Zadarska se županija, kao i sam grad Zadar, može pohvaliti odličnim predsezonskim brojkama. No, i bez raznih tablica i analitika, svaki je Zadranin, koji je barem jednom u posljednja dva mjeseca otišao na Poluotok ili krenuo cestom do Nina ili pak Biograda, mogao shvatiti da su se stvari dosta promijenile i da nam turisti, u sve većem broju, stižu sve ranije...
Mnogi vjeruju kako je upravo pandemija bila ta koja je promijenila navike turista i koja je ljude potaknula da planiraju svog godišnji ranije nego obično.
Ipak, danas su slike iz grada jednake onima i prije pandemije: ulice su prepune turista, ispred restorana se čeka u redu za mjesto, a traži se i krevet više u privatnom smještaju.
Ni u hotelima nije drugačije.
Kako nam je pojasnila Mladenka Štura, direktorica gradskih hotela Art Kalelarga i Bastion, u sklopu kojeg djeluje i Restoran Kaštel, lipanj je za njih bio bolji nego rekordne 2019. godine.
- I to za nekih desetak posto. Takvo što nitko nije mogao predvidjeti... Iako je sezona rano počela, mi u hotelskom svijetu smo naučili brojati sezonu od Uskrsa. Iskreno najviše uživamo upravo u tim mjesecima: travnju, svibnju i dijelu lipnja, pa onda u rujnu i listopadu. To su mjeseci kad mi možemo gostima pružiti ono najbolje od nas, dati punu kvalitetu, baš kao i sam grad koji nije zakrčen velikim brojem ljudi i koji ne pruža sve 'ad hoc' – ističe Štura dodavši kako su gosti njihovih hotela, dva od tri u samom srcu starog grada, počeli izbjegavati dolaziti tijekom glavne sezone.
- Riječ je o gostima veće platežne moći koji žele mir i koji žele uživati u punoj usluzi, ne onoaj polovičnoj ili brzoj. Upravo zbog toga bih htjela naglasiti kako mi je nejasno zašto se kao zemlja konstantno hvalimo velikim brojkama, kad te brojke, kad se podvuče crta, ne znače puno. Već sam 2019. godina govorila da se trebamo posvetiti kvaliteti, a ne kvantiteti, odnosno masovnom turizmu. Mislim da osobito danas moramo nastaviti tu priču o kvaliteti jer vidimo što se događa sa Splitom i kaosom po ulicama protiv kojeg se ne mogu boriti. Strategija male zemlje poput nas mora biti isključivo usmjerena ka kvaliteti. Najbolji primjer nam može biti Slovenija koja je pokrenula politiku ”pet zvjezdica”, ali ne samo vezano uz turizam, već i ekologiju, poduzetništvo, obrtništvo, gospodarstvo... - naglašava Štura te dodaje kako kvaliteta uvijek sa sobom vuče dobre novce.
- Manje je u biti više. Ne zaboravite također kako će sve te brojke o noćenjima i dolascima pasti u drugi plan jer nas je ove godine svih zatekla i rashodovna strana priče. Što jednom restoranu znači bolji rezultat nego 2019. kad su njegovi troškovi duplo veći od te godine. Mislim da ćemo se prvi put susresti s tom temom nakon sezone nego s brojkama koje smo postigli – zaključila je.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....