StoryEditor
Hrvatskadobar vikend

Ako se zadrži povoljna epidemiološka situacija do rujna možemo očekivati 800.000 putnika u splitskoj zračnoj luci, a veliki upitnik ostaje nad tržištem Velike Britanije

Piše Mirela Goreta
15. lipnja 2021. - 08:04

"Zeleno, što volim zeleno", čuveni stihovi španjolskog pjesnika Federica Garcije Lorce mantra su u svakodnevici ovdašnjih turističkih djelatnika, i ne samo njih, nego i svih onih željnih slobodnog i sigurnog kretanja u doba pandemije koronavirusa.

Karakterom umirujuća zelena boja u "kolorističkim shemama" Europskog centra za sprečavanje i kontrolu bolesti (ECDC) znači nesmetano kretanje bez rizika od zaraze, a Hrvatska upravo takva želi biti ovoga ljeta. Nakon što su naše županije zazelenili Švicarci, a gotovo u cijelosti i Nijemci (osim Varaždinske i Međimurske), očekuje se kako će dobra epidemiološka slika i ostati na snazi, što je osnovni preduvjet za intenzivniji turistički pohod na Jadran.

Tomu se nadaju i u Zračnoj luci Split, u koju je prošlog vikenda stiglo oko 10.000 putnika, mahom u 55 velikih komercijalnih zrakoplova, njih 2000 više nego prethodnog.

Dobar pokazatelj

– Nije taj broj letova ni malen. Ako znamo da kompanije moraju voditi računa o popunjenosti (taj faktor je iznimno važan jer neće letjeti ako je avion prazan), onda je ovo dobar pokazatelj, jer smo proteklog vikenda na približno sličan broj letova imali veći broj putnika, što je znak da je popunjenost bolja. A to opet daje vjeru da će svi ti letovi i ostati, a kompanije i povećavati njihov broj – optimistično će Pero Bilas, pomoćnik direktora Zračne luke Split, u kojoj su, dakako, već napravljene projekcije za ovo ljeto.

– Ako se zadrži povoljna epidemiološka situacija u razdoblju od lipnja do rujna, znači u četiri udarna mjeseca, možemo očekivati približno 800 tisuća putnika. To se može razdijeliti na način da ih bude devedesetak do sto tisuća u lipnju i isto toliko tijekom rujna, a po tristotinjak tisuća u srpnju i kolovozu. No, projekcija u sebi sadrži više elemenata, a jedan od njih je da kompanije imaju pravo otkazivanja najavljenih kapaciteta do 50 posto. Ali prvi i osnovni uvjet, bez kojeg se ne može, jest epidemiološka slika. Naprosto, moramo ostati zeleni. Bez toga ništa – ističe pomoćnik direktora Zračne luke Split.

Već je svibanj, u kojem je ostvaren promet od približno 33 tisuće putnika, i to s 14 tržišta na kojima je letjelo 15 avioprijevoznika, bio dobra najava onog što nas očekuje u idućem razdoblju. Iako u Zračnoj luci u prvoj polovini lipnja već bilježe rast prometa, potvrde najava letenja za razdoblje dulje od tri tjedna su nezahvalne s obzirom na promjenjivost epidemiološke situacije kod nas i u svijetu.

– U svibnju smo imali 14 emitivnih tržišta, a sad smo, u lipnju, na 24. Riječ je o gotovo cijeloj Europi uz Rusiju, Ukrajinu i Srbiju. I to je super s obzirom na okolnosti. Sad ćemo imati 30 do 40 zrakoplovnih kompanija, koje su nama tradicionalno letjele. Hrvatska je otvorena, postoji iznimno zanimanje, želja i volja, ali trenutačno je na snazi situacija kad vi nešto nudite i čekate reakciju – objašnjava Pero Bilas. Jako je, veli, dobro što su nas na zelenu listu stavile Njemačka i Švicarska, kao i činjenica što trenutačno dijelimo istu sudbinu s nama sličnim zemljama, poput Španjolske, Francuske, Italije, Grčke...

