Turizam
Split, 160421.<br />
Alijana Vukšić, direktorica Turističke zajednice grada Splita<br />
DIREKTORICA TZ-a SPLITA

Želimo odgovaran i održivi turizam na zadovoljstvo naših građana

Piše Merien Ilić
Foto Vojko Bašić/HANZA MEDIA
29. rujna 2021. - 08:49

Iako smo se bojali kakva će nam, a s obzirom na pandemiju i sve ono što je ona donijela, biti turistička sezona, rezultati su iznad svih očekivanja. Iz Turističke zajednice Grada Splita informiraju nas da je od siječnja do kolovoza u gradu Splitu ostvareno 346 tisuće dolazaka i preko 1,3 milijuna noćenja.
- Riječ je o 66 posto više dolazaka i 50 posto više noćenja u odnosu na cijelu 2020. godinu.
U kolovozu ove godine ostvareno je 152 tisuće turističkih dolazaka, što je dva puta više u odnosu na isto razdoblje prošle godine i više od 590 tisuća noćenja, odnosno 80 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ako ove rezultate usporedimo s kolovozom rekordne 2019. godine, riječ je o 88 posto noćenja ostvarenih u kolovozu 2019. godine, što su uistinu dobri rezultati - iznijela nam je Alijana Vukšić, direktorica TZ Grada Splita.
Početkom pandemije činilo se da će broj privatnih iznajmljivača pasti, odnosno da će ljudi odustati od turizma, te u svoje stanove useliti neke druge stanare, no i tu se dogodio sitan pomak.
- U Splitu trenutno imamo nešto više od 21.035 kreveta u domaćinstvu, što je blago povećanje od 1 posto u odnosu na 2020. godinu, a pad od 9 posto u odnosu na 2019.g., kada je u Splitu bilo zabilježeno 23 tisuće kreveta u domaćinstvu. S obzirom na odličnu turističku sezonu koju smo ostvarili u ovoj godini, sljedeće godine očekujemo da će ove brojke rasti, ukoliko epidemiološka situacija bude povoljna.
Ističemo, također, kako bilježimo porast broja kreveta u objektima koji su kategorizirani sa 4 zvjezdice i to za 4 posto u odnosu na 2019. i 6 posto u odnosu na 2020. godinu, što nas izuzetno veseli jer nam to dokazuje kako je ulaganje u kvalitetu smještaja jedan od bitnih elemenata kojim možemo konkurirati na turističkom tržištu - smatra naša sugovornica.
Iako su epidemiološke mjere značajno ograničile mogućnosti događanja i okupljanja, Split, unatoč tome, nastavlja omogućavati svojim gostima događanja i zabavu na otvorenom kroz razne projekte, bilo kulturne, sportske ili gastronomske.

Spli'ski brend

- Svi zabavni i glazbeni programi održali su se i nastavljaju se održavati u skladu s epidemiološkim mjerama, dok su nositelji turističke ponude pokazali da se u ovim izazovnim vremenima brzo prilagođavaju na nove trendove poboljšavajući kvalitetu usluga i proizvoda koje nude, što potvrđuju povratne informacije koje zaprimamo od turista. Zadatak cijelog turističkog sektora je nastaviti s aktivnostima podizanja kvalitete ponude i usluga poštujući načela održivog razvoja, a dodatan prostor za napredak ogleda se u daljnjoj diversifikaciji turističke ponude koja će zadovoljiti specifične tržišne niše i tako ojačati brend i imidž grada Splita kao destinacije odgovornog, održivog i pametnog turizma - ističe Vukšić.
Zanimao nas je i profil gostiju koji su nam punili ovu sezonu. Najviše noćenja ostvarili su turisti iz Francuske, Njemačke, Hrvatske, Poljske, SAD-a, Nizozemske Ujedinjene kraljevine i Češke.
- Pandemija je djelomično utjecala na promjenu strukture gostiju u odnosu na dosadašnje godine. Gosti dolaze najvećim dijelom zračnim i cestovnim prijevozom, a posebno dobra zračna povezanost s Francuskom i Poljskom utjecala je na ove promjene u strukturi gostiju. Turisti preferiraju posjete kulturnim sadržajima, od toga se ističu najviše kulturne atrakcije, zatim boravak u prirodi i na otvorenom, a vrlo popularni su i izleti na obližnje otoke. Ove godine također je primjetno da sve više posjetitelja potražuje sportsko-rekreativne sadržaje. U odnosu na pretpandemijsko razdoblje, gosti sve više traže privatnost, luksuz, prirodu i visoki standard, stoga ne čudi činjenica da su najbolje popunjeni najluksuzniji hotelski objekti, kuće za odmor te privatni smještaj visoke kategorije - kaže.
Na upit kakve su nam projekcije za sljedeće godine, smatra kako je o tome još prerano govoriti jer broj turističkih dolazaka ovisi o epidemiološkoj situaciji u našoj zemlji, za koju je odgovoran svaki pojedinac, ali i o epidemiološkoj situaciji na emitivnim tržištima.

Održivi razvoj

No, svakako, znamo kojim putem idemo i što želimo, a to je, naglašava, odgovorni turizam koji će povećati ekonomske učinke turizma na području grada Splita na temeljima održivog razvoja, uzimajući u obzir resursnu osnovu i turističke atrakcije te ograničenja koja proizlaze iz zaštite okoliša i društvenog okruženja.
- Turistički rezultati koji prate splitski turizam nose izazove s kojima je važno nositi se prema načelima održivog razvoja i destinacijskog menadžmenta. Želimo pametni i planski turizam gdje će rast turističkog prometa pratiti i razvoj komunalne, prometne, zelene i digitalne infrastrukture važne za kvalitetu života lokalne zajednice, a posljedično i za kvalitetu boravka turista. Glavni strateški cilj u sljedećem desetogodišnjem razdoblju je održivi turizam s naglaskom na maksimalnu korist za lokalno stanovništvo, jer jedino tako možemo osigurati dugoročnu konkurentnost turizma.
Svi ovogodišnji rezultati posljedica su vrlo dobre pripreme i provedbe sezone od cjelokupnog turističkog sektora, a ponukani iskustvima iz prošle godine. Želimo naglasiti da je ova godina pokazala da koordiniranim zajedničkim radom na svim razinama možemo pobijediti krize, a svi djelatnici u turističkom sektoru i nositelji naše ponude svojim odgovornim ponašanjem i dosljednim pridržavanjem epidemiološkim mjerama pokazali su da je grad Split sigurna i atraktivna destinacija - zaključila je Alijana Vukšić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. travanj 2024 11:40