StoryEditorOCM
SplitVELIKE INVESTICIJE

Puljak potvrdio ulazak u novu utrku za gradonačelnika pa otkrio svoje adute: ‘U luku će se ulaziti kroz Tommy na Toću!‘

Piše Mia Uzinić
5. srpnja 2024. - 14:03
Hoće li se Zvonimirova ulica, trasirana prije gotovo stotinu godina, za dimenzije tadašnjeg prometa na razini dva konja i kara, napokon dobiti suvremeni ‘odušak‘?Tom Dubravec/Cropix

Ivica Puljak je na konferenciji za medije iznio nove detalje vezane za gradske projekte od kojih je svakako najzanimljivije rješenje prometnih pitanja oko trajektne luke. Potvrdio je da će biti kandidat za gradonačelnika na sljedećim izborima i naglasio da "predizborna kampanja nikada ne prestaje". Progovorio je o Prirodoslovnom muzeju i Zoološkom vrtu.

image
Joško Šupić/Cropix

- Što se tiče Prirodoslovnog muzeja razmatrali smo razne opcije. Donijeli smo zaključak da će novi prostori muzeja biti ugrađeni u gradski projekt "Duilovo". Tamo ćemo predvidjeti prostore za Pomorski muzej i druge sadržaje na kojima radimo s Lučkom upravom i Institutom za oceanografiju i ribarstvo. Što se tiče zgrada na Marjanu, dvije zgrade su secesijske, dograđene su, a neki dijelovi su ilegalno napravljeni. Ilegalne dijelove ćemo ukloniti, a zgrade rekonstruirati. Ti objekti su dati na upravljanje Prirodoslovnom muzeju, ali njima ti prostori više ne trebaju pa ćemo ih srediti i dati na upravljanje Park-šumi Marjan. U manjoj zgradi će vjerojatno biti restoran, a u većoj centar za posjetitelje - kazao je Puljak. 

Dodao je da je za zoološki vrt napravljen projekt rekonstrukcije koji nije bio u skladu sa zaštitom prirode pa su odlučili napraviti novi projekt. 

-  Zoološki vrt će ostati muzeju, a dalje ćemo pratiti kako se razvijaju institucije. Vidjet ćemo što je optimalno. Intencija nam je da Park-šuma Marjan upravlja što većim brojem sadržaja na svome području - rekao je. 

Rješenje za ulaz i izlaz iz luke

Novinari su gradonačelnika pitali je li upoznat s prometnom situacijom na Šinama i kada će se nešto učiniti. 

- Kontinuirano popravljamo promet u gradu. Jedan od problema su Hrvatske ceste koje nedovoljno rade državne ceste u Splitu. Nedavno je Škorić izjavio da je za gradnju cesta u Splitu potrebno mijenjati GUP, ali to nije istina. U posljednje četiri godine Hrvatske ceste praktički nisu ništa uložile u splitske ceste. U ponedjeljak idemo u Ministarstvo, predložit ćemo rješenje prometa na istočnoj obali za koje smo napravili prometnu studiju s FGAG-om. Napravili su prometni model, provjerili smo tehničke aspekte i imamo vrlo konkretno rješenje za ulaz i izlaz iz trajektne luke - objasnio je Puljak i dodao da će predložiti Hrvatskim cestama i Hrvatskim željeznicama da surađuju u realizaciji tog projekta.

image
Joško Šupić/Cropix

Gradonačelnik je iznio i konkretne detalje ovog projekta koji bi trebalo riješiti prometni čep koji se godinama stvara na istočnoj obali. 

- Rješenje predviđa da se iza Koteksovog nebodera napravi ulaz u trajektnu luku preko zgrade u kojoj se trenutno nalazi market "Tommy" i da se spusti, preko parkinga, do luke. Željeznička pruga bi se skratila i tamo bi se nalazio kružni tok, a u luku bi ulazili samo oni koji moraju nešto i raditi u luci. U produžetku željezničke pruge bismo napravili parkiralište od 700 mjesta, drugo parkiralište bi se nalazilo na Željezničaru na Bačvicama i bilo bi namijenjeno samo za stanovnike tog dijela grada. Izlaz iz luke bi bio istim smjerom. Napravili bismo autobusnu stanicu, terminal za taksi, čak i terminal za odvoz smeća iz centra grada. Uskoro ćemo napraviti javnu prezentaciju - rekao je gradonačelnik i dodao da kroz 15-ak dana izlazi arhitektonsko-urbanistički natječaj za rješenje Starog placa, Duilovo, dio od tunela do Poljuda, Brodaricu i Kopilicu. 

image
Joško Šupić/Cropix

Podrška za Šutu i HDZ?

Na novinarski upit planiraju li Solinsku, na kojoj se ponovo dogodila nesreća, uvrstiti na listu prioriteta gradonačelnik je kazao da se radi o državnoj cesti.

- U nekoliko navrata smo razgovarali s Hrvatskim cestama, uvijek su govorili "sad ćemo". Međutim, nisu se pomakli ni centimetar. Zaista zanemaruju Split, a mi ne možemo rekonstruirat Poljičku cestu ili Solinsku jer su državne ceste. Gradnja državnih i nerazvrstanih cesta su dvije stvari. Državne ceste se relativno lako grade jer je zakon o izvlaštenju jednostavan. Andro Krstulović Opara je u saboru predlagao da izvlaštenje za nerazvrstane ceste bude isto kao i za državne ceste, ali oni to nisu prihvatili. Izvlaštenje pak za gradske ceste je skoro pa nemoguća misija. To traje godina, jer se na tri mjesta ljudi mogu žaliti na istu stvar. Izgube prvi put, pa se žale drugi put pa treći. To kao Monty Python izgleda. Tada sam imao inicijativu preko Udruge gradova koju također nisu prihvatili. Sada imamo novu inicijativu, čak i Šuta ima sličnu inicijativu, da se to zaista promijeni- naglašava Puljak i dodaje da nikoga neće oštetiti, uzeti zemlju bez da se ta osoba isplati. Kazao je i da će podržati i Šutu i sve one koji se budu za to zalagali u saboru.

image
Joško Šupić/Cropix

Komentirao je i pretvaranje zgrade "Dalmacijavina" u hotel i objasnio zašto tu neće biti prostorije Pomorskog muzeja.

- Osnovni nam je interes da se ta zgrada sredi, da više nije ruglo i da se to napravi što brže. Razgovarali smo s Lučkom upravom, oni su kazali da imaju namjeru raspisati koncesiju za uređenje tog dijela. Zaključili smo da je to za Grad Split prevelik financijski zalogaj. Nismo uočili model po kojem netko tu može otvoriti, primjerice supermarket. Zbog toga smo im kazali da daju to u koncesiju nekome za koga smatraju da će to napraviti brže i efikasnije. Od tada su prošle dvije godine, a zaključak je da će sadržaj koji se izgradi biti u službi putnika i prometa u luci. Bolje da se to riješi u službi putnika odmah, nego da stoji deset godina ovako radi nas - zaključio je Puljak. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. srpanj 2024 15:21