StoryEditorOCM
Biznisboje se ljeta

U Ryanairu bijesni, rastu cijene karata! U pozadini je velik problem, očekuje se kaos s letovima: ‘Događa se sra**‘

Piše Karla Zupičić/Hina
26. veljače 2024. - 12:24

Ryanair će do kraja lipnja primiti manje novih zrakoplova nego je bilo u planu, što bi moglo utjecati na njihov ljetni raspored letova, rekao je izvršni direktor tog niskobudžetnog prijevoznika Michael O‘Leary.

Zrakoplovna tvrtka sa sjedištem u Dublinu prva je u Europi koja je upozorila na poremećaje zbog sve dublje krize u Boeingu, koji je zaglavljen u regulatornoj reviziji i zabranjeno mu je pojačati proizvodnju zrakoplova od nesreće u siječnju kada je jednom Boeingu otpao dio trupa, piše Reuters.

Ryanair je trebao dobiti 57 zrakoplova Boeing MAX 8200 do kraja travnja, ali prije nešto više od tjedan dana Boeing je zrakoplovnoj kompaniji rekao da će dobiti samo oko 50 zrakoplova i to do kraja lipnja.

- Zapravo ne znamo koliko ćemo zrakoplova dobiti od Boeinga. Prilično smo sigurni da ćemo dobiti 30 do 40. Možda je razumno očekivati da ćemo ih dobiti između 40 i 45, ali smo sada daleko manje uvjereni da ćemo dobiti između 45 i 50 - priznao je O‘Leary.

U izjavi za Reuters, Boeing je potvrdio da je nekim zračnim prijevoznicima rekao da bi isporuke mogle biti odgođene jer tvrtka osigurava da zrakoplovi ispunjavaju sve regulatorne standarde prije nego što se predaju kupcima.

- Duboko žalimo zbog utjecaja koji ovo ima na našeg cijenjenog korisnika Ryanair. Radimo na rješavanju njihovih problema i poduzimamo radnje na sveobuhvatnom planu za jačanje kvalitete i učinkovitosti isporuke 737 - poručili su iz Boeinga.

image
Bozo Radic/Cropix

Manji broj zrakoplova utjecat će na rezultate ljeta za koje se predviđa da će biti rekordno po broju putovanja. Ryanair je ranije prognozirao da će u sljedećoj financijskoj godini, koja počinje u travnju, prevesti 205 milijuna putnika. Sada je realnije da će se taj broj zadržati na oko 200 milijuna. Daljnja ograničenja kapaciteta učinit će ih manje konkurentnim u odnosu na druge niskobudžetne prijevoznike poput easyJeta.

- U Seattleu se događa sranje. Stalno nam daju optimistična obećanja, a onda ih prekrše, pa se tjedan ili dva tjedna kasnije ispostavi se da je stvarnost gora - rekao je izvršni direktor Ryanaira i pozvao na promjenu uprave Boeinga. Dodao je da bi, ako United Airlines ili drugi prijevoznici odustanu od narudžbi Boeingovog MAX 737 10, Ryanair bi rado uzeo te zrakoplove.

Ryanairove dionice porasle su za četvrtinu u posljednje dvije godine, što ga čini najboljim europskim zračnim prijevoznikom jer industrija ima koristi od procvata putovanja nakon obustave pandemije COVID-a.

image
Oli Scarff/Afp

O‘Leary je rekao da će neke troškove kašnjenja prenijeti na kupce. Konkretno, očekuje se da će cijene ovog ljeta porasti za između pet i 10 posto, dok bi u sljedećih pet godina prosječna cijene mogle biti veći. Taj trend nije vezan samo uz Ryanair: analitičari kažu da će troškovi kupaca nastaviti rasti u cijelom sektoru, piše Reuters.

Ryanair podiže cijene karata zbog kašnjenja Boeingovih aviona

Putnici će ovog ljeta plaćati više cijene zrakoplovnih karata zbog ograničenih kapaciteta, upozorio je direktor irske niskobudžetne aviokompanije Ryanair, istaknuvši kašnjenje naručenih Boeingovih zrakoplova.

Zbog ograničenog broja dostupnih zrakoplova europski avioprijevoznici imat će problema s podmirivanjem potražnje za putovanjima na vrhuncu sezone, poručio je izvršni direktor Ryanaira Michael O‘Leary.

Cijene Ryanairovih karata bit će ovoga ljeta do 10 posto skuplje nego prije godinu dana, dodao je O‘Leary, prognoziravši da će broj putnika porasti slabije nego prošle godine zbog kašnjenja Boeingovih novih zrakoplova.

Ryanair je bio procijenio da će u poslovnoj godini koja završava u ožujku 2025. prevesti 205 milijuna putnika, u odnosu na 183,5 milijuna prognoziranih u poslovnoj godini 2023/2024.

Na tiskovnoj konferenciji u Dublinu O‘Leary je rekao da bi mogli sniziti procjenu za 2024/2025.

“S manje zrakoplova možda ćemo morati smanjiti (procjenu o) 205 milijuna na 200 milijuna putnika. Moglo bi biti i manje od 200 milijuna, ali u ovoj fazi još ne znamo“, izjavio je šef Ryanaira.

"To vjerojatno znači da će čak i naš ovogodišnji rast u Europi biti ograničen i mislim da će to dovesti do viših cijena karata širom Europe za ljeto 2024. Cijene će i u ljeto 2024. biti više no što su bile u ljeto 2023.", podvukao je.

"U ljeto 2023. naše cijene zrakoplovnih karata porasle su u prosjeku za 17 posto. Mislimo da ove godine povećanje neće biti u takvim dvoznamenkastiom razmjerima i sastavljamo proračune na povećanju cijene karte od pet do deset posto", rekao je O‘Leary.

Možda će povećanje biti veće, možda manje, dodao je, uz napomenu, da bi veći kapaciteti, po njegovom mišljenju, značili i niže cijene karata.

Ryanair je s američkim Boeingom ugovorio isporuku 57 novih aviona do kraja ožujka iduće godine, ali očekuje da će do tog roka dobiti samo 40 do 45.

"Kada bi nam Boeing do kraja lipnja, prije ugovorenog roka, isporučio svih 57 zrakoplova, punili bismo džepove cijelo ljeto jer nam zračne luke neprekidno kucaju na vrata (s upitima), tvrdi O‘Leary.

Američka kompanija ima problema sa zrakoplovima Boeing 737 Max 9 nakon otpadanja vrata usred leta Alaska Airlinesa na početku godine. Američki regulator propituje kontrolu kvalitete novih Boengovih zrakoplova i kompanija je smanjila tempo proizvodnje.

Boeingovi problemi s vratima nadovezali su se na nepravilnosti na više od 1000 motora britanskog Pratt & Whitneya koji su prisilili europski zrakoplovni koncern Airbus na opsežne poslovne zamjene.

Izvršni direktor irske kompanije procijenio je da će zračni prijevoznici poput Wizz Aira, Lufthanse i Air Francea zbog popravka "prizemljiti više od 20 posto svoje flote (Airbusova) A320". (Hina)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. studeni 2024 07:27