U Makarskoj su nedavno započeli pripremni radovi na projektu izgradnje spoja Kotiške ulice s Jadranskom magistralom, a projektom u vrijednosti većoj od 820 tisuća eura planirana je rekonstrukcija raskrižja s dodatnim trakama za isključivanje i uključivanje s magistralom na Put Bilaja i Kotišku ulicu te proširenje prometnih traka prema Bilajama, kao i spoj s prometnicom predviđenom UPU Bilaje te Kotiškom ulicom.
Najveći dio projekta će financirati Hrvatske ceste, dok će iz gradskog proračuna biti izdvojeno 165 tisuća eura.
Međutim, iza ovog projekta stoji bunt 140 stanovnika Kotiške ulice koji su potpisali peticiju te zahtijevaju od Grada da se njihova ulica ne spaja s magistralom, već susjedna Ulica oca Petra Perice koja se spaja na kružni tok i koja, za razliku od Kotiške, ima nogostupe za što postoji i nacrt glavnog projektanta Rade Gusića.
Strateška pogreška
Pitanje problematičnog spoja Kotiške s magistralom na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća pokrenuo je vijećnik Petar Kelvišer (NLO) kazavši da je u reklamnoj grafici Grada prikazan dio ovog projekta koji je već započeo, ali se ne zna hoće li i kako završiti.
- Prije više od godinu dana 140 stanovnika Kotiške ulice obratili su Vam se s peticijom za odustajanje od tog projekta, smatrajući ga strateškom pogreškom te su kao alternativno rješenje predlagali izlaz na magistralu iz Ulice Petra Perice. O toj temi predstavnici zabrinutih građana razgovarali su s Vama i na sastanku u listopadu 2022. godine, a u zapisniku s tog sastanka navodi se kako ste tom prilikom i sami izrazili čuđenje što projekt nalaže izlaz na magistralu iz Kotiške, umjesto iz Ulice Petra Perice te ste građanima obećali preispitivanje ove odluke od strane prometnih stručnjaka i rekli im da ćete ih o svemu povratno izvijestiti.
Kako je vrijeme protjecalo, stanovnici Kotiške od Grada nisu dobivali nikakav odgovor pa su Vam predstavnici inicijative poslali i požurnicu za odgovor sukladno zaključcima sastanka. Umjesto odgovora, građanima je nedavno u Vatrogasnom domu prezentiran sadašnji projekt gdje ste slavodobitno izjavili kako je dobio pravomoćnu građevinsku dozvolu.
Odluku o početku provedbe projekta, okupljeni su doživjeli kao pljusku i prijevaru jer su od Vas očekivali iskren odgovor i razmatranje nekih dodatnih alternativnih rješenja vezanih za izlaz na magistralu, osim onog iz Kotiške ili Ulice Petra Perice. Očajni što ih nitko ne doživljava i iskreno zabrinuti za posljedice koje će ovaj projekt izazvati, stanovnici Kotiške su se obratili za pomoć Ministarstvu prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine - kazao je Kelvišer, koji je pročitao dopis stanara Kotiške upućen Ministarstvu.
Ishođena dozvola
- Neshvatljivo je da je gradonačelnik Makarske koji je nadležan da sve građevinske dozvole ishođene u njegovom mandatu, budu besprijekorne, duži period održavao prezentaciju te savjetovanja s nama i dobivao našu dokumentaciju, a čitavo vrijeme nam prešućivao činjenicu da su za ovaj projekt nadležne Hrvatske ceste, a ne Grad Makarska te da je projekt nedavno dobio građevinsku dozvolu. Ove ključne podatke o projektu, saznali smo tek 3. studenoga 2023. godine - naveli su stanari u dopisu Ministarstvu.
Potom je Kelvišer gradonačelnika upitao zašto je izigrao 140 stanara Kotiške ulice.
- Dakle, gradonačelniče, zašto ste prevarili građane koji su Vam se s punim povjerenjem obratili za pomoć u pronalasku kompromisnog rješenja, zašto ste odbacili prijedlog glavnog projektanta Rade Gusića u izradi alternativnog prometnog rješenja koje bi zadovoljilo pravila struke, sigurnosne standarde i dugoročne interese Grada Makarske.
I na koncu, zašto ustrajavate na projektu koji će, ukoliko se realizira, umjesto smanjivanja prometne gužve, donijeti još veći prometni kaos te će postati prijetnja za sigurnost naših sugrađana - upitao je vijećnik NLO-a, nakon čega je Paunović ustvrdio da su Kelvišerova pitanja uvijek teatralna, a pomalo ga je i ukorio kazavši da je baš on trebao pohvaliti način na koji je stanarima Kotiške predstavljen projekt što nikada prije nije bila praksa.
Kako je kazao, na sastanku sa stanarima Kotiške bio je glavni projektant, jedan od najvećih prometnih stručnjaka Rade Gusić kao i razvojni inženjer Grada, pročelnik i predstavnici nadzora i investitora Hrvatskih cesta.
Zaduženje za Gusića
- Opet ne stoji Vaš teatralni nastup jer ste iznijeli hrpu neistina. Možda su to prenesene riječi nekog od zabrinutih građana, ali sumnjam jer mislim da uvijek dodate neki svoj štih u cijelu priču.
