StoryEditorOCM
4 kantunaPAKAO IZ KRUŠNE PEĆI

Očajna obitelj Kostović s Bokanjca: Ne možemo u kući živjeti od čađi i dima iz susjedne pizzerije, a inspekcije se proglasile nenadležne!

31. kolovoza 2017. - 15:35
dimnjak6-280817

Ivan Kostović živi u Ulici don Bože Milanovića 13 sa suprugom i dvoje osnovnoškolaca, a prvi im je susjed - pizzerija Maslina. Upravo su oni razlog što se Kostović obratio medijima. Već šest mjeseci, od sredine veljače kad je pizzerija proradila, kako kaže, njima život uništava njihova krušna peć na drva i dimnjak koji ih zatrpava s prekomjernim količinama čađi.

Doživjeli smo da usred ljeta ne možemo otvoriti prozore i izići normalno na balkon jer nam se prostorije ispune čađom, a balkon treba mesti ili usisavati 2-3 puta dnevno, jer inače ne bi mogli boraviti na njemu. Vlasnici su upoznati sa situacijom i nisu poduzeli ništa korisno da riješe ovu situaciju. Ustvari, ono što su učinili samo je pogoršalo stvari – podigli su dimnjak za dva metra i sada stoji ukoso, nagnut prema našoj kući. Ispod su se nekad mogla igrati naša djeca i njihovi prijatelji, a sada iz opasnosti niti to ne mogu. Vlasnici smatraju da dimnjak ne predstavlja nikakvu opasnost za okoliš, ustvari, oni nam se rugaju – požalio se Kostović, nemoćan da pronađe riješenje za normalan život svoje obitelji.

Obiteljsku kuću nedavno je renovirao i uredio, ali što vrijedi kad "žive na škrge" odnosno ne mogu normalni disati i funkcionirati zbog stalnog dima i čađe. Obratio se Sanitarnoj inspekciji i Inspekciji zaštite okoliša, no oni su se proglasili nenadležni za ovu situaciju.

Odjel za ugostiteljstvo i turizam Ureda za državnu upravu Zadarske županije izdao je minimalne uvjete bez ikakve provjere štetnih imisija iz dimnjaka pizzerije, a trebalo je to biti obavljeno, što je zaista tragično. Zatražio sam da se to obavi i vlasnici pizzerije su se obvezali to i učiniti, ali bez roka. Potpisali su ugovor o najmu prostora na 10 godina i mogu to mirne savjesti otezati. Jedini nam je izlaz tužba, prema članku 110. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima. Postoji kvaka u tom Zakonu koja kaže dok god postoji odobrenje vlasti za njihov rad, mi ne možemo tražiti zabranu, već tražiti samo da to umanje ili odštetu. To je jedan začarani krug... – kaže Kostović kojega smo posjetili u njegovu domu i osobno se uvjerili u čađ koja se skuplja u kući, sobama, balkonu, dnevnom boravku, posetljini, stolovima i okućnici, po automobilima, okolišu.

- Kontaktirao sam stručnjake za ovaj problem i jedan čovjek iz Ivanićgrada savjetovao je da je jedinio rješenje ugraditi tzv. vodeni filter između krušne peći i dimnjaka koji 100 posto uklanja čađu i neugodne mirise. On košta oko 60 do 70 tisuća kuna i vlasnici pizzerije rekli su da im je to skupo. A bez toga, problem se neće riješiti, pa sam morao zatražiti da se pizzeriji ukone minimalni uvjeti koje im je izdao Odjel za ugostiteljstvo i turizam. Ja znam da oni moraju raditi, ali moramo i mi živjeti – ističe Kostović.

