Ekonomska kriza iz 2008. godine i pad konjukture u svjetskom brodarstvu, ubrzali su odluku uprave Tankerske plovidbe da se "oslobodi" svih djelatnosti izvan vlastitog core biznisa. Sadašnje vodstvo zadarskog brodara željelo je na tržište baciti i projekt Ninsko blato, kako je kolokvijalno poznat projekt izgradnje turističko-rekreacijskog centra u Ninskoj laguni.
Unatoč tome što je cijela ta priča "puštena na tržište" i što su se pojavljivali navodno zainteresirani kupci, do prodaje nije došlo.
-Mi taj projekt želimo i godinama pokušavamo prodati, ali nije se pojavio konkretan kupac iako su se potencijalni investitori u protekle četiri godine više puta raspitivali. Među njima je bilo tvrtki i iz Hrvatske i iz inozemstva, kaže direktor Tankerske plovidbe Mario Pavić.
-Zašto su odustajali?
-Mislim da je prvenstveni razlog loša klima u turizmu gdje je krivulja ulaganja pala. Sada ulazimo u bolji i povoljniji ekonomski ciklus, pa u posljednjih godinu ili dvije raste interes za turističke investicije, kaže Pavić.
Na pitanje jesu li aktivnosti oko prodaje projekta Ninsko blato u posljednje vrijeme intenzivirane, direktor Tankerske plovidbe kaže da se ne događa ništa značajno.
Ipak, činjenica je da je u županijskoj upravi naglo oživljena procedura izdavanja građevinske dozvole tvrtki Rekreacijsko turistički centar Nin koja je zahtjev podnijela još prije pet-šest godina. U travnju ove godine Gradsko vijeće Nina je donijelo odluku o produženju ugovora s Tankerskom plovidbom o gradnji i to do kraja sljedeće godine.
U ime Takerske plovidbe, Petar Kragić je tada gradskim vijećnicima najavio da će biti angažirana jedna poznata svjetska konzultantska kuća, navodno iz Austrije, preko koje bi se trebalo doći do nekoliko zainteresiranih investitora među kojima bi se potom odabrao najpovoljniji. U Ninu je zato narasla nada da bi gradnja konačno mogla započeti istekom 2018. godine.
-Očekujem da na jesen vidimo tko je ozbiljan investitor i da se nakon toga krene u gradnju. Građevinska dozvola nije izdana, ali je sva dokumentacija predana, pa mislim da u narednih mjesec ili dva dana dozvola može biti izdana, kaže gradonačelnik Nina Emil Ćurko podsjećajući od kolikog je značenja ovaj projekt za budućnost Nina.
Tankerska plovidba je, uz suglasnost Grada Nina, 2005. godine projekt preuzela od norveške tvrtke Norlandia Omsorg, a njegova se procijenjena vrijednost kreće od 45 do 50 milijuna eura, ali je pitanje hoće li se na tržištu pojaviti investitor spreman uložiti toliki novac. U medijima se pojavila i brojka od 20 milijuna kuna koliko je navodno Tankerska plovidba već uložila za dosada izrađenu projektno-tehničku dokumentaciju.
Pravo građenja i koncesija na 70 godina
Ninski gradonačelnik Emil Ćurko navodi da se radi o izgradnji rekreacijsko turističkog centra na 10 hekatara gradskog građevinskog zemljišta, te da još četiri hektara zauzimaju prometnice i neophodna infrastruktura. Ugovorom između Grada Nina i Tankerske plovidbe, zadarski je brodar dobio zemljište s pravom građenja na 70-godišnju koncesiju, a nakon njenog isteka bi svi izgrađeni objekti trebali biti vraćeni u vlasništvo Grada Nina, podsjeća Ćurko.
Budući investitor, prema ugovoru Nina i Tankerske plovidbe, trebao bi platiti i komunalni doprinos, a tim sredstvima u Ninu planiraju graditi komunalnu infrastrukturu i kanalizacijski sustav, čija bi gradnja na području Nina trebala krenuti početkom naredne godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....