StoryEditor
SvijetGLOBALNA KRIZA

Tek što je pandemija posustala, a turističke se zemlje ponadale povratku gostiju, stigla je inflacija i rat u Ukrajini koji je zaustavio rezervacije

Piše PSD
5. ožujka 2022. - 14:14

Ova je godina trebala trebala značiti oporavak za turističku industriju teško pogođenu globalnom pandemijom koronavirusa, no upravo je rat koji su Rusi izazvali u Ukrajini to promijenio. 

Nakon dvije godine prekinutih putovanja zbog silnih ograničenja radi bolesti COVID-19, zračni prijevoznici i turoperatori ponovno su se pripremali za rad punim snagama, no rat u Ukrajini i tim slijedom otkazivanja već zakazanih letova, ponovno su poremetila međunarodni zračni promet, izvještava CNN.

Više od 30 zemalja do sada je zatvorilo svoj zračni prostor Rusiji, a Moskva je reagirala jednakom mjerom, što će uvelike smanjiti turistički promet.

Ruska uprava za civilno zrakoplovstvo od utorka je zatvorila svoj zračni prostor za prijevoznike najmanje 37 zemalja. Zračni prostor iznad Ukrajine, Moldavije i dijelova Bjelorusije također ostaje zatvoren. Kratkoročno to znači otkazivanje letova ili skretanje zračnih ruta, ali dugoročne posljedice za turističku industriju mogle bi biti dalekosežnije.

Evo i zašto: poskupljenje goriva povećat će cijene putovanja. Globalne cijene sirove nafte porasle su ove srijede na više od 110 dolara po barelu jer se ulagači boje da će ruski izvoz energije biti ograničen ili zaustavljen kao rezultat sukoba u Ukrajini. Ovaj nagli skok cijena poskupjet će svaku vrstu putovanja.

Osim toga, troškovi prijevoza poskupjet će zbog dužih zračnih ruta jer će avioprijevoznicima biti potrebno više goriva dok zaobilaze zatvoreni ruski zračni prostor, a više cijene će na kraju morati platiti putnici, zbog čega će mnogi odustati od planiranog odmora u inozemstvu.

U najvećem europskom zračnom prijevozniku Lufthansi, računaju da će ih zračne "zaobilaznice" u Aziji, stajati milijun eura mjesečno.

Obraćajući se novinarima tijekom ažuriranja prihoda tvrtke u četvrtak, glavni financijski direktor Lufthanse Remco Steenbergen rekao je da će prijevoznik morati povećati cijene karata kako bi nadoknadio rast cijena goriva i drugih troškova. Porast cijena karata mogao bi dovesti do niže potražnje - a to je loša vijest za industriju koja se ionako bori nadoknaditi gubitke zbog pandemije koronavirusa, da ne spominjemo inflaciju koja je u Europi najveća od 1993. godine.

Iz Agencije Europske unije za sigurnost zračnog prometa, poznatije kao EASA, upozorili su na "visok rizik" za civilne zrakoplove koji lete u blizini ukrajinske granice.

Zračni prostor iznad Rusije, Bjelorusije, Poljske, Slovačke, Mađarske, Rumunjske i Moldavije također je na popisu rizika. EASA je u petak udvostručila veličinu zone upozorenja oko Ukrajine, plašeći se da će "projektili srednjeg dometa prodrijeti u kontrolirani zračni prostor".

Iz Agencija su upozorili na rizik od namjernog ciljanja i pogrešne identifikacije civilnih zrakoplova. EASA-ino upozorenje neće biti olako shvaćano nakon što je 2014. godine let MH17 Malaysia Airlinesa oboren upravo iznad istočne Ukrajine, pri čemu je poginulo 298 ljudi. Istražitelji su utvrdili da je projektil koji je oborio avion ispaljen iz lansera koji je pripadao ruskoj 53. protuzračnoj raketnoj brigadi. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. srpanj 2022 21:02