Oprezni Britanci

No veliki upitnik ostaje tržište Velike Britanije. Još se ne zna hoće li doći do planiranog ukidanja restrikcija 21. lipnja. Rastući brojevi zaraženih i hospitaliziranih zbog COVID-a 19 predmet su "ozbiljne, ozbiljne zabrinutosti", izjavio je prošlog vikenda britanski premijer Boris Johnson, priznajući kako je manje optimističan oko otvaranja zemlje nego što je to bio u svibnju. Podsjetimo, 17. svibnja Britanci su se mogli početi družiti u zatvorenim prostorima, restoranima, pubovima... "Jasno je da je indijska varijanta zaraznija i isto je tako istina da brojevi rastu, te da je razina hospitaliziranih u porastu", izjavio je premijer Johnson za Sky News.

– I sad imamo sljedeću situaciju s Britancima – mi smo od početka travnja dosta otvoreni, ali kvaka je u njihovu povratku u vlastitu zemlju. Potreban im je negativan PCR test prilikom ukrcaja, ne stariji od 48 sati, pa onda izolacija i opet nakon osam dana PCR test. Kad zbrojite vrijeme, trošak i energiju uloženu u povratak, onda je to za ljude komplicirano. Uz to, broj zaraženih kod njih, bez obzira na procijepljenost, pomalo raste. Očito se širi taj indijski soj... A ne moram vam govoriti što je nama britansko tržište. London nam je već desetke godina broj jedan destinacija i to će se definitivno osjetiti u Splitu – kaže pomoćnik direktora Zračne luke Split.

Od 5. srpnja tri leta iz Amsterdama za Split

Optimizam, primjerice, potiče i vijest kako nizozemska nacionalna aviokompanija Royal Dutch Airlines od 5. srpnja uvodi treći dnevni let između Amsterdama i Splita. Zrakoplov KLM-a dolazit će u splitsku zračnu luku u večernjim satima (21.40), a nakon noćenja u Splitu letjeti natrag za Amsterdam u 6.45.
S druge strane, irski avioprijevoznik Aer Lingus obustavio je prodaju na gotovo svim linijama iz Dublina i Corka prema Hrvatskoj za ovu ljetnu sezonu. Iz prodaje je povučena i linija Dublin – Split – Dublin, prije najavljena tri puta tjedno, a u prodaji više nije ni linija Cork – Dubrovnik – Cork. Jedina linija na kojoj Aer Lingus još uvijek omogućuje kupnju karte jest ona između Dublina i Dubrovnika. No, hrvatske zračne luke već su povezane s Dublinom s drugim avioprijevoznicima (Croatia Airlines, Ryanair), a brojni hrvatski iseljenici u Irskoj odlučuju se i za putovanje s presjedanjem, pogotovo preko Amsterdama s nizozemskim KLM-om, i to zbog nižih cijena aviokarata.

Dubrovnik u najavi ima čak 32 linije

Dubrovačka zračna luka, objavljeno je na web-stranici Croatianaviation.com, u razdoblju od 16. do 30. lipnja ove godine u najavi ima 32 domaće i međunarodne linije. U spomenutom razdoblju Dubrovnik će biti povezan s Amsterdamom, Atenom, Barcelonom, Beogradom, Berlinom, Bečom, Bruxellesom, Kopenhagenom, Frankfurtom, Hamburgom, Helsinkijem, Madridom, Moskvom, Parizom, Pragom, Rimom, Stockholmom, Zürichom... Početkom srpnja bit će uspostavljene i redovne linije prema New Yorku.

EasyJet ima četiri linije prema Splitu

Britanski EasyJet najavio je od kraja lipnja znatno veći broj linija prema hrvatskim zračnim lukama. Kompanija trenutačno ima četiri linije samo prema splitskoj zračnoj luci (iz Basela, Londona, Berlina i Ženeve) te će na njima nastaviti prometovati i u sljedećim tjednima. Dodatno, od kraja lipnja u prometu će biti još pet linija: Amsterdam – Split, Bristol – Split – Bristol, Lyon – Split – Lyon, Pariz – Split i Orly – Split – Orly. EasyJet će do kraja ovog mjeseca, prema trenutačnim planovima, obnoviti promet i prema ostalim trima hrvatskim zračnim lukama – Dubrovniku, Zadru i Puli.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. kolovoz 2021 13:16