Izgledno je da ćemo s rezultatima na kraju tekuće turističke sezone, koja je zakoračila u svoju drugu polovicu, biti itekako zadovoljni. Zadovoljni mogu biti turistički djelatnici u gradovima uz more, ali i oni u zaleđu. Naime, prema podacima iz srpnja, koje je objavila Turistička zajednica grada Šibenika, hit ove sezone na šibenskom području su, iznenađujuće, Lozovac i Dubrava.
Razlog za to je, kazuje nam direktor TZ-a Šibenik Dino Karađole, povećanje smještajnih kapaciteta.
– Povećani interes za šibenskim zaleđem krenuo je prije nešto više od dvije godine, dakle u vrijeme pandemije. Ljudi su tada ljetovali u nešto izoliranijim područjima, a kako vidimo, taj trend se i ove sezone nastavio. Lozovac i Dubrava imaju odlične rezultate, broj smještajnih kapaciteta se povećao, a najviše je izgrađeno kuća s bazenima. Gostima je ta vrsta smještaja i ponude općenito poprilično atraktivna – govori nam direktor Karađole.
Zanimljiv je i podatak da se gosti na području Lozovca i Dubrave, u prosjeku zadržavaju čak deset dana.
U Šibeniku dva dana
– Za usporedbu, u samom gradu Šibeniku ljudi se zadržavaju u prosjeku dva dana, što je mislim prosjek i u većini gradova u Dalmaciji. Zaleđe Šibenika je ljudima povoljnije, ali i pogodnije. Ne ulaze u gradsku gužvu, sve im je blizu, mogu praktički ići u obilazak čitave Dalmacije – dodaje Karađole.
Inače, što se općenito rezultata tiče, brojke iz srpnja kažu ovako. Uspoređujući rezultate iz referentne 2019. godine, Šibensko-kninska županija ove godine bilježi 15 posto manje dolazaka. U odnosu na prošlu godinu, postotak turista u srpnju veći je za 11 posto. Već tradicionalno, najčešći gosti na području Županije šibensko-kninske su Poljaci, Česi, Slovaci, Slovenci, Austrijanci, Mađari…
– Što se tiče samog profila gostiju, možemo reći da se on razlikuje od mjesta do mjesta. Svoj profil gostiju imaju Žaborić, Zablaće, pa i Lozovac i Dubrava. Nema vam tu nekog pravila – ističe Karađole.
Cjenovno pristupačniji
U Lozovcu, koji se nalazi uz sam Nacionalni park Krka, ima nekoliko kampova – gledano cjenovno, pristupačnijih od, primjerice, hotela.
– Prema broju dolazaka rekao bih da smo blizu 2019. godine, iako, to moram reći, ove godine susrećemo se s gostima koji su znatno slabiji potrošači. U sklopu kampa imamo bazen i konobu, što je razlog da se ljudi kod nas zadrže i koji dan duže – kratko nam je komentirao "turistički bum" u Lozovcu vlasnik kampa "Marina" Predrag Skočić, koji razlog za rekordnim brojkama ove godine, također, vidi u većem broju ljudi koji su se okrenuli turizmu.
– Lozovac vam je malo mjesto, brojke se tu brzo dignu. U posljednje vrijeme izgradio se velik broj vila za odmor, kuća s bazenima, apartmana, općenito, kapaciteti su se povećali što je utjecalo automatski i na bolje brojke – zaključuje Skočić.