Poduzetnik Živko Šokota čije je sjedište tvrtke u nedavno obnovljenoj Ulici dr. Franje Tuđmana, zatražio je poništenje građevinske dozvole i obnovu postupka za tu važnu gradsku prometnicu čije je uređenje financirano iz europskih fondova u okviru projekta Inteligentnog transportnog sustava (ITS).
Šokota je još sredinom srpnja, odmah po otvorenju obnovljene ulice, zatražio od gradske uprave da uskrati izdavanje uporabne dozvole za novoizgrađenu Tuđmanovu ulicu od Puta Murvice do Jelačićeve, naveo je da radovi nisu izvedeni u skladu s izdanim građevinskim dozvolama, među ostalim tvrdio je da se spajanje sustava nove oborinske kanalizacije (slivnici) na postojeći mješoviti kanalizacijski sustav u Tuđmanovoj ulici nije smio projektirati niti za njih odobravati uporabna dozvola.
Nakon odgovora iz gradske uprave, da su svi radovi izvedeni u skladu s građevinskom dozvolom, Šokota je poslao dopunu za uskraćivanje uporabne dozvole u kojoj tvrdi kako je ispred City Galerije izveden kanal za oborinske i zauljene vode u dužini 50 metara kojega nema u projektu – građevinskoj dozvoli.
- Oborinske vode su prema izvođaču Lavčeviću spojene u glavni kolektor, a prema projektantima u odvod ledomata, iako je istina da su puštene direktno u zemlju bez separatora za zauljene vode i upojnih bunara. Prema građevinskoj dozvoli za koju su odobrena EU sredstva iz operativnog programa „Konkuretnosti i kohezije” trebala je biti izvedena pješačka i biciklistička staza. Na pješačkom prolazu, sjeverna strana crkve Svetog Ivana, širina prolaza je 1,95 metara, a biciklističke staze nema ni za lijek jer prestaje završetkom robne kuće. Nasuprot – s druge strane kod Privredne banke, sužuje se pješačka staza na 1,70 metara uz prestanak biciklističke staze što nije u skladu s građevinskom dozvolom.
Šokota tvrdi i da je rešetka u Kaljskoj ulici iz koje se širi smrad obuhvaćena građevinskom dozvolom, te da se to vidi iz projekta. Što se tiče radova na pješačkoj stazi oko Chipoteke, upozorio je na neadekvatan način na koji je to područje Grad Zadar u suradnji s investitorima ostavio.
- Vjerojatno ima još nedostataka, ali to ostavljamo generacijama koje dolaze, neka žive u smradu fekalija narednih godina. Dok ja budem živ Odvodnja će dolijevati vodu u rešetke u Kaljskoj ulici i Tuđmanovoj da se ne širi smrad, što se vidi iz dopisa upućenog iz Odvodnje, tvrdi Šokota.
Poništenje građevinske dozvole zatražio je i kao vlasnik čestice zemlje 4790/23 k.o. Zadar, jer tvrdi da nije sudjelovao u njenom donošenju na što je imao zakonsko pravo.
- Nama je oduzeto otprilike 20 kvadratnih metara zemljišta bez da smo sudjelovali ili nas je netko o tome pitao. Na dijelu zemljišta ispred Privredne banke nogostup je širine 1,70 umjesto dva metra, a nije poštovan niti detaljni plan Grad Zadra iz kojeg je vidljivo da nogostup ide uzduž čitave Chipoteke i produljuje se do Ulice bana Josipa Jelačića. Oko Chipoteke ide četverotračna cesta, a prema sadašnjem izvedenom stanju ta cesta nestaje, odnosno gubi se što nije u skladu s planom. Dovoljno je razloga da se građevinska dozvola poništi i priđe obnovi postupka, tvrdi Šokota.
Pitanja o poništenju građevinske dozvole opet smo uputili Anti Ćurkoviću, novoimenovanom pročelniku Ureda gradonačelnika, donedavnom pročelniku Upravnog odjela za EU fondove koji je rukovodio projektom obnove Tuđmanove ulice. Pitali smo ga je li već izdana uporabna dozvola za Tuđmanovu ulicu s obzirom na primjedbe koje je Šokota uputio, te da li je skupljanje vode na kolniku, na što smo upozorili na našemu portalu Zadarski.hr, otklonjeno na način da su iskopani tzv. slijepi kanali ispod lokvi za upijanje kišnice u zemljište ili su naknadno iskopani slivnici propisno spojeni na oborinsku kanalizaciju?
