StoryEditorOCM
Šibeniksporno raskrižje

Stručnjak objasnio zašto se odustalo od gradnje rotora na križanju za Zaton i Raslinu, otkrio je moguće rješenje

Piše Toni Veljača
14. veljače 2024. - 15:10

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković boravio je danas u Šibeniku gdje je sudjelovao na svečanosti potpisivanja ugovora za projekt rekonstrukcije čvora Mandalina. Ministar se tom prilikom osvrnuo na drugi projekt iza kojeg stoje Hrvatske ceste. Riječ je o novom raskrižju za Zaton i Raslinu uz koji se posljednjih mjeseci vežu brojne polemike.

Podsjetimo kako se mještani Zatona i Rasline ne slažu s donesenim prometnim rješenjem. Umjesto kružnog toga kojeg mještani zazivaju, Hrvatske ceste odlučile su se na rekonstrukciju postojećeg križanja. Radovi na prometnici unatoč prosvjedima Zatonjana i Raslinjana već su počeli i po svemu sudeći – povratka nema.

Dodajmo kako su mještani zbog prometnog rješenja za kojeg tvrde da će postati nova crna točka Jadranske magistrale kontaktirali i Ministarstvo, o čemu je Butković, potvrdio nam je, upoznat.

- Upoznat sam s tom situacijom, Obavio sam razgovor s predsjednikom Uprave Hrvatskih cesta, Josipom Škorićem, i mogu reći da je nama u interesu da se na postojećoj dionici donesu rješenja koja će biti funkcionalna i koja će u konačnici doprinijeti da promet bude siguran – kazao je Butković.

image

 Oleg Butković

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

Istaknuo je Butković kako u ovom slučaju treba slušati riječ struke.

- Struku treba poštovati. Dijalog je dobar, treba s ljudima razgovarati jer se samo iz razgovora mogu pronaći potencijalno bolja rješenja. Nemojte očekivati da ja kao ministar polemiziram s bilo kim. Hrvatske ceste su ozbiljna tvrtka koja izvodi velike infrastrukturne projekte i ne možemo sumnjati u ono što ugovore i što naprave – poručio je Butković.

Posljednjih mjeseci zbog tog infrastrukturnog zahvata s kritikama se suočava i gradonačelnik Šibenika, Željko Burić koji je istaknuo kako je Grad uložio ogroman trud kako bi se nekvalitetan i potencijalno opasan priključak zatonske ceste na Magistralu napokon sanirao.

- Desetljećima su mještani Zatona i Rasline s pravom protestirali. Sada kada su radovi krenuli mislim da nema razloga da se dovodi u pitanje nešto što je pitanje struke. Istu priču slušao sam i kada se radio „grozni” čvor Meterize, pa Rokići, a sada ti i svi drugi čvorovi funkcioniraju fantastično. Kao što je rekao ministar Butković: nitko ne odbacuje nijednu sugestiju, o svemu se razgovara i treba se razgovarati – kazao je Burić.

image

 Oleg Butkovic, Josip Skoric, Zeljko Buric

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

Dozivali su i Butković i Burić struku, pa smo stručnjaka, Marka Ševrovića, s Fakulteta prometnih znanosti i predsjednika Zavoda za prometno planiranje upitali zašto se nije išlo na izgradnju rotora, za kojeg mještani ali i neki neovisni stručnjaci smatraju kako bi bio najbolje moguće rješenje.

- Sigurnost i mobilnost moraju ići ruku pod ruku. Postoje iskustva, smjernice gdje su definirane stvari kada se što radi. Kružni tok na toj dionici, a s obzirom na količinu prometa, imao bi manju propusnu moć na glavnoj cesti, pogotovo u turističkoj sezoni. Što se sigurnosti tiče, ponavljam, neke mjere se mogu poduzeti, radimo reviziju i napravit ćemo sve što je u našoj moći da se sigurnost poveća, a bez da ugrozimo mobilnost građana na toj lokaciji – ističe Ševrović.

Što bi već spomenuta revizija konkretno značila? Znači da bi se nakon  puštanja te dionice u promet razmislilo o eventualno drugačijoj signalizaciji, drugom načinu iscrtavanja horizontalnih linija, eventualnom postavljanju nadzornih kamera, ali i - semafora.

- Semaforizacija će u ovom slučaju možda biti potrebna – kazao je Ševrović.

image

Sibenik, 280124.
Na sibenskom mostu odrzao se prosvjed mjestana Zatona i Rasline radi rekonstrukcije ceste, prikljucka iz mjesta Zaton koji ide na magistralu.
Foto: Nikolina Vukovic Stipanicev/Hanza Media

Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić, ponovio je kako je doneseno rješenje, u ovom trenutku – najbolje moguće ali i natuknuo kako je jedna od ideja u budućnosti svesti zatonsku cestu na stotinjak metara udaljenu „stankovačku” na kojoj bi se radio novi kružni tok.

- Gotovo deset godina se čeka na ovaj projekt. To je dionica na kojoj smo ograničeni mostom i ne možemo provesti rješenja koja bi potencijalno možda bila i bolja. U datim okolnostima – ovo je najbolje moguće rješenje – zaključuje Škorić.

28. travanj 2024 06:38