Šibensko-kninska županija dobila je javni prijevoz primjeren 21. stoljeću. Mahom starije stanovništvo u zaleđu nekada je odvajalo i do 50 eura za prijevoz.
Korak po korak, tri kilometra do prvog naselja. I tako svakog dana.
- Sad nema učenika koji putuju u srednju školu u Knin i autobus ne ide, govori za HRT, Veselin Ležaić, mještanin Ležaića.
Pa su ostali nigdje. Obveze zovu, a privatni vozači udaraju po džepu.
- Istekla mi je osobna, išao sam je mijenjati, mene je taj put do Knina i nazad koštao 100 eura, kaže Veselin.
No tomu je odzvonilo. Nakon više od 30 godina Gošićem i okolicom vozi minibus. I to nekoliko puta dnevno!
- Mi stariji ne možemo ići ni do Đevrsaka pješice, a kamo li do Kistanja ili dalje. Olakšat će puno, ističe Milka Ležaić.
Dvadeset i devet linija u 10 zona. Nova autobusna mreža prometuje češće i povezuje čak i najudaljenija ruralna naselja.
- Odlično, ja se time ne služim, ali ima onaj kome triba i to je za svaku pohvalu, smatra Ivan Laća iz Dubravica.
Nacionalnom parku Krki prestižno priznanje za održivi turizam
Autobus iz Knina u Šibenik stigao je prepun učenika. Na posao nisu kasnili ni županijski službenici. Za njih je to prometna i demografska mjera.
- Sad ne morate razmišljati da svoje dijete morate voziti u određeno vrijeme na neke aktivnosti, to je sad pokriveno mrežom javnog prijevoza, ističe šibensko-kninski župan Marko Jelić.
Projekt je vrijedan 32 milijuna eura. U idućih sedam godina država će ga financirati sa 75%, ostatak županija. Pa su i putničke karte povoljnije.
- Najniža cijena je 1 euro, a najviša 8,5 eura. Konkretno linija Knin - Šibenik će biti pet zona, cijena karte Knin - Šibenik je pet eura, rekao je zamjenik šibensko-kninskog župana Ognjen Vukmirović.
Autobusnu mrežu ispleli su prema njihovim potrebama. Povezali su i međužupanijske lokacije.
Hvata se ritam novih ruta i proučava vozni red. Nakon godina prepreka, put prema boljoj autobusnoj povezanosti napokon je otvoren.