- Za predmetni projekt rekonstrukcije Tuđmanove ulice izdane su lokacijska i građevinska dozvola u skladu sa Zakonom. U postupku izdavanja lokacijske dozvole sva javnopravna tijela izdala su svoje posebne uvjete. Javno pravno tijelo Odvodnja d.o.o., je također izdala uvjete temeljem kojih je izrađen glavni projekt na način da se oborinska voda prikuplja u mješoviti sustav odvodnje što je uobičajena praksa i u skladu sa pravilima struke.
Svi radovi su na predmetnom projektu izvedeni u skladu sa pravilima struke, te navedene tvrdnje koje ste zaprimili nisu točne. U članku 2. stavak 2. citiranog pravilnika stoji: "Građevine za javnu odvodnju otpadnih voda« su kanali (cjevovodi) za prikupljanje i odvodnju otpadnih voda, mješoviti kanali za odvodnju otpadnih i oborinskih voda"... Dakle, Pravilnikom se definira pojam mješovitih kanala (cjevovoda) za odvodnju otpadnih i oborinskih voda. Ukoliko građanin misli da se navedenim Pravilnikom ne dozvoljava upotreba mješovitih cjevovoda za odvodnju otpadnih i oborinskih voda, molimo da citira članak Pravilnika kojim se to ne dopušta. Za istaknuti je i to da je još prije 25-30 godina izgrađen mješoviti sustav odvodnje srednje zone u Tuđmanovoj ulici, od Ulice Nikole Tesle do Ulice Ante Starčevića – odgovara Ćurković, dodajući da je za predmetni projekt rekonstrukcije Tuđmanove ulice predan zahtjev za izdavanje uporabne dozvole, te se tek očekuje održavanje tehničkog pregleda.
- Vezano za indicije, kako je navedeno ranije, svi radovi su izvedeni u skladu sa pravilima struke. Slivnici su spojeni na kanalizaciju. Važno je također napomenuti kako je rekonstrukcija Ulice dr. Franje Tuđmana koja je realizirana kroz projekt „Razvoj i implementacija inteligentnog prometnog sustava i rekonstrukcija prometnice sa prioritizacijom vozila javnog prijevoza i biciklističkom stazom u gradu Zadru – ITS“, samo prva faza projekta inteligentnog prometnog sustava (ITS) vrijednosti preko 35 milijuna kuna kojemu je cilj poboljšati cjelokupni transportni sustav, povezati sve vrste prometa, podići razinu sigurnosti u prometu i zaštititi okoliš. Uređena je četverotračna prometnica s nogostupima, biciklističkim stazama, zelenim pojasom, pametnim semaforima na križanjima. Radi se o okosnici cjelovitog gradskog prometnog sustava koja je vrlo važna za povezivanje prometnih koridora u jedinstvenu cjelinu, veću protočnost prometa, smanjenje gužvi i onečišćenja, korištenje novih tehnologija uključujući i veće korištenje javnog i alternativnog prijevoza.
Sve to u konačnici bi trebalo voditi prema rasterećenju prometa u gradu, umrežavanju raskrižja (17 do kraja ove godine), učinkovitijem korištenju javnog prijevoza. U novoj financijskoj perspektivi na isti se način namjerava rekonstruirati i preostali dio Ulice dr. Franje Tuđmana kao središnje glavne gradske prometnice, najopterećenije prometom koja prolazi kroz najgušće naseljeno područje grada i u koju se ulijeva promet dnevnih migracija građana sa sjevernih dijelova grada u centar i obrnuto. Upravo zbog toga je rekonstrukcija i poboljšanje te „prometne žile kucavice“ Zadra prioritet, te se radi na izradi projektno tehničke dokumentacije i ishođenju lokacijskih i građevinskih dozvola za nastavak projekta – zaključuje pročelnik Ureda gradonačelnika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....