Ako se ubrzo nešto ne napravi, blokirat ćemo prometnicu - poruka je to poslana s prosvjednog skupa u Blatu na Cetini gdje gotovo godinu i pol mještani i njihovi susjedi iz Kreševa Polja iščekuju sanaciju ceste koja ta dva sela povezuje sa Splitom i Šestanovcem.
Opasno klizište nalazi se na četrdesetak metara dugoj dionici županijske ceste koja je ne tako davno imala i državni status, gdje se urušilo dvadesetak metara potpornog kamenog suhozida, što je na koncu rezultiralo obrušavanjem južnog prometnog traka u kanjon Cetine.
Signalizacija otežava vožnju
Iako je splitska tvrtka "Lavčević-inženjering" već odavno odabrana za sanaciju kritične točke, unatoč najavama iz Županijske uprave za ceste Split (ŽUC) o početku radova još prije četiri mjeseca, izvođač još nije uveden u posao. Skromno postavljena privremena signalizacija toliko je opskurna, pa umjesto da upozorava sudionike u prometu ona dodatno otežava vožnju.
- Sa signalizacijom ili bez nje, ovako dalje ne ide. Voziti se cestom Šestanovac-Blato na Cetini jednako je kao ploviti katamaranom po najvećem jugu od Visa do Splita.
Cesta koja je među zadnjima ovog ranga u bivšoj državi dobila svoj asfaltni pokrov predstavlja stvarnu opasnost po živote i putnika i pješaka. Cijela strana ove nazovimo prometnice u dužini nekoliko stotina metara nagnula se prema kanjonu Cetine.
Ovo je sramota - tvrdi Jozo Laušić, jedan od prosvjednika koji je u više navrata upozoravao o mogućim tragičnim posljedicama koje bi mogle proizići zbog ŽUC-ove letargičnosti.
Ono što svima njima bode u oči je totalna nebriga regionalne ustanove o ključnoj infrastrukturi koja joj je povjerena na upravljanje. Da je suprotno, ne bi iz asfalta rasla trava.
Taj stav je zauzela i nekolicina ostalih okupljenih mještana, kritički se osvrćući na (ne)brigu i (ne)rad onih čiji je osnovni posao skrbiti se o prometnicama. Poglavito u ovom slučaju gdje je prijetilo da i drugi trak ceste jednako tako završi u dubokom riječnom kanjonu.
- Svaki put molimo Boga da se to ne dogodi. A moglo bi, itekako.
Sve je "razdrndano", trusno..., ne daj Bože da počnu padati intenzivnije kiše, sve će odletjeti u vodu - smatra Jerko Kovačević, pokazujući nam nogom duboke rupe u cesti na mjestima gdje je nekad stajala prometna signalizacija, a danas kroz njih kao s biokovskog Skywalka gledaš Cetinu u punom sjaju.
A pogled je baš lijep...
- Mogli bismo i zaraditi na našoj nevolji. Jest da je pogled uži, ali svakako je lijep - ironično će Kovačević.
Na žalost, ni ironija ni sva pamet ovog svijeta ne mogu utjecati da se što prije nešto poduzme. To kada im kažete "prije", smatraju da se sa njima sprdate. Premda taj "ukrasni" pridjev zaslužuju neki drugi.
- Bilo je očito da je trebalo nešto učiniti i prije nego što se urušilo. Na to smo često upozoravali i zagovarali rekonstrukciju.
Međutim, očito je trebalo doći do ovoga da se nešto pokrene. I nakon toga nitko ništa ne radi. Iako se obećavalo u više navrata.
Ova prometnica je jedna od najopterećenijih cesta u Zagori. U ljetnom razdoblju njom dnevno prođe više od tisuću vozila. Pogotovo autobusa s izletnicima, raftingašima i običnim putnicima, jer ovim dijelom voze autobusi splitskog "Prometa" s putnicima na redovitim linijama kao i autobusi s učenicima.
I zamislite sve to jednim podlokanim prometnim trakom. Strašno! - ojađeno će Ante Bartulović.
Naš sugovornik pita se zar je moguće u 21. stoljeću svjedočiti nečem takvom i na takav se način ophoditi prema za ljudske živote vrlo opasnom cestovnom pravcu.
Sanacija Napoleonove ceste
S njim se slaže njegov imenjak Ante Zečić:
- Stara Napoleonova cesta odavno je trebala biti sanirana u cijeloj svojoj dužini. Ta magistrala kroz ovaj dio dalmatinskog zaleđa sve je osim normalne prometnice.
Odavno je zaslužila kompletnu rekonstrukciju barem na potezu od Šestanovca do Blata na Cetini, pa to je samo osam kilometara. Kao i moji susjedi se bojim da će stanje biti sve gore i da ovakva cesta neće dočekati iduću zimu.
Iz ŽUC-a poručuju da radovi počinju u ponedjeljak, 22. travnja. Nakon provedenih geomehaničkih ispitivanja, izrađena je sva potrebna dokumentacija i ishođene su sve suglasnosti.
- U skladu s tim izabrana je tvrtka "Lavčević-inženjering" najpovoljniji izvođač, dok će stručni nadzor obaviti "Obstinatio".
Ugovorena vrijednost radova je oko 690 tisuća eura. Rok za završetak je osam mjeseci - informira nas Petar Škorić, ŽUC-ov ravnatelj, najavljujući i skori početak ugovorenih radova na rekonstrukciji i izmještanju županijske ceste pokraj naselja Balići u Katunima Brdu.
Duljina zahvata je 350 metara, a vrijednost radova oko 120 tisuća eura. Tako će izabrani izvođač radova, poduzeće "Gradina-mont", uz stručni nadzor tvrtke "Terestrike", svoje bagere upaliti početkom svibnja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....