Osumnjičena v. d. direktorica Infrastrukture željeznica Srbije Jelena Tanasković na saslušanju u tužiteljstvu prebacila je svu odgovornost za projekt Željezničke postaje Novi Sad na bivšeg ministra Gorana Vesića, pokazuju dokumenti u koje je Nova ekonomija imala uvid, prenosi Jutarnji list.
Tanasković je u iskazu pred tužiteljem tvrdila da je Vesić inzistirao da on vodi sve projekte jer se navodno tako dogovorio s predsjednikom Srbije, Aleksandrom Vučićem. “Ministar Vesić mi je rekao da je to jedini uvjet da budem direktorica (Infrastrukture željeznice Srbije), da prihvatim da on apsolutno upravlja i vodi sve projekte jer je on navodno dogovorio s predsjednikom da se svi projekti isključivo tako vode”, rekla je Tanasković.
To se vidi iz iskaza bivše dužnosnice danog 22. studenog u Višem javnom tužiteljstvu u Novom Sadu, u koji je imala uvid Nova ekonomija. U iskazu je negirala odgovornost za projekt željeznice, koji je prebacila na ministra Vesića, njegovu pomoćnicu Anitu Dimoski i druge dužnosnike.
Tanasković je opisala i sastanak koji je, kako je navela, imala u rujnu s predsjednikom Vučićem i ministrom Vesićem, a kojem su prisustvovali i direktori javnih poduzeća koja spadaju u nadležnost Ministarstva građevinarstva, prometa i infrastrukture.
“Na tom sastanku predsjednik je postavio pitanje budućih projekata koji se tek trebaju raditi, tko će ih voditi i tko je za njih odgovoran, pa je ministar Vesić potvrdio da su on i njegovo ministarstvo jedino odgovorni za projekte jer jedino na taj način mogu biti završeni. Isto ovo ministar je rekao predsjedniku Republike i dok smo se vozili vlakom od Novog Sada do Subotice - da sve što se odnosi na projekte može raditi isključivo Ministarstvo na čijem je on čelu", izjavila je Tanasković pred tužiteljem.
Goran Vesić i Jelena Tanasković nisu bili odmah dostupni za komentar. Pitanja su poslana i uredu predsjednika Srbije Aleksandra Vučića, ali odgovor nije stigao do objavljivanja ovog teksta.
‘Ja upravljam i vodim sve, tako sam dogovorio s predsjednikom‘
Kako se vidi iz Službenog glasnika, Jelena Tanasković imenovana je 7. svibnja 2024. godine za v. d. generalne direktorice Dioničkog društva Infrastruktura željeznice Srbije. Ovo poduzeće je bilo investitor na projektu željeznice od Beograda do Mađarske.
Nakon pada nadstrešnice na Željezničkoj stanici u Novom Sadu, uhapšena je 21. studenoga pod sumnjom da je izvršila teško djelo protiv opće sigurnosti, u vezi s kaznenim djelom izazivanje opće opasnosti. Dan kasnije je pred tužiteljem izjavila da je u vezi s njezinim imenovanjem ministar Vesić "podigao čitavu dramu" i posvađao se s premijerom i članovima Vlade, budući da nije bio suglasan s tim.
Prema njezinim riječima, premijer Miloš Vučević je nakon toga inicirao sastanak, a ona je razgovarala s tadašnjim ministrom Vesićem dok su zajedno čekali prijem kod predsjednika Vlade. “Tom prilikom mi je ministar Vesić priopćio da ja u svakom slučaju neću imati pravo da se bavim projektima koje država radi jer je to njegovo i da on to radi preko izvršnog direktora Milana Novovića”, kazala je Tanasković.
Vesić joj je, kako kaže, rekao da je to uvjet da bude direktorrca, a da je on s predsjednikom Srbije dogovorio da on "upravlja i vodi sve projekte". "Ja sam mu na to odgovorila da, ako je zaista takav dogovor između njega i predsjednika, da mi se to i pisanim putem pošalje", rekla je Tanasković.
