StoryEditorOCM
4 kantunaRJEŠENJE U ZONI

Gradska uprava namjerno „zaboravlja” asfaltirati cestu na Babindubu, Crno ne može podnijeti ljeti jurnjavu taksi vozila sa zračne luke

Piše Mišel Kalajžić
28. siječnja 2022. - 20:43
Cesta koja vodi od Babinduba do mjesta Crno u zadarskom zaledju vec je godinama u jako losem stanju i ceka obnovu.Luka Gerlanc/Cropix

Kad će se i hoće li se uopće asfaltirati cesta koja s Babinduba kroz Crno vodi do Jadranske magistrale, pitanje je koje već dugo muči vlasnike parcela uz tu dionicu na njenom makadamskom istočnom dijelu. Ta nikad asfaltirana dionica prepuna je rupa koje valja izbjegavati ukoliko se ne namjerava razbiti automobil, ali se ipak koristi za prolaz, vrlo često u ljetnim mjesecima kad se njome krati vožnja sa zračne luke do magistrale.

- Cesta je u užasnom stanju, rupa do rupe. Ona uopće nije za upotrebu u ovakvom stanju, a čini se da ne postoji namjera da je se barem pokrpa, ako već ne i asfaltira u cijelosti. Takvo je stanje još od prije rata, kada ju je bivša JNA često koristila zbog nekih svojih postrojenja na Travičinoj glavici. Čak je tada bila ucrtana u zemljovide kao asfaltirana cesta. Nema na području Zadarske županije, pa ni u Lici, u niti jednom selu - takve ceste. A to je zapravo gradska cesta, jer Babindub i Crno spadaju pod Grad Zadar. I vrlo važna jer povezuje cestu prema Zračnoj luci do zapadne poveznice s Jadranskom magistralom i južnije prema gradu i luci Gaženica. Unatoč lošem stanju, vrlo je prometna, a upadne li kotač u rupu, razbit će te vozilo – upozoravaju vlasnici privatnih parcela uz cestu.

Hoće li se „sudbina” te prometnice rješavati kroz nedavno potpisane ugovore za izgradnju komunalne infrastrukture Poduzetničke zone Crno i gradnju ceste do ulaza u Zonu?

image
Gospodarska zona Crno
Grad Zadar

Projekt izgradnje pristupne ceste, odnosno 2. faze izgradnje od odvojka za novo gradsko groblje do ulaza u Zonu Crno predviđa duljinu dionice do 315 metara. Prva faza od rotora u Gospodarskoj zoni Murvica jug do odvojka za novo gradsko groblje je već izgrađena, zajedno s upojnim bunarom i pročišćivačem otpadnih voda za cijelu duljinu pristupne ceste. Završeni su radovi i na pristupnoj cesti koja povezuje groblje sa pristupnom cestom za Zonu Crno u duljini od 221 metara, sa svom popratnom infrastrukturom (vodovod, javna rasvjeta, oborinska i fekalna odvodnja, DTK).

Izgradnja same Zone Crno predviđa i cestu kroz nju, te svu ostalu infrastrukturu potrebnu za funkcioniranje zone koja se uglavnom nalazi u koridoru cestovne mreže, ali ti planovi ne obuhvaćaju spomenutu „rupičastu” dionicu stare prometnice prema Babindubu.

image
Luka Gerlanc/Cropix

- Nastavak ceste iz zone Crno nije projektiran dalje, postoji samo idejno rješenje temeljem plana. Izlaz iz same gospodarske zone Crno je cesta koja dijagonalno ide kao četverotračna prometnica sa svom infrastrukturom. Ta cesta neće voditi kroz Crno već će se samo na završetku spojiti na izlaz na Babindub u dužini od 300-tinjak metara. Cesta od Babinduba da izlaza Crnog na magistralu koristi se dosta u ljetnim mjesecima kad se krati tuda put sa Zračne luke prema gradu. Imali smo nekoliko puta razgovore s mještanima i Mjesnim odborom Crno na tu temu. Nama nije problem tu cestu urediti i asfaltirati, ali je bilo pitanje je li to pravac kojega treba uređenjem stimulirati za veći promet. Kroz mjesto Crno postavljeno je dosta ležećih policajaca za smirenje prometa, tamo se odnedavno nalazi i kamera za kontrolu brzine jer je ljeti nemoguće tamo normalno funkcionirati upravo zbog pojačanog prometa i brzine koja se razvijala tom cestom koja nije predviđena za takav „magistralni” promet. Nešto se slično događalo kroz Arbanase kud su svi taksisti iz luke Gaženica vozili, dok se nije napravio rotor na Biogradskoj ulici koji je privukao promet na tu prometnicu umjesto kroz Arbanase. Pitanje je i ovdje neke zajedničke odluke i mještana Crnog i nas o čemu smo razgovarali više puta. Posljednji zaključak je da će se ipak, kad se krene graditi infrastruktura u samoj zoni Crno sa četverotračnom cestom i kad bude imala izgledan kraj u tom dijelu, da će se tada ići i ovo uređivati. Do tada, mi uvjetno rečeno, što zbilja grubo zvuči, namjerno „zaboravljamo” tu cestu, jer promet u mjestu Crno ne može podnijeti veliku količinu taksi vozila i renta-cara koji ljeti neprestano jurcaju sa zračne luke – otvoreno će Darko Kasap, pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo grada Zadra.

image
Luka Gerlanc/Cropix

- Izgradnjom četverotračne ceste kroz zonu, mi bi onda uredili i tu cestu, ali bi onda ona bila lokalna ulica kroz Crno, a ne brza cesta za tranzit. Nova bi četverotračna prometnica kroz Zonu privukla promet na sebe i na taj bi način zapravo kvalitetno riješili čitav problem, a da ujedno „poštedimo” i Crno. Čak postoji i idejno rješenje s jednim rotorom na glavnoj cesti prema aerodromu. Sve više se spominje i pravac koji bi se direktno s brze ceste spajao sa zračnom lukom. Vjerujem da bi ta cesta puno problema riješila i da će je ljudi više koristiti i za zračnu luku i za sve ostale svrhe jer to i jest namjena brze ceste, a to će ujedno biti preduvjet da se i ova cesta kroz Crno kvalitetno riješi, ali i rastereti promet prema Ploči i Dračevcu – zaključuje Kasap.

02. svibanj 2024 10:14