Korisnici T-Coma koji mobilne usluge ostvaruju preko prepaid bonova ostali su neugodno iznenađeni činjenicom što više ne mogu do najjeftinijeg Simpa bona u iznosu od 27,50 kuna.
U trgovinama i kioscima, dakle, svim mjestima izvan T-Comove prodajne mreže, bonovi ovog teleoperatora prodaju se po cijeni od 40 kuna naviše.
- Prije neki dan sam išla kćerki, uoči školskog izleta, "napuniti" bon s 27,50 kuna kako bi mi se mogla javiti s puta. Budući da danas, praktički, na svakom koraku može doći do besplatnog interneta, ovaj iznos joj je trebao biti dostatan. Kad mi je djelatnica u trgovini rekla da više nema T-Comova prepaid bona jeftinijeg od 40 kuna, mislila sam da je pogriješila... Otišla sam u obližnju trafiku gdje su mi, međutim, rekli istu stvar. Stvarno sam bila ogorčena - ovo rade vjerojatno da natjeraju korisnike da uzmu pretplatu jer je nekakav najniži mjesečni iznos 60 kuna. Nema, međutim, apsolutno nikakve šanse da potpisujem dvogodišnju ugovornu obavezu za desetogodišnje dijete - kaže čitateljica.
Zbog ovakvih poteza teleoperatora korisnici više ne osjećaju ni blagodati ukidanja tzv. naknade za pristup mreži koja se naplaćivala i preko prepaid bonova. Konkretno, iznosila je 10 posto njihove vrijednosti, pa bi kupac koji bi tražio Simpa bon u vrijednosti od 25 kuna, taj isti bon platio 27,50 kuna. Kad je taj suludi namet 1. travnja ove godine konačno ukinut, operatori, među kojima i T-Com, poručili su da cijene neće vraćati na staro, ali da će kupnjom bona u određenom iznosu potrošač dobiti sve ono što je i platio, odnosno da će mu, u konkretnom slučaju najjeftinijeg Simpa bona, svih 27,50 kuna biti raspoloživo za potrošnju, umjesto dotadašnjih 25 kuna. Dva mjeseca poslije, T-Com ovaj bon izbacuje iz ponude.
Premda nas je zanimao konkretan razlog, teleoperator nam ga nije dao. Umjesto toga, poručili su da je korisnicima dostupan i Simpa bon od 30 kuna, ali isključivo u HT-ovoj prodajnoj mreži.
- Simpa korisnici od 1. lipnja mogu kupiti Simpa bon s najmanjim iznosom od 30 kuna preko svih prodajnih kanala Hrvatskog Telekoma (preko aplikacije Moj Telekom, u T-Centrima, preko weba, te uz usluge Halo bon za korisnike fiksne linije HT-a, odnosno SMS bon za HT pretplatnike mobilnih usluga). Prilikom kupnje bona preko ovih kanala korisnici dobivaju dodatne tri kune (10 posto cijene bona) na bonus računu, dok Magenta1 korisnici ostvaruju 20 posto cijene bona. Simpa bonovi u vrijednosti od 40, 60, 100 ili 200 kuna se, osim na prodajnim mjestima HT-a, mogu kupiti i preko drugih prodajnih kanala - navode iz Odjela za korporativne komunikacije Hrvatskog Telekoma.
Zanimalo nas je i jesu li se i drugi teleoperatori poveli za primjerom HT-a, odnosno jesu li mijenjali cijene prepaid bonova nakon što je ukinuta naknada za pristup mreži. Iz Tele2 odgovaraju da se za njihove korisnike ništa nije promijenilo od veljače kad je ova tvrtka, kao prvi operator u Hrvatskoj, ukinula naknadu za pristup mreži korisnicima bonova.
- Tom prilikom nije se mijenjala cijena bona već iznos koji korisnik dobije nadoplatom na račun u korist korisnika. Preciznije, ukidanje naknade za korisnike bonova značilo je da na svoj Tele2 račun dobivaju točno onaj iznos koji su platili za odabrani i kupljeni bon. Konkretno, svi korisnici bonova za kupljeni bon od, primjerice, 55 kuna na račun dobivaju upravo 55 kuna. Isto vrijedi i za sve ostale iznose bonova. Inače, u prodaji su dostupni Tele2 bonovi od 16,50 kuna (moguće ga je kupiti preko portala Moj Tele2, webshopa, bankomata i internetskog bankarstva), potom od 27,50, 55, 110, 220 i Tele2 bon od 440 kuna, a moguće ih je kupiti preko svih prodajnih kanala - objašnjavaju iz Tele2.
Iz A1 tvrde da ni oni ništa nisu mijenjali.
- Korisnici A1 od 29. ožujka prilikom kupnje bona više ne plaćaju naknadu za korištenje mreže, što znači da cijeli plaćeni iznos mogu i potrošiti. S istim datumom korisnicima su dostupni novi iznosi bonova, za A1 prepaid korisnike: 30, 60, 90, 120 i 240 kuna, dok je bon od 15 kuna dostupan preko Moj A1 aplikacije i A1 webshopa. Tomato korisnici na bonovima mogu ih kupiti po cijeni od 25, 60, 120 i 240 kuna. I dalje vrijede pogodnosti za kupnju bonova na A1 i Tomato digitalnim kanalima. Za svaku nadoplatu korisnici dobivaju dodatne megabajte za podatkovni promet (do 2400 MB) – na primjer, za bon od 60 kuna 600 megabajta, a za bon od 120 kuna 1200 MB - poručuju iz tele-tvrtke A1.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....