Overlay
Ćakula

Robert Sever: Ono što se događa s modom u Hrvatskoj malo mi je smiješno i čak neukusno, gotovo na razini ‘brendova‘ koje su smislile glumice...

Piše Tea Sumić Miletić
Foto Robert Sever
19. prosinca 2021. - 21:01

Punih dvadeset godina Robert Sever jedno je od najzanimljivijih imena hrvatske modne scene. Njegove upečatljive kreacije vidjeli smo na najvećim domaćim modnim manifestacijama, na kazališnim pozornicama, u cijelom nizu fantastičnih editorijala i na najpoznatijim domaćim zvijezdama. Prošlog nas je ljeta oduševio resort kolekcijom Jadranka, ne samo raskošnim kreacijama koje su se u njoj našle nego i načinom na koji ju je predstavio - uz pomoć žena od 19 do 79 godina, sasvim različitih tipova ljepote.

Sever je tom prigodom istaknuo da mu je najvažnije da se žene u njegovim kreacijama osjećaju ženstveno, opušteno i sigurno u sebe te nam poručio da smo sve lijepe na svoj način. Da nas do tada već nije osvojio, u tom bismo trenutku definitivno pale... Oduševio nas je i prije koji dan svojim iskorakom u lifestyle, predstavivši Home&Vintage kolekciju ukrasa za dom i zimskom kolekcijom Vintage Chic u kojoj su, u skladu s filozofijom održive mode, korišteni vintage materijali. Sve spomenuto bilo nam je povod da sa Severom proćakulamo o modi, nadahnuću, kreativnom procesu i još koječemu zanimljivom...

Kako biste saželi svoju modnu/radnu filozofiju?

- Vjerujem da je linija između poslovnog djela mog života i onog , nazovimo privatnog, davno izbrisana, tako da su i moje misli vodilje postale potpuno u simbiozi. Vjerujem u poštenje, rad prije svega i upornost. Vjerujem da treba biti hrabar, ali i mudro osluškivati sve oko sebe. Biti svoj, ali u skladu sa svim i svima. Ali na kraju dana, uz svu filozofiju, jedino je rad pokazatelj uspjeha i ostvarenja.

Ove godine navršavate 20. godišnjicu rada na hrvatskoj modnoj sceni. Što se od tada promijenilo u vašem osobnom shvaćanju mode, a što se promijenilo na našoj modnoj sceni?

- Više ne stvaram isključivo iz vlastite vizije ili potrebe da se izrazim kao autor, kao što sam radio na početku karijere. Vremena su bila drugačija i postojao je entuzijazam novog u zraku, mogućnosti su bile beskrajne. Danas je svijet drugačije mjesto, sve se promijenilo, a prije svega potrebe kupca koji je konačnica u svakom ovakvom poslu. Da to svedem u jednu rečenicu - iz monologa sam prešao u dijalog.

Možete li izdvojiti neku suradnju koja vam je ostala u osobito lijepom sjećanju?

- Iznimno vrednujem svoje suradnike, koji su postali prijatelji. Naučili su me kako slušati, kao i kako  gledati stvari iz druge perspektive, i bili su odvažni ući u neku priču zajedno sa mnom. Rad s drugom osobom je avantura, kao da sa strancem odete na egzotično putovanje, a pritom morate funkcionirati kao partneri.

Možete li izdvojiti neke kreacije ili kolekcije kao osobito drage?

- Volio bih izdvojiti kolekciju "Severia" koja je nastala nakon mog putovanja i kratkog školovanja u Mongoliji i Kini jer sam imao mogućnost raditi s čudesnim materijalima i doista iskusiti pravu energiju stvaranja. Inače sam obožavatelj putovanja i uvijek me posebno nadahnjuju daleke kulture. Osim toga, bila bi to i kolekcija posvete mojoj majci "Marija " koju sam stvorio inspiriran njenim stilom i načinom na koji je ona kombinirala svoju odjeću. Nekako će mi osobno ta kolekcija uvijek biti posebna.

Što u ovih 20 godina još niste uspjeli ostvariti, a željeli ste? 

- U ovom pitanju leži i odgovor - a to je "još". Neke stvari nisam ostvario još. Ali vjerujem da sve dolazi kako treba i uživam u svemu na taj način. Kroz svoje stvaranje dobio sam prilike iskusiti razne ekstenzije dizajnerskog posla - od stiliziranja, kostimografije za TV i kazalište, preko uređivanja interijera, produkt dizajna... sve su to stvari koje sam ostvario, a da nisam imao u planu.

Prošlog ste ljeta predstavili resort kolekciju Jadranka, posebnu (i) po tome što su u njoj pozirali modeli od 19 do 79 godina. Možete li nam reći nešto više o tome?

- Još 2001. predstavio sam kolekciju "Forever Sever" na kojoj sam imao 80 modela svih dobi, konstitucija, veličina i već tada sam, gotovo proročki,  želio reći da je divno da svi mogu izgledati odlično, da svatko zaslužuje uživati u lijepim stvarima i da se različitosti trebaju slaviti i uživati. Nikada nisam planski razmišljao o tome, uvijek vrlo organski radim i stvaram, i tako biram i modele, lokacije, tako pričam svoje priče.

Jednom ste istaknuli kako ne volite trendove i da stvarate iz osobnog ukusa i stava. Što vas nadahnjuje i koji je to stav koji nam želite predstaviti?

- Trendovi su smišljeni kako bi se prodalo što više odjeće iz high street brendova koji odjeću stvaraju u ogromnim količinama pa sami smišljaju načine kako prodati. Najlakše je reći da je nešto trend i ljudi povjeruju i kupuju. Postoji jako puno ljudi koje ne zanima odjeća kao način izražavanja i doista misle da su cool ako uzmu stvari koje neki portal nazove "tenisicom sezone". To je smiješno i smatram da je ideja trenda velika varka i ubojstvo vlastitog stila i osobnosti.

Možemo li uskoro očekivati još koju mušku samostalnu kolekciju i koji je zapravo problem s muškom modom u Hrvatskoj?

- Na žalost ne, jer nam se muške kolekcije jako slabo prodaju i nema smisla ulagati u nešto što nema krajnjeg konzumenta. Na kraju dana mi smo vrlo konzervativna zemlja gdje je muškarac izrazito definiran izgledom i ponašanjem.

Postoji li po vašem mišljenju neki problem sa ženskom modom u Hrvatskoj?

- Problemi s modom kod nas su toliki da bi se moglo satima razgovarati o tome i godinama ispravljati stvari koje su pogrešne. Za mene osobno veliki problem je ideja da svatko tko ima šivaću mašinu i Instagram profil sebe naziva dizajnerom, kao i oni koji koriste couture u nazivu svog krojačkog obrta ni ne znajući da bi po svakom pravilu trebali biti zakonski kažnjeni za korištenje takvog opisa jer on sam po sebi ima jako puno zakonitosti koje se moraju ispoštovati da bi ga se smjelo koristiti. To mi je jako smiješno i čak neukusno, gotovo na nivou onih "brendova" koje su smislile glumice za svoj hobi. Posao dizajnera nije nimalo glamurozan kao što nas se prezentira, već je poduzetnički posao koji stvara ekonomiju u ovoj zemlji, kako proizvodnjom, prodajom, tako i zapošljavanjem ljudi. Na žalost to je sve u drugom planu, baš zbog ljudi koji predstavljaju ovu struku, zanat na pogrešan način.

Pratite Stil i na Instagramu!

23. studeni 2024 16:30