Uz naporne prometne čepove koji nas svakodnevno dočekuju na splitskim prometnicama, gore su samo one iz kruga KBC-a Split na Firulama.
Sa sličnim su se problemom susreli i na zagrebačkom Rebru, što je u konačnici rezultiralo izmještanjem parkinga iz bolničkog kruga. Je li takva solucija izvjesna i u Splitu, upitali smo novu upravu splitske bolnice. U splitskom KBC-u su svjesni da ovako dalje više ne ide.
U pitanje se, naime, mogu dovesti hitne intervencije nad najugroženijim pacijentima što privatnim vozilima ili onima hitne pomoći pristižu pred urgentne odjele. Iz Ravnateljstva apeliraju na razumijevanje zbog ozbiljnosti situacije. I upućuju zamolbu građanima da ako baš nisu u hitnoj potrebi ili u teškom fizičkom stanju, vozila kojima dolaze u bolnicu parkiraju na okolnim parkiralištima ili da intenzivnije koriste javni prijevoz.
Otkrili su nam i da se ubrzano radi na alternativnim rješenjima kako bi se ovaj gorući problem što prije ublažio. U bolničkom kompleksu na Firulama ima samo 700 parking mjesta, što nije dovoljno ni za potrebe osoblja, kamoli za pojačani priljev pacijenata iz cijele regije. Svakodnevno gužva raste, stvara se kaotična situacija, što u konačnici remeti zakonsku odrednicu osiguranja čistog i slobodnog koridora na glavnoj bolničkoj prometnoj žili kucavici.
Podzemne garaže
- Vozila je svakog dana sve više. Problemi nastaju već kod zapadne ulazne rampe, stoga nam sve češće hitne službe imaju teškoća jer otežano dovode pacijente na mjesto gdje ih se treba zbrinuti. Na tom ih putu uspore čekanja u koloni ili pokušaj nekog od vozača da se parkira na nogostupu i drugim za parking neprikladnim mjestima.
Kako bi smanjili priljev vozila i omogućili lakši dolazak ljudi, imamo namjeru od “Prometa” zatražiti pojačanje linija u pravcu bolničkih zgrada na Firulama i Križinama. Imamo sreću da je već ranije izrađen prometni elaborat, pa ćemo vjerojatno u sljedećoj godini ići i u raspisivanje natječaja za gradnju podzemnih garaža – kaže ravnatelj splitskog KBC-a Krešimir Dolić.
Podzemne garaže su dugoročno rješenje, zahtjevan projekt o kojem se već razgovaralo i s Gradom. Za prvu ruku problem se može olakšati komunalnim preinakama, uvođenjem rampi s puno boljom kontrolom ulaza i jačom disciplinom prometovanja unutar bolničkog kruga. Već i taj korak, smatra ravnatelj, omogućio bi bolju protočnost po bolničkoj žili kucavici.
- Postigla bi se veća disciplina i u kontekstu parkiranja vozila iz naše službe, od kojih brojna moraju funkcionirati u krugu bolnice. Jednostavno moramo osigurati protočnost za transport pacijenata te dostavnih vozila koja jamče normalno funkcioniranje sustava. Red se mora uvesti.
Zato apeliramo na ljude da ako nužno ne moraju vozilom ući u krug bolnice, neka ga radije ostave izvan bolničkoga kruga. Nemamo dovoljno mjesta za sve. Budimo solidarni radi svih onih koji hitno moraju doći do našeg osoblja. Svi zajedno moramo osigurati slobodne prolaze i normalno funkcioniranje bolničkog sustava - poručuje ravnatelj Dolić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....