Zatražili smo razgovor i s vlasnicima pizzerije, bračnim parom Edi i Ines Rončević, koji su pristali komunicirati preko emaila. Evo njihovog odgovora:

- Gospodin Kostović se obratio nama za navedeni problem 6. travnja. Nama je naravno želja od početka da se navedeni problem riješi i nismo u nijednom trenu zanemarili njegovu pritužbu iako je on odmah iskazao nepovjerenje. U dogovoru sa profesionalnom firmom Lim-Mont iz Zagreba, koja nam je i dostavila profesionalni i atestirani dimnjak, pokušali smo riješiti problem drukčijom kapom na dimnjaku koja je navodno trebala završiti naše tegobe. To smo i javili gospodinu Kostoviću i on je opet iskazao nepovjerenje u naš iskren pokušaj da riješimo problem, te ga ismijao. Kako to nije riješilo problem, gospodin Kostović je zahtijevao da dignemo dimnjak 2 metra jer je bio uvjeren da to donosi rješenje. Iako gospodin koji je postavio dimnjak nije to preporučio, napravili smo kako je traženo, jer naglašavam - mi tražimo rješenje. Gospodin Kostović se opet narugao svom vlastitom prijedlogu rješenja situacije i rekao da problem nije riješen, te predložio filter na vodu koji se mjeri našim višemjesečnim primanjima i takav trošak bi nas mogao dovesti do ozbiljnih financijskih problema. To izgleda gospodin Kostović ne uzima u obzir, kao što ne uzima u obzir da naša pizzerija zapošljava za stalno 10 mladih ljudi i uzdržava našu mladu obitelj, unatoč teškim uvjetima hrvatske svakodnevnice. Gospodin Kostović je usmjerio svoju energiju na to da zove medije i obratio se inspekcijama što je njegovo pravo, ali nam je jako žao što je zanemario naš trud i dobre namjere koje smo imali i i dalje imamo u rješavanju ovog problema – ističu Rončevići.

Njima je, ponavljaju, žao što problem ne rješava brzinom koju je gospodin Kostović očekivao, ali u niti jednom trenu nisu problem zanemarili, već dapače, aktivno rade na njegovom rješenju unatoč činjenici da je sad sezona i vrijeme kad većina hrvatskih građana ima popriličan obujam posla i obaveza.

Pošto je sezona, firme u Zagrebu imaju godišnje odmore i nisu bili u mogućnosti poslati nekog da obavi pregled. Mi smo kontaktirali ovlaštenog stručnjaka za izvješće o onečišćenju zraka i s njim i firmom za proizvodnju dimnjaka aktivno radimo na ugradnji filtera koji nije financijski ugrožavajuć za naš obrt, ali bi donio rješenje problema na obostrano zadovoljstvo. Za rješavanje ičeg je ipak potrebno vrijeme pa molimo dotičnog gospodina kao što je pronašao volje za medije i inspekcije, pronađe i malo energije za strpljenje i dobru volju – zaključuju Ines i Edi Rončević.

 

Naše pizze su jako cijenjene i hvaljene i poznati smo po jako dobroj usluzi i kvaliteti. Naš cilj je uvijek bila kvalitetna usluga i suradnja, kako s našim gostima, tako i s našim dobavljačima i cijelom zajednicom. Na prijašnjoj lokaciji gdje smo 6 godina radili kao taxi pizzerijja uvijek smo održavali dobrosusjedske odnose, te smo sve rješavali u duhu dogovora i suradnje. Nama je žao što je navedeni gospodin u samom početku komuniciranja odbacio vidjeti mogućnost suradnje i stavio na nas etiketu neprofesionalnosti, jer naša nit vodilja je od početka poslovanja kvaliteta i profesionalnost – kažu Rončevići.

 

 

- Niti dimnjak ne održavaju kako treba, što još dodatno pospješuje imisije čađi koja nas zasipa, a lože 4 metra drva mjesečno. U ovih 6 mjeseci su dimnjak čistili samo jednom (sredinom lipnja), pitajte slobodno bilo kojeg dimnjačara koliko često se ovako nešto treba čistiti – reći će vam jednom mjesečno, kao što je već nekoliko dimnjačara meni reklo i nisu se mogli načuditi zašto se to tako ne radi. Ovo je problem koji postoji širom Zadra, na Poluotoku, ali i u čitavoj Hrvatskoj. Apsurd je da oni krše zakon, inspekcije se proglašavaju nenadležnima i moramo ulaziti u sudske sporove da bi mogli normalno živjeti. Ovo je situacija kakvih ima dosta u Hrvatskoj, a država nas male ljude ničim ne štiti – ističe Kostović.
24. studeni 2024 00:18