Nakon toga, održali su sastanak s premijerom, kome nije iznijela ono što se dogovorila s ministrom Vesićem, tvrdila je Tanasković. "Premijer je rekao da smo svi kolege i ljudi i da treba da trebamo surađivati", rekla je bivša direktorica Infrastrukture.
Ona navodi da je pisanu instrukciju o kojoj je pričala s Vesićem doista dobila i to 28. svibnja, preko Vesićeve pomoćnice Anite Dimoski. Kako je navela Tanasković, u instrukciji koju je potpisao ministar Vesić, navodi se da je osnovana posebna Radna skupina za koordinaciju i realizaciju svih infrastrukturnih projekata i da su zadaci Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture da prati i rukovodi svim infrastrukturnim projektima.
"U ovoj instrukciji se poseban naglasak stavlja na komunikaciju sa zajmodavcima, donatorima, projektantima, nadzornim organima, izvođačima i nadležnim institucijama s realizacijom projekata", rekla je.
U zaključku instrukcije stoji da se ona posebno odnosi na sve odluke, suglasnosti i mišljenja tijekom pripreme projektno-tehničke i planske dokumentacije, pripreme tenderske dokumentacije, izbora izvođača radova i nadzora, a posebno u fazi realizacije i ispunjenja ciljeva za završetak projekta, ispričala je bivša direktorica Infrastrukture. "Takođe se navodi kako se ima smatrati da je ova instrukcija obvezna i da neprimenjivanje iste u potpunosti implicira izravnu odgovornost sudionika koji je ne primenjuju”, dodala je.
‘Nisam imala ništa s projektima‘
Ova instrukcija nije među 195 dokumenata koje je objavila Vlada Srbije na svojoj internetskoj stranici, a Nova ekonomija je zatražila da je dobije putem zahtjeva za slobodan pristup informacijama. "Meni je faktički ministar Vesić rekao da se ne smijem ničim baviti kad je riječ o projektima, osim financijama, ali ne financijama koje su vezane za projekt, nego financijskim stanjem poduzeća, odnosno AD Infrastruktura željeznica Srbije", kazala je Tanasković.
Dodala je da je nakon dobivanja ove instrukcije nitko nije kontaktirao u vezi nje. "Ja sam ovu instrukciju shvatila na način da se isključivo trebam baviti onim što dođe kod mene na stol, a tu mislim ono što je trebalo ići na odbor direktora, a odbor direktora činimo ja i dva izvršna direktora. Odbor direktora se ne bavi pitanjima u vezi projekata, već samo odlukama o tekućim troškovima kad se neki ugovor realizira", navela je.
Tanasković je tvrdila da je povremeno na sastancima imala protokolarnu komunikaciju s Vesićem, ali nikada s njime nije razgovarala o provođenju projekata niti je on pozivao na sastanke koji su se vodili u vezi organizacije ovog projekta, kao i svih drugih projekata. Dodala je i da je u ime Ministarstva građevinarstva sve projekte željezničke infrastrukture vodila pomoćnica ministra Anita Dimoski.
Anitu Dimoski hvalio je predsednik Vučić u kistopadu prilikom obilaska radova na željezničkoj stanici u Subotici, kada je rekao da je ona najzaslužnija za brz razvoj pruge prema Mađarskoj. Ona je također bila među uhićenima nakon pada nadstrešnice.
Nova ekonomija pokušala je stupiti u kontakt s Dimoski, ali u Ministarstvu građevinarstva nisu htjeli dati informaciju li je ona i dalje zaposlena kod njih. Pitanja su poslana i na njezinu još uvek aktivnu adresu u Ministarstvu. "Ja sam prihvatila da se ne zanimam niti da se na bilo koji način bavim projektima, iako su AD Infrastruktura željeznice Srbije bile investitor u projektu rekonstrukcije, između ostalog i stanične zgrade u Novom Sadu", navela je Tanasković.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....