Unatoč manjim plaćama u Hrvatskoj, mnogi proizvodi su gotovo 50 posto jeftiniji u nekim drugim zemljama, a u ovom slučaju, u Sloveniji. Primjer toga je ajvar iz Lidla, koji je u istom trgovačkom lancu gotovo pola jeftiniji u Ljubljani nego u Zagrebu, kako je istaknuto na popularnoj Facebook stranici "Halo, inspektore", piše klik.hr.
"Halo, inspektore" je stranica na kojoj ljudi dijele svoja iskustva iz dućana, raznih kupovina i nabavki. Ponekad se radi o pokvarenim proizvodima, ponekad o lošim iskustvima s prodavačima, a ponekad o propustima dućana i proizvođača. No, ovoga puta su pisali o razlici u cijenama Hrvatske i Slovenije. Ovoga puta se radilo u popularnom lancu dućana, Lidlu.
Naime, na Facebook stranici su pisali o ajvaru koji se u Sloveniji može kupiti za gotovo 50 posto manju cijenu nego u Hrvatskoj. Njihovu objavu prenosimo u cijelosti:
Isti proizvod u istom trgovačkom lancu skoro je u pola SKUPLJI u Zagrebu!?
I, ne, nije to samo zbog manjeg PDV-a, niti veličine tržišta, niti broja trgovina, niti neke aktualne akcije... Ne, nije niti zbog geografskog oblika Hrvatske jer bi po tome tada mnoge druge zemlje EU bile skuplje od RH. A nisu."
Čitatelji su podijelili svoja iskustva, navodeći da su neki proizvodi u Hrvatskoj i do 300 posto skuplji nego u drugim europskim zemljama. Komentari ukazuju na nezadovoljstvo potrošača zbog visokih cijena te sumnje u opravdanost razlika, čime se postavlja pitanje svrhe Europske unije u kontekstu zajedničkog tržišta.
"I čemu onda “služi” EU? Nema carine, ovog, onog. Mazanje očiju malom jadnom narodu zbog punjenja džepova nekolicine", "Slovenija je puno jeftinija! Jednom mjesečno odemo po špeceraj u Sloveniju jer s ovom mirovinom, ne možemo kupovati namirnice u hrvatskim trgovinama",
"Svojedobno sam u Njemačkoj našao hrvatske proizvode kao što su Argeta, Vegeta, riblje konzerve koji su bili jeftiniji nego kod nas", "Niti meni to nije jasno, nedavno smo ja i kćer uspoređivali cijene Lidla u Londonu i Zagrebu, isto su neki proizvodi skoro duplo skuplji u Zagrebu nego u Londonu, kako to može biti", samo su neki od komentara nezadovoljnih kupaca.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....