StoryEditor
SplitZAGRIZLA NA JEŠKU

Splićanka kontra Tele2: Ugovorila sam neograničeni internet, a onda su mi ga ograničili. Nakon raskida ugovora, traže 550 kuna za router! Smiju li?

13. siječnja 2021. - 12:34
Internet je postao ograničen nakon nekoliko mjeseciShutterstock

Poprilično ljuta i uznemirena bila je naša čitateljica iz Splita (podaci poznati redakciji, op.a.), kada nam se prije nekoliko dana obratila za pomoć vezano za, kako navodi, nepoštenu praksu teleoperatera Tele2.

Naime, prošloga je ljeta potpisala ugovor sa spomenutim teleoperaterom vezano za pokućni internet. Ta opcija pokazala joj se najboljom, dobila je neograničen internet za dvjestotinjak kuna mjesečno, uz mogućnost nošenja interneta sa sobom. No, nakon svega nekoliko mjeseci, operater je neograničenu potrošnju, bez prethodne konzultacije s potrošačem - ograničio.

- Bila sam oduševljena njihovom opcijom. Ljeti živim na dvije lokacije, a bavim se i turizmom i moram imati internet u ponudi, pa je pokućni neograničeni internet bio pun pogodak. Koristila sam ga u gradu, na selu i na vikendici, na otoku. Tele2 je imao najbolju opciju i nisam se puno mislila, ugovor je sklopljen i bila sam zadovoljna. Cijena interneta bila je oko 168 kuna, plus 32 kune otplaćivanja uređaja - priča nam čitateljica koja je potpisala ugovor na dvije godine.

Nakon nešto više od tri mjeseca, sredinom listopada, dobila je obavijest kako joj je potrošnja interneta ograničena na 200 gigabajta po maksimalno dostupnoj brzini, a nakon toga na dva megabita po sekundi.

- Vrlo brzo sam uvidjela kako je mojoj obitelji, posebice u vrijeme kada svi radimo od kuće, takva opcija neprihvatljiva, pa potpisala sam ugovor o neograničenom internetu! Otišla sam u najbližu poslovnicu i zatražila objašnjenje. Rečeno mi je da tu promjenu neću osjetiti jer uvidom u moj račun oni vide kako uglavnom trošim manje od novog ograničenja.

Pokušali su me uvjeriti da ostanem u pretplati, da je razlog ograničenja zapravo povećanje kvalitete usluge i mreže. Nisam htjela uopće ulaziti u rasprave zašto mi u 21. stoljeću treba neograničen internet i da ovo što mi nude nije ni blizu onog što smo se dogovorili i potpisali. Djelatnik je uistinu bio ljubazan i ponudio mi popust od čini mi se 20 kuna mjesečno ako ostanem u ugovoru s njima. Odbila sam i dobila raskid ugovora bez penala - u dahu nam pojašnjava čitateljica upozoravajući kako tek tada nastaje razlog njenog nezadovoljstva.

Naime, iako je operater promijenio pravila igre, te nije morala platiti raskid ugovora, ono što mora isplatiti jest račun za sami uređaj, čija cijena u njenom slučaju iznosi 550 kuna!

image
Sporni router koji je naša čitateljica dobila od Tele 2
Čitateljica

- Znala sam da otplaćujem uređaj svakim računom, no taj mi uređaj ne treba, oni su mi ga prodali pod uvjetom da ispune svoj dio usluga, što nisu napravili i htjela sam im ga vratiti, no nema šanse. Poslali su mi račun na kućnu adresu. Nikako nisam mogla dobiti odgovor na pitanje jesam li ja uistinu dužna to platiti, postoji li zakon koji me štiti, smatram da sam žrtva lažnog reklamiranja. Upravo je kriterij odabira njih, naspram konkurencije, bio neograničen internet, što nisu ispoštovali - uznemirena je naša sugovornica.

Njen slučaj nije jedini, mnogi su se našli u identičnoj situaciji proteklih mjeseci pa smo pojašnjenje potražili od Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM). Pojasnili su nam kako pretplatnici nemaju puno izbora, uređaj ipak moraju platiti, no dobra vijest je što ga mogu naknadno koristiti.

- Prilikom sklapanja ugovora za javne komunikacijske usluge, korisnik može sklopiti i ugovor za kupnju određenog proizvoda (pokretni telefon, podatkovni uređaj...), koji se, u pravilu, kupuje uz određen popust. Dakle, radi se o kupnji određenog uređaja koji ostaje u vlasništvu kupca, a ne o uređaju koji je u vlasništvu operatora i koji ga daje u najam svojem korisniku. Takav uređaj je otključan te ga korisnik može slobodno koristiti i nakon raskida ugovora za javne komunikacijske usluge, dakle, i kod drugog operatora.

Zbog raskida ugovora za javne komunikacijske usluge koje je svojim radnjama uzrokovao operator, korisniku se ne može naplatiti razlika dodijeljenih popusta na kupljeni uređaj već samo mjesečni obroci ako je kupljen uz obročnu otplatu, a korisnik može zatražiti da takav uređaj otplaćuje i dalje po ugovorenim obrocima sukladno ugovorenim uvjetima prilikom kupnje uređaja - stoji u pojašnjenju iz HAKOM-a.

Objašnjenje smo zatražili i od operatera Tele2. Naglašavaju kako se uređaj zapravo kupuje ako ga korisnik već nema i to za, naglašavaju, značajno povoljniji iznos.

- WiFi router je dio pretplatničkog ugovora, u skladu s uvjetima korištenja Telemacha Hrvatska, no radi se o kupoprodaji koju ne regulira Zakon o elektroničkim komunikacijama te se stoga na nju ne primjenjuje obveza operatora da raskine ugovor bez naplate penala ako promijeni uvjete korištenja i ugovor na štetu korisnika.

Zato korisnik taj ugovor o kupoprodaji uređaja mora isplatiti do kraja, kao i u bilo kojem drugom slučaju raskida pretplatničkog ugovora. Budući da usluga ne može raditi bez uređaja, korisnici koji nisu imali router prilikom zasnivanja pretplatničkog odnosa na Internet tarifama su ga kupovali, no isti nije bio uvjet. Također ističemo kako predmetni uređaj nije zaključan na Tele2 mrežu i korisnici ga mogu koristiti i kod drugih pružatelja usluga. Dodatno, korisnici zasnivanjem pretplatničkog odnosa imaju povoljniju cijenu uređaja.

Konkretno, za uslugu interneta uz pretplatu to znači 600 kuna, odnosno 360 kuna, umjesto 999 kuna, odnosno 549 kuna, ovisno o vrsti uređaja. Ako se odluče za raskid pretplatničkog ugovora u uvjetima kada ga je operater promijenio na štetu korisnika, plaćaju manji iznos od onog koliko iznosi njegova maloprodajna, komercijalna cijena - poručuju iz Tele 2.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

13. siječanj 2021 12:34