StoryEditorOCM
ŠibenikVatrogasna mjera

Zbog raskopane Poljane Šibenčani nemaju gdje parkirati skutere: Privremeno rješenje za 60-ak motora bit će na mjestu nekadašnje pumpe na Vanjskom

18. listopada 2018. - 14:51

Od zamisli da prostor nekadašnje pumpe na Vanjskom postane parkiralište za skutere, jedino je još neprihvatljivija inicijativa da se skuteri parkiraju ispred Krešimirova doma. Bez obzira što otvoreni prostor toga trga nikada nije zaživio kao prostor javnog okupljanja, prvenstveno zato što je ambijentalno neudoban, pomisao da se na njemu parkiraju vozila je apsurdan do krajnosti!

Tim nam se riječima obratila zagrebačka Šibenčanka Marina Vuletić Pavković, viša stručna savjetnica na zagrebačkom Arhitektonskom fakultetu, gdje predaje na Katedri za urbanizam i prostorno planiranje, želeći prokomentirati nedavni prijedlog grupe Šibenčana, pokrenut na jednoj društvenoj mreži, u kojem od gradske uprave traže da im se upravo ispred njezine zgrade osigura parkiralište za skutere, nakon što su ostali bez njega na Poljani kada je ona postala gradilište.

 

 

Na sreću, toj apsurdnoj inicijativi gradski očevi nisu dali zeleno svjetlo, ali su zato odlučili da benzin, kako je to netko zgodno primijetio, ponovno vrate na Vanjski, na mjesto Inine benzinske crpke, godinu i pol nakon što je konačno bila uklonjena s tog prostora.

Prema riječima dogradonačelnika Danijela Milete, bit će to ipak samo privremeno rješenje.
– Morali smo riješiti problem parkiranja za skutere sada kada je Poljana zatvorena. Upravo je počelo skidanje rubnika da se naprave ulaz i izlaz, a nakon toga će biti iscrtana parkirna mjesta za 60-ak motora. Tu ćemo premjestiti i sustav javnih bicikla koji je bio smješten ispred ulaza u Gradsku knjižnicu "Juraj Šižgorić". Sve bi u funkciji trebalo biti najkasnije idući tjedan – kazao je Mileta.

 

 

Međutim, i takvo privremeno rješenje, smatra Vuletić Pavković, pokazatelj je kako gradska uprava javne prostore u središtu grada, umjesto da budu dostupni svima, tretira "kao vatrogasne mjere", a i sami građani, odnosno dio njih, želi ih samo za sebe.

– Skuterima je, kao i automobilima, mjesto na manje vidljivim lokacijama, primjerice, gradskim parkiralištima, kao što je onaj na kolodvoru. Općenito, ideja da se, simbolički rečeno, gorivo iz tankova nekadašnje pumpe preseli u gorivo rezervoara skutera i locira na istom mjestu, estetski je porazna, društveno privilegira samo jednu, i to manju, skupinu korisnika – vozače skutera, te bukom i zagađenjem negativno utječe na kvalitetu života okolnih stanovnika – ističe Vuletić Pavković.

 

 

A da njezina uporedba s vatrogasnim mjerama nije nimalo pretjerana, svjedoče i izjave šibenskoga gradonačelnika Željka Burića u veljači prošle godine. Najavljujući uklanjanje benzinske crpke s Vanjskog, Burić je tada otkrio i kako bi osobno tu najviše volio vidjeti mali šibenski cvjetni trg. Štoviše, najavio je čak i raspisivanje javnog natječaja za urbanističko- arhitektonsko rješenje tog prostora.

– Želja nam je da on postane mali urbani trg bez nove gradnje i veće intervencije u prostoru. O potencijalnim rješenjima razgovarat ćemo i s građanima kako bismo zaista dobili rješenje koje je adekvatno za predviđeni prostor i koje će najbolje odgovarati okolnim stanovnicima – govorio je tada Burić.

 

 

Međutim, od natječaja i smislenog promišljanja izgleda i sadržaja tog platoa nije se ni "n" dogodilo. Vuletić Pavković smatra kako još nije kasno da se tu osmisli novi javni sadržaj. Možda baš i onaj cvjetni o kojem je i Burić govorio.

– Kontekst crkve Gospe vanka grada i blizina tržnice dobra su osnova za promišljanje. Jedna od mogućnosti je da Šibenik dobije svoj "Cvjetni trg". Sadašnja prodaja cvijeća na tržnici odvija se u neprimjerenim uvjetima i kupnja cvijeća je svedena na tezgarenje. Cvijeće je neodgovarajuće izloženo, a doživljaj kupnje sveden na minimum. Pokušaj otprije nekoliko godina da se cvijeće prodaje na drugoj strani ulice, preko puta tržnice, u startu je bio osuđen na neuspjeh jer su premješteni cvjećari bili u neravnopravnom tržišnom položaju u odnosu na one koji su ostali na tržnici. Baš zato, preseljenje svih cvjećara na, primjerice, "trg na Vanjskom" tržišnu utakmicu čini ravnopravnom, građanima omogućava užitak kupnje, a gradu daje novi vizualni identitet – uvjerena je Vuletić.

 

 

Hoće li Šibenčani uopće imati priliku raspravljati o svom "Cvjetnom", teško je prognozirati. Zašto najavljeni urbanističko-arhitektonski natječaj nije bio raspisan u ovih godinu i pol dana, nije bilo moguće doznati, no Mileta tvrdi kako je njegova budućnost u sljedećoj godini izglednija jer će sredstva za taj natječaj biti planirana kao posebna stavka u novom proračunu.

Do tada Šibenčanima preostaje nadati se da privremeno parkiralište skutera na Vanjskom neće imati sudbinu onoga na Poljani. Automobili su pješacima ukrali taj trg. Privremeno. A trajalo je više od 10 godina!


25. travanj 2024 12:15