StoryEditorOCM
ŠibenikLokalni izbori

Razgovor sa zamjenikom gradonačelnika i kandidatom za zamjenika gradonačelnika Šibenika na predstojećim lokalnim izborima, mr.sc. Danijelom Miletom

Piše PROMO
12. svibnja 2021. - 09:17

RAZVOJ PROMETNE INFRASTRUKTURE ŠIBENIKA

Radovi na rekonstrukciji istočnog ulaza u grad s Jadranske magistrale, odnosno čvora Rokići, napreduju ubrznom dinamikom i bit će završeni prije roka?

Gradilište petlje u Rokićima je najbolje organizirano gradilište koje sam vidio u ova dva mandata na mjestu zamjenika gradonačelnika. Da, radovi će se okončati najmanje mjesec dana prije roka, a ukupna vrijednost projekta će na kraju iznositi oko 32 milijuna kuna, čime će Šibenik dobiti još jedan reprezentativan i siguran ulaz u grad. Još jednom smo uspjeli postići da cjelokupne troškove snose Hrvatske ceste.

Pod prvi uspjeh brojite rekonstrukciju čvora Meterize?

S čvorom Meterize smo jasno pokazali kako treba biti ustrajan u svojim vizijama razvitka Šibenika i kako se pred pripremljenom dokumentacijom, zdravorazumskom logikom te kontinuiranim lobiranjem otvaraju vrata većine ministarstava i državnih institucija. Čvor Meterize je naša prva nacionalna prometna pobjeda.

Što smatrate prvom lokalnom prometnom pobjedom?

Definitivno rekonstrukciju raskrižja Ulice Stjepana Radića i Bosanske ulice. Sjećam se hrpe negativnih natpisa i komentara kad smo obznanili koje rješenje smatramo optimalnim. No, kad smo ga realizirali, priča se promijenila. Nešto slično se dogodilo i kod čvora Meterize, a događa se i kod čvora Rokići. Vraćam se na to da treba imati viziju i biti ustrajan. U suprotnom, nikad ništa nećete realizirati.

Planiraju se još dvije rekonstrukcije ulaza u grad iz smjera Njivica i na Ulicu Velimira Škorpika. Vi ih zovete čvorovi Njivice i Mandalina?

To su zapadni i južni ulazi u grad s Jadranske magistrale, a u projektnoj dokumentaciji, koja je u pripremi, nazivaju se čvor Njivice I i II te čvor Mandalina. Za Njivice je upravo izdana lokacijska dozvola, a za Mandalinu je proces u tijeku. Cjelokupni trošak izrade dokumentacije i izgradnje snose ponovo Hrvatske ceste. Kod Njivica su planirana dva kružna toka, jedan na mjestu sadašnjeg ulaza, a drugi između objekata Ere i Supernove - odatle naziv I i II - i prometnica poviše njih, s ostavljenim prostorom za 4 trake u budućnosti. Na sadašnjem semaforiziranom raskrižju pored benzinskih postaja u Ražinama je također planiran denivelirani kružni tok.

Imate dobru suradnju s Hrvatskim cestama?

Da, zadnjih par godina su promptno reagirali na sva naša traženja. Duž Jadranske magistrale napravljen je nogostup kroz Brodaricu, a uskoro će u realizaciju krenuti 6 milijuna kuna vrijedna rekonstrukcija ulaza u Žaborić te rekonstrukcija izlaza iz Zatona i Rasline na Šibenskom mostu. Pred početkom smo radova na šetnici i biciklističkoj stazi od restorana Antin gušt do skretanja prema Podsolarskom.

Hrvatske autoceste su također reagirale na traženje novog izlaza s autoputa A1 prema poduzetničkoj zoni Podi?

Nakon nekoliko godina izrade projektne dokumentacije, upravo je završilo prethodno savjetovanje pred javnu nabavu za odabir najpovoljnijeg izvođača radova vrijednih oko 40 milijuna kuna. Tim spojem će naša gospodarska zona, koja je proglašena najboljom poslovnom zonom u Hrvatskoj i koja zapošljava preko 1350 ljudi, postati još konkurentnija.

Provodite europski projekt Povećanje integrirane mobilnosti na području Grada Šibenika vrijedan 100 milijuna kuna. O čemu se tu radi?

Tu smo osvojili europski novac kojim smo sufinancirali logistički centar ispod Poljane, odnosno garažu s 256 parkirnih mjesta, te uz pomoć kojeg kupujemo 11 suvremenih niskopodnih autobusa koji će od sljedeće godine voziti na najprometnijim gradskim linijama. Informatizirat ćemo 17 autobusnih stajališta, napraviti mobilnu aplikaciju za pomoć u gradskom prijevozu te izraditi studiju organizacije i integracije javnog prijevoza koja će nam pokazati najbolji model upravljanja istim te definirati potreban broj linija, autobusa, cijene karte i sl.

Imate velike planove?

Planove radimo na osnovu potreba, a njih je zbilja puno, pogotovo u gradskim četvrtima. Broj automobila i promet su kroz godine rasli, a širina ulica i broj parkirnih mjesta su ostali isti. Prošli tjedan smo započeli s radovima na proboju Ulice branitelja Domovinskog rata na Vidicima koja će do jeseni prestati biti slijepa ulica i gdje više neće biti krkljanca kroz nju. Kroz sljedeće četiri godine mandata namjeravamo se posvetiti prometu kroz Mandalinu i Krvavice, parkingu duž Ulice 3.studenog 1944. na Baldekinu te spoju istog s Vidicima, povezivanju Ražina i Ražina Donjih novim nadvožnjakom, cesti do tvrđave sv.Ivan i tamošnjem parkingu, nogostupu niz Ulicu Bribirskih knezova, dokumentaciji za proboj glavne ceste od Gimnazije do Prve policijske postaje i dr. Rješavat ćemo ih po istom principu kao što smo riješili, primjerice, rotor u centru Zatona ili novo lice Ulice Kralja Zvonimira.

Ali ne ide uvijek sve po planu?

Nikad ne ide sve glatko. Kod velikih projekta nailazimo i na velike probleme, ali ih sve rješavamo. Jedino što zahtijevaju puno vremena. Primjerice, kod uređenja parkinga na Vidicima na tzv. 'tri trake' nam vrijeme gutaju imovinsko-pravni odnosi i otkup zemlje, dok smo u Njivicama u ulicama Nova VII i Nova VIII četiri puta mijenjali dokumentaciju za lokacijsku dozvolu jer su se susjedi predomislili. Kao što vidite, projekte radimo u suradnji s građanima. Zajedno.

24. travanj 2024 04:23