U srijedu je u hotelu "Kolovare" u Zadru održana tematska sjednica Otočnog sabora kojem je tema bila nedavno izglasani Zakon otocima koji stupa na snagu 1.siječnja iduće godine, a na osnovu kojeg treba donijeti u roku od 180 dana čitav niz drugih podzakonskih akata, pravilnika i odluka.
Na tematskom Saboru sudjelovala je uz ostale i Tajana Huzjak, pomoćnica ministrice regionalnog razvoja i fondova Europske unije, u ovoj prilici i izaslanica premijera Plenkovića.
Ona je sabornicima, predstavnicima hrvatskih otoka, objasnila kako je na novom Zakonu radio 61 stručnjak, ali i Otočni sabor sa svojim izaslanicima, najviše predsjednikom Denisom Barićem, te da su svi prijedlozi i primjedbe otočana bili prihvaćeni i usvojeni. Odnosno ugrađeni u novi Zakon. Huzjak je naglasila da se s novim Zakonom ponovno osniva Uprava za otoke, te da tek sad slijedi pravi posao na donošenju konkretnih podzakonskih akata pri čemu su pomoć i suradnja otočana nužni i neizbježni.
Predsjednik Otočnog sabora Denis Barić je u svom uvodnom govoru predstavio novosti koje donosi novi Zakon, nove termine koji se s novim Zakonom uvode u hrvatski pravni sustav kao što su 'otoci sa specifičnim položajem', 'otočnost', 'pametni otok' i 'otočni koordinator'. Barić je naveo i neke druge novosti koje Zakon donosi poput novog indeksa razvijenosti svakog pojedinog otoka, Nacionalnog plana razvoja otoka, novim pogodnostima u opskrbi vodom, drugim povlasticama za otočane itd.
Kako je naglasio Barić, osim novih podzakonskih akata koje sa sobom neminovno povlači novi Zakon o otocima potrebno je i neke druge zakone prilagoditi i mijenjati u skladu s ovim novim.
Usprkos dobroj pripremi tematskog Otočnog sabora sabornici su s raspravom krenuli potpuno krivim putem: umjesto konkretnih prijedloga za podzakonske akte na tapetu im se, uz ostalo, našla i Agencija za linijski obalni promet jer je na skupu bila i ravnateljica te Agencije Paula Vidović kojoj su članovi Sabora ponovili pitanja o broju brzobrodskih i trajektnih linija i plovidbenim redovima, kvaliteti odnosno dotrajalosti plovila za pojedine otoke, pa i cijenama karata koje su otočanima uvijek previsoke makar državni proračun subvencionira prijevoz otočana sa 100 milijuna kuna godišnje. Na udaru govornika se našla i Lučka uprava Zadarske županije jer su otočani, primjerice na Ravi, nezadovoljni činjenicom da je njihovu lučicu preuzela ova institucija.
Otočni je sabor potrajao nekoliko sati jer se raspravljalo i o nizu takvih konkretnih tema i problema s kojima se susreću otočani, a zaključke vezane uz podzakonske akte koje tek treba donijeti sabor će javnosti dostaviti u idućih nekoliko dana.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....