Razmatrali smo sva moguća rješenja i Gusić je pola godine prije dobio zadatak razraditi sve četiri trase kojima bi se ta cesta mogla spojiti s Ulicom Petra Perice, i nijedna druga trasa nije zadovoljava uvjete da bi se uopće mogla izdati građevinska dozvola zbog nagiba i novih zakona što je jasno prezentirano svim građanima koji su došli na taj sastanak.
I prije i poslije sam imao još nekoliko sastanaka sa stanarima Kotiške ulice, i sve se radi na način da se konzultira javnost i prezentira svaki projekt, a uvijek se radi u dogovoru sa strukom - rekao je Paunović, dodavši kako misli da će spoj Kotiške s magistralom rasteretiti promet u gradu.
Potom je Kelvišer ponovno pojasnio problem spoja Kotiške s magistralom kao i problem stanovnika ulice, ali uzalud.
- Da, pohvalio bih Vašu komunikaciju s javnosti na jedan nov način, da ne kažem pervertiran jer zapravo biste prvo trebali ‘‘pokupiti‘‘ sve stavove i mišljenja građana kao i njihove potrebe i onda napraviti nekakav projekt i prezentirati ga zajedno s građanima da se vidi da je to demokratski način donošenja javno-političkih odluka.
Ali ne, vi napravite sve po svome, između redaka malo zavlačite građane kojima ste nešto obećali i onda to prezentirate kao gotov proizvod gdje izazovete salvu iznenađenja tih građana. Nije pitanje je li to dobar projekt ili nije, već je stvar u tome što vi jednostavno ne slušate svoje građane - istaknuo je Kelvišer nakon čega je Paunović započeo priču o svojim predizbornim obećanjima koja u zadnje vrijeme stalno nabraja pa već svi znaju kako se hvali da je ostvario 11 od 16 planiranih projekata njegove slike Makarske što je, kako tvrdi, raritet na političkoj sceni u Hrvatskoj.
Kako bismo ispitali probleme stanovnika Kotiške, mi smo i porazgovarali s njima pa su nam kazali da će spoj ulice s magistralom biti kritičan jer pola ulice koja je ispresijecana bočnim ulicama, uopće nema nogostupa pa ljudi hodaju nasred ceste, a najgore je majkama koje guraju dječja kolica.
Kako kazuju, postojalo je rješenje da se napravi spoj Ulice Petra Perice s magistralom jer je u blizini sagrađen kružni tok pa bi vozila tu i izlazila, a ulica ima sređene nogostupe.
Neformalni sastanci
- S gradonačelnikom smo još lani obavili par neformalnih sastanaka na kojima smo mu ukazali na opasnost spajanja Kotiške ulice s magistralom te na drugo i bolje rješenje - spoj Ulice Petra Perice s magistralom. Nakon toga nam je obećao da će vidjeti što se može učiniti i na kraju nas je doveo pred gotov čin kada nam je na sastanku u Vatrogasnom domu u kojem se okupilo oko 100 stanovnika ulice, kazao da je već ishođena građevinska dozvola za ovaj zahvat, ali i da će s glavnim projektantom Radom Gusićem vidjeti postoji li neko drugo rješenje.
Mi nismo htjeli čekati pa smo nakon šest dana otišli u Gusića u Split i on nam je nacrtao četvrto rješenje s prihvatljivim nagibom, a koje je poslao i gradonačelniku Paunoviću. Međutim, Paunović se nije oglasio, već je samo započela sječa stabala i priprema za radove.
Paunović je izigrao naše povjerenje i još ne možemo i ne želimo vjerovati da će kroz našu usku ulicu prometovati vozila s magistrale i natrag što će predstavljati opasnost i za nas i našu djecu - kazali su nam stanari Kotiške ulice koji su nam pokazali dopis upućen Paunoviću nakon održanog sastanka u Vatrogasnom domu.
- Ova prezentacija nas ni u čemu nije uvjerila u opravdanost projekta koji se radi ne samo protivno volji stanovnika Kotiške ulice, već i protivno općem interesu Makarske.
Prihvatljiv prijedlog
Na prezentaciji smo saznali da je uređen projekt spoja Kotiške ulice s magistralom, ali da protivno pravilima struke, integralno ili prethodno, nije urađen projekt rekonstrukcije Kotiške ulice i spornog raskrižja Kotiške s Ulicom Stjepana Ivičevića koji bi nesumnjivo ukazao na brojne probleme ovakvog rješenja.
Projektant Gusić je razmotrio naš prijedlog prevladavanja problema nagiba priključka iz ulice Petra Perice, izradio nacrte i potvrdio da je prijedlog prihvatljiv. Struka je rekla svoje i potvrdila da je izvedivo rješenje spoja iz ulice Petra Perice koje je sa prometnog, urbanističkog i razvojnog stajališta uvjerljivo bolje rješenje i ništa više nije bilo pitanje struke - napisali su, među ostalim, stanovnici Kotiške u dopisu gradonačelniku, a u kojem napominju da ovaj priključak na magistrali iz ulice Petra Perice ima samo problem rješavanja pitanja zamjenskog zemljišta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....