
Neugodnu epizodu sa “Split Parkingom” naša će sugrađanka pamtiti do kraja svog života. Sreća što s njom, kaže, toga dana nisu bila djeca dok je doslovce, trčala, molila i jecala za “paukom” koji joj je “digao” auto.
- Išla sam na deset minuta do “Konzuma” na Sirobuji. Parkirala sam uredno auto na mjestu predviđenom za osobe s invaliditetom jer imam znak pristupačnosti za osobe s invaliditetom koju sam uredno istaknula ispod vjetrobranskog stakla, na mjestu suvozača. U dućanu sam se zadržala niti deset minuta. Nakon što sam se vratila na parking uslijedio je šok! Pauk-služba upravo je odlazila s mojim autom. Nije mi bilo jasno što se događa - kaže nam ogorčena 46-godišnja Nataša (podaci poznati redakciji).
Sve se zbilo u subotu predvečer, oko 19 sati. U prvi mah, kaže, palo joj je napamet da možda kartica “znaka pristupačnosti” nije skliznula na pod automobila, što se zna dogoditi, pa otud i logično objašnjenje zašto je prometno redarstvo kontaktiralo pauk-službu.
Rukama i nogama
Ni sama ne znajući što se događa, počela je doslovno trčati za “paukom”, mahala je prema njima rukama i nogama, a kako su već krenuli prema traci za ubrzavanje na Sirobuji, prema Stobreču, preskočila je zidić, te trčala po travi, ne bi li ih zaustavila.
- Napokon su me primijetili, i još dok se se vozili po traci za ubrzavanje, trčala sam za njima i preklinjala ih da se zaustave - kaže. No, prvo su joj, još u vožnji, kazali neka po svoj auto dođe na Pujanke. Negdje na potezu između Konzuma i Lidla ipak su se zaustavili, pojašnjava, ali ne na brzoj cesti, nego sa strane.
- E, onda je krenula rasprava. Jedan od njih dvoje odmah je u startu bio drzak i bezobrazan. U dahu sam im pokušala objasniti da imam karticu znaka pristupačnosti i da ne znam u čemu je zapravo problem. Pokazivali su mi slike, fotografirane iz različitih kuteva, iz kojih se navodno ne vidi da je istaknuta invalidska kartica - prepričava Nataša i dodaje kako ih je nakon povišenih tonova jedva uvjerila da je kartica u autu, na mjestu suvozača.
Nakon što su shvatili da su pogriješili, naposlijetku su ‘spustili’ auto, uručili joj račun od 225 kuna jer je naplaćeno na mjestu te kazali kako ga mora platiti u roku od osam dana. Nataša je odmah i fotografirala automobil i na vidljivom mjestu istaknutu invalidsku karticu, da ima dokaz kako nije pogriješila. Nakon odlaska pauka kontaktirala je i komunalno redarstvo, ali i “Split Parking”.
- Da je bio čovjek, pustio bi vas bez uplatnice - kazao joj je jedan od komunalnih redara s kojima je razgovarala.
Iz “Split Parkinga” joj je rečeno kako je “imala sreće što se pauk zaustavio i ostavio joj auto”.
- Ja znam da će mi se ovi novci naposlijetku vratiti, dok ne prođe postupak žalbe jer sam u pravu, i njima je to jasno, ali pitam se je li do ovoga uopće trebalo doći - ogorčeno će Nataša. Najviše joj smeta, kazuje, njihovo ponašanje.
’Neka se žali!’
Za komentar ove situacije upitali smo i čelne ljude “Split Parkinga”.
- Djelatnici pauk-službe dobili su naredbu za uklanjanje navedenog vozila jer je bilo parkirano na mjestu za osobe s invaliditetom i nije imalo propisno istaknut znak pristupačnosti. Na fotografijama u naredbi vidljivo je da znak pristupačnosti nije bio istaknut kako je to propisano - u donjem lijevom kutu prednjeg vjetrobranskog stakla vozila - kazali su nam u ovoj gradskoj tvrtki.
Navode dalje kako su zbog situacije u kojoj je stranka zaustavila vozilo na cesti u trenutku odvoza automobila, djelatnici trošak premještanja na odlagalište od 450 kuna preinačili u pokušaj premještanja čija je cijena 225 kuna, što je svakako ispalo povoljnije za stranku.
Osim toga, kažu, pregledom audio/video snimke nije utvrđeno drsko ponašanje djelatnika.
- Naglašavamo i da se žalba na naredbu o premještanju podnosi prometnom redarstvu koje o njoj i odlučuje. “Split parking” i prometno redarstvo su posebno su osjetljivi na zaštitu prava pristupačnosti osoba s invaliditetom te smo u tu svrhu organizirali brojne akcije i, vjerujemo, postigli promjene koje idu u korist osoba s invaliditetom, a protiv onih koji zloupotrebljavaju znak.
Ako se u ovom slučaju radi isključivo o tome da znak nije bio adekvatno postavljen, vjerujem da treba pokušati sa žalbom - zaključuju u ovoj splitskoj tvrtki.