Svi oni koji su pomislili kako ih država neće regulirati i staviti pod okrilje zakona – grdno su se prevarili.
Od prije nekoliko dana u Saboru izglasan Prijedlog izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koji propisuje i na koji se način u prometu moraju ponašati vozači električnih romobila, u javni se prostor zakotrljao još preklani, a od sada je snazi.
Ukratko kazano – odzvonilo je dosadašnjoj praksi da ih se vozi posvuda, na lokalnim prometnicama, po gradskim jezgrama, a znalo ih se vidjeti čak i na tzv. brzoj cesti kroz Kaštela gdje se papučica gasa ne spušta ispod sto. Naravno bez kacige na glavi, a neke i sa slušalicama na ušima.
S toplijim, a uskoro i pakleno vrućim danima na prometnice i nogostupe izlazi najveći broj vozača električnih romobila, uz sve više vozača klasičnih i električnih bicikala te motocikala i skutera, pa je država odlučila uvesti reda i romobile strpala pod zakonsku regulativu, prema kojoj po novome neće biti vožnje kao do sada.
Nove kategorije
Naime, prema novom zakonu romobilima će od sada biti isključivo dozvoljena vožnja na biciklističkim stazama, a tamo gdje ih nema, a nema ih u 90 posto gradova i općina, tu se vozače romobila prebacuje isključivo i samo na nogostup među pješake. Ne, ne trebate strepiti vi šetači jer novi zakon ograničava brzinu kretanja romobila na nogostupu, a najveća dozvoljena brzina je ona poput pješakove. S noge na nogu.
Jednako tako do sada je bila dopuštena vožnja bez kacige, no po novom kaciga na glavi je obvezna, a zabranjuje se i nošenje slušalica u ušima tijekom vožnje romobila. Slušalice u ušima ne smiju se nositi više nigdje u prometu, bilo da ste u svojstvu vozača bicikle, automobila, motora ili se pak šećete uz prometnicu.
Izmjene Zakona predložilo je Ministarstvo unutarnjih poslova, a njima su se definirale i nove kategorije vozila – "pomoćno pješačko sredstvo" i "osobno prijevozno sredstvo". Tim izmjenama i dopunama zakona u "pomoćna pješačka sredstva" svrstani su romobili bez motornog ili električnog pogona, koturaljke, role i sl., a u "osobna prijevozna sredstva" vozila koja nisu razvrstana ni u jednu kategoriju vozila – monocikli s motornim ili električnim pogonom, segwayi, hoverboardi, romobili s motornim ili električnim pogonom i slično.
Nema glazbe
Za električne romobile i dalje neće biti potrebna vozačka dozvola, a reguliranje slušalica u ušima uvelo se jer vozač koji tijekom vožnje sluša glazbu ne čuje što se događa oko njega.
Usvojene izmjene kažu kako električni romobili neće smjeti biti jači od 0.6 kW i neće smjeti biti brži od 25 km/h. Naravno, kako proizvođači nude i brže električne romobile, koji mogu povući čak i do 70 km/h, takvi će morati proći homologaciju te biti registrirani. Izmjene podrazumijevaju i da na romobilima, motociklima i mopedima više neće biti dopušteno prevoženje drugih osoba, pogotovo djece, jer je to prilično opasna praksa.
Stručnjaci se slažu kako je puno važnije ulagati u edukaciju vozača romobila nego im izdavati kazne u iznosu od 300 kuna, ako prekrše nova pravila kod vožnje romobila.