"Hajduk" će dobiti novi fan shop i suvenirnicu. I to na Rivi. Ivica Puljak je donio Zaključak o sklapanju ugovora o zakupu poslovnog prostora u Splitu s HNK Hajduk d.d.
Na osnovu tog Zaključka Grad će sklopiti ugovor o zakupu poslovnog prostora na adresi Obala hrvatskog narodnog preporoda 5. U pitanju je gradski prostor površine 41,22 m2 u prizemlju te zgrade.
Prema Zaključku kojeg je donio Puljak, nogometni klub Hajduk se kao zakupnik "obvezuje poslovni prostor koristiti za obavljanje trgovačke djelatnosti – fun shop i suvenirnica". Izgleda da je greškom u Puljkovom Zaključak umjesto fan shop napisano "fun shop" (zabavni dućan?).
No, kad se pogleda cijena najma koju će klub plaćati stvar je sigurno zabavna po HNK Hajduk. Zakupnina koju će Hajduk plaćati za atraktivni prostor od 41,22 četvorna metra na rivi iznosi 28,00 EUR/m2, odnosno mjesečno 1.154,16 EUR uvećano za iznos poreza na dodanu vrijednost.
Prostor se dodjeljuje Hajduku na pet godina, a klub će snositi troškove uređenja, investicijskog i tekućeg održavanja. Ukratko, Puljak je vrlo povoljno na pet godina dodijelio Hajduku prostor na Rivi za fan shop i suvenirnicu na ultimativnoj gradskoj lokaciji.
Usporedba s drugima
Ivica Puljak je nešto ranije 23. listopada sklopio "Zaključak o sklapanju ugovora s Turističkom zajednicom Grada Splita" za 39 kvadrata na Peristilu. Po tom Zaključku Turistička zajednica na Peristilu treba plaćati 24 eura po četvornom metru, odnosno mjesečno 953 eura (plus PDV). Što znači da će Hajduk plaćati samo četiri eura više po kvadratu za prostor na rivi, gdje će obavljati komercijalnu djelatnost, nego Turistička zajednica Grada Splita koja je zadužena da promovira turističku ponudu Splita.
U srpnju ove godine iz Grada su objavili da je tvrtka "Anda d.o.o." za prostor na Obali Hrvatskog narodnog preporoda 5 (Riva) mjesečno plaćala 40,35 eura po kvadratu bez PDV-a, a riječ je o ugostiteljskom objektu. Poslovni prostor ima 43,52 metara kvadratnih. Opara je u travnju 2019. donio Zaključak da sa "Andom" sklopi ugovor na pet godina s mjesečnom najamninom od 1.755 eura bez PDV-sa. Iz Banovine su ovog ljeta naveli da je toj tvrtki upućen poziv za mirnu predaju prostora te da je ispražnjenje u tijeku.
Ta tvrtka je na adresi Obala hrv. narodnog preporoda 5 kao ugostiteljski objekt pod nazivom "Veneranda sandwich bar" držala štekat na početku Rive, ali i otvor koji gleda na Marmontovu ulicu.
Nesrazmjer u cijeni
O atraktivnosti prostora na rivi govori jedan pomalo bizaran podatak. Naime, u rujnu 2021. je objavljeno kako je vlasnik Caffea Dujam, koji se nalazi u prizemlju iste zgrade na adresi Obala hrvatskog narodnog preporoda 5, za poslovni prostor od svega 29 m2 tražio rekordnu cijenu od 1,35 milijuna eura. Odnosno, čak 46.487 eura po četvornom metru. Što znači da će se Hajdukov fan shop nalaziti uz prostor za kojeg je tražena najskuplja cijena kvadrata na rivi.
Vlasnica agencije "Biliškov nekretnine" je tom prilikom pred tri godine kazala kako se nije susrela s tako velikom cijenom, odnosno, da je koliko ona zna najveći iznos za poslovni prostor koji je prodan na rivi 25.000 eura po kvadratu.
U svakom slučaju, HNK Hajduk će dobiti još jedan fan shop na atraktivnoj lokaciji. U gradskim jezgrama do sada ima službene fan shopove u Zadru na središnjoj pješačkoj ulici Kalelargi i u Makarskoj na Obali kralja Tomislava.
U Splitu Hajduk ima tri fan shopa. Na Poljudu i u trgovačkim centrima Joker i Mall of Split. Ali, to nije očito dovoljno, osobito kad se za male novce može dobiti poslovni prostor na rivi.
Rastući prihodi
Hajduk ozbiljno ulaže u marketing ne samo zbog zarade, već i radi mobilizacije vjerne vojske navijača koja broji oko 120.000 članova. Prihodi od marketinga i fan shopa su svake godine su sve veći. Koncem 2023. klub se pohvalio da je prodao 28.400 dresova, što je porast od 40 posto u odnosu na 2022. kad je prodao 20.380 dresova. Sklopili su i ugovor s "Adidasom" o dizajnu dresova kako bi još više osnažili marketing.
Koncem prošle godine, prilikom izvješća o financijskom poslovanju Hajduka za 2022. godinu, na sjednici gradskog vijeća član Kerumove stranke (HGS) Igor Stanišić pohvalio je marketinške uspjehe kluba.
- Fascinantan je prihod fan shopa u iznosu od 38 milijuna kuna. Rugali su nam se s japankama i jogurtima, a sada vidite koji je rezultat toga - rekao je tada Stanišić.
Nema sumnje da će lokacija na rivi koju Puljak jeftino iznajmljuje za "fun shop" još više povećati zaradu Hajduka.