Zašto inspekcije i nadležne službe ne uklone drveni turistički brod ”Michelle” u vlasništvu Ivice Zorića koji je zatvorio ulaz u mjesnu luku Sv. Filip i Jakov. Taj brod je godinama tu privezan na divlje, bez plaćanja naknade, pita se Ivan Anić iz Sv. Filipa i Jakova koji nam je dostavio predstavku s fotografijama koje potkrepljuju njegove tvrdnje.
- Zanima me zar je zaista jedan siledžija jači od sistema, države i čini sve druge građane glupanima koji se drže reda, koji uredno plaćaju državi tražbine (od čega se ta ista država i hrani) i koji se drže propisa i kad im ne paše? Tamo stoji na crno, nikom ništa ne plaća, koristi struju i vodu koju svi mi plaćamo. Taj isti brod, kao prvo, svojom težinom i neadekvatnim i nepropisnim vezivanjem već je razvalio i potkopao mul, a točka na ”i” je to što je skroz zatvorio ulaz u luku Sveti Filip i Jakov! – piše Anić.
Ravnatelj Županijske lučke uprave Davor Škibola, u čijoj je nadležnosti upravljanje lukom u Sv. Filipu i Jakovu, potvrdio nam je sve sporne točke predstavke gospodina Anića. Riječ je ne o jednom nego o dva broda u vlasništvu Ivice Zorića, odnosno njegove agencije Martina Tours iz Sv. Filipa i Jakova, koji su na vezu operativnog dijela rive nalaze već godinama. Zorić do danas nije platio ni centa pristojbe, a dug se od sredine 2020. do danas popeo na 14.789,62 eura.
- Stanje je takvo već godinama i mi se s time ne mirimo, ali u ovom trenutku puno toga ne možemo poduzeti. Naime, u tijeku su radovi na obnovi luke i ona je zatvorena za promet, no sve drugo iz predstavke stoji. Ležarina godinama nije plaćena, iako mi redovito ispostavljamo račune. Vlasnik broda, gospodin Zorić, pokušao se preko odvjetnika nagoditi s nama, ali ta nagodba nije realizirana, tako da stoji primjedba da su brodovi tamo a da se pristojba ne plaća - potvrđuje Škibola kojem su, dodaje, zavezane ruke jer brod ne može otegliti, a jedini način naplate duga je pokretanje tužbe, odnosno ovrha. Osim toga, napominje, drugi Zorićev brod ”Martina”, koji je privezan uz ”Michelle”, nema ni pomorsku dozvolu.
S problemima je upoznat i zadarski lučki kapetan Alen Rukavina.
- Dobili smo predstavku gospodina Anića. Pokrenuli smo izvide kako bi utvrdili sve relevantne činjenice vezane uz okolnosti koje se navode u prijavi – kazao nam je Rukavina dodajući da Lučka kapetanija do danas nije dobivala pritužbe korisnika luke zbog smanjenog prolaza i problema kod uplovljavanja ili isplovljavanja iz luke.
Na koncu smo nazvali i Ivicu Zorića, dugogodišnjeg predsjednika udruge brodara u Zadarskoj županiji "Adria", koji je svojedobno sudjelovao u izradi pravilnika o lučkim pristojbama. Zorić za sebe kaže da je najstariji brodar na zadarskom području koji se brodovima za jednodnevna turistička putovanja bavi od 1970. godine, a na njima je počeo raditi još kao 14-godišnjak 1962. godine. Njegov brod ”Martina”, kaže, postao je brend jednodnevnih izleta iz Filipjakova za Kornate, i na vezu u Sv. Filipu i Jakovu je već 53 godine, dok je brod ”Michelle”, koji uživa zaštitu pokretnog kulturnog dobra, na istom mjestu zadnjih 48 godina.
- Nisam nikome dužan. To je napabirčeni dug! Dug na papiru. Platit ću kada me tuže – kaže Zorić na početku telefonskog razgovora.
- Moje brodove držim na istom mjestu od početka Domovinskog rata. S broda ”Michelle” predsjednik Tuđman je 19. travnja 1990. pozdravio Zadrane (na posljednjem skupu HDZ-a uoči parlamentarnih izbora, op.a.). O tom brodu Jakov Sedlar želi snimiti film jer se na njemu stvarala povijest. Tamo gdje je danas privezan služi kao điga, odnosno zavjetrina koja štiti sve druge brodice od jugozapadnjaka. Taj bi moj brod zapalili da im toliko smeta.
Na koga mislite?
- Taj moj brod smeta ‘Jugovićima‘, a u Filipjakovu ih ima popriličan broj! – kaže Zorić, Filipjanac od koljena, smatrajući da se nepravednim nametima želi uništiti njega i njegovo poslovanje.
Kao jedan od dokaza iznosi podatak da je prvi račun za pristojbu dobio za vrijeme korone u srpnju 2020. u iznosu od 7.950 kuna, u vrijeme kada su najranjivija skupina bili brodari, dok su se ”privilegirani i poslušnici” zaobilazili. Neplaćanje pristojbi prema ŽLU i Lučkoj kapetaniji Zoriću je stvorilo dodatan problem jer bez podmirenih računa ne može kupiti plavi dizel.
- Nada mnom se provodi odmazda! Samo smo ja i jedan moj kolega iz Turnja na udaru. Neki ljudi iz ŽLU-a koji su tamo uhljebljeni po političkom ključu žele mi zlo. Ovo je krešendo odstranjivanja mojih brodova. Gdje je stratište da sam dođem i upucaju me! – dramatičan je Zorić.
Tvrdi da koncesionar dijela luke u Sv. Filipu i Jakovu plaća 70 tisuća kuna godišnje, a on bi za svoj brod trebao plaćati znatno više. Navodi primjer luke u Privlaci gdje njegove kolege, s četiri broda veća od njegovih, plaćaju vez dvije tisuće kuna godišnje, a ugovor su potpisali na pet godina. To znači da im s novim pravilnikom i Zakonom o pomorskom dobru cijena pristojbe neće rasti idućih pet godina, ističe Zorić.
- Ništa ne želim reći loše protiv svojih kolega, naprotiv, samo želim ukazati da se stvari mogu drukčije riješiti, a ne tako da mi stavljaju omču oko vrata. Nikad nisam tražio privilegije nego jednakost, ali mene se očito želi uništiti, i to pod svaku cijenu – zaključuje.
Ravnatelj ŽLU Davor Škibola kaže da će rješenje pokušati pronaći nakon završetka radova na obnovi luke i izgradnje marine u susjedstvu u vlasništvu poduzetnika Jake Andabaka.
- Zorićev brod dužinom premašuje gabarite luke. Kad se obnovi naša luka i izgradi cijeli kompleks u susjedstvu vidjet ćemo kako možemo riješiti problem, odnosno gdje ćemo pronaći smještaj za ovakve brodove – kaže Škibola.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....