StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetNovi zakon treba uvesti reda na tržištu taksi usluga

Država je od Ubera svojom nezainteresiranošću preko noći stvorila monopolista

13. studenog 2017. - 20:36

Novi zakon o prijevozu u cestovnom prometu treba uvesti reda na tržište taksi usluga vezano za nelojalnu i nelegalnu konkurenciju, poručuje u priopćenju Hrvatske gospodarske komore (HGK) predsjednik Udruženja taksi prijevoznika HGK Petar Dragić. 
"Novi zakon o prijevozu u cestovnom prometu mora adresirati problem ne samo nelojalne, već i nelegalne konkurencije koju dopušta postojeća regulativa", ističe Dragić u priopćenju u kojem komentira novu legislativu koja bi, po očekivanjima, trebala ubrzo stupiti na snagu.
Ocjenjuje kako bi bilo dobro da novi zakon najprije detaljno pregleda struka te da zatim da ide na glasovanje u Vladu, što trenutačno nije slučaj.
Dragić također ističe da se u međuvremenu mora provoditi stari zakon "jer se njegovom selektivnom primjenom izravno diskriminira taksiste koji državi uredno plaćaju sve dozvole i poreze".
"Mi samo tražimo Ustavom zagarantiranu jednakost. Nama se u manje od dva tjedna naplatilo 13 milijuna kuna kazni, a ilegalnom prijevozniku Uberu uporno se gleda kroz prste. Mi trenutačno u Hrvatskoj imamo 2700 taksi dozvola, a Uber s više od 4000 vozača drži 60 posto tržišta. Dakle, država je svojom nezainteresiranošću stvorila ilegalnog prijevoznika koji je preko noći postao monopolist", tvrdi u priopćenju i dodaje da su zbog takvih uvjeta "cijeloj branši padaju prihodi i tvrtke posluju s minusom".
Dragić upozorava kako nije moguće boriti se protiv ilegalne konkurencije te da država od toga nema nikakvu financijsku korist, a najveći su gubitnici korisnici.
"S jedne strane, mi imamo sve dozvole, a s druge strane ilegalnu se konkurenciju ne dira. Po procjenama, samo prošle godine država je izgubila 150 milijuna kuna, a ove će vjerojatno i više jer je Uber toliko narastao. Ljudi im nisu prijavljeni, firme nisu u sustavu PDV-a", ističe Dragić i dodaje da taksi prijevoznici nisu protiv konkurencije, ali inzistiraju da za sve aktere na tržištu vrijede isti uvjeti.
"Država se mora brinuti i o sigurnosti u prometu i o punjenju proračuna te zato treba regulirati ovu djelatnost. Liberalizacija je dobra, ali taj sigurnosni aspekt je bitan, a stavljen je u drugi plan", ističe Dragić u priopćenju. 
Iz HGK također navode kako se novi zakon o prijevozu u cestovnom prometu piše od početka ove godine, a u njegovoj izradi aktivno sudjeluju i tri udruženja HGK (za teretni i putnički prijevoz te autotaksi prijevoz).
"Struka iskorištava rad Komore kao platformu za lobiranje za svoje interese, no smatra kako bi se institucije trebale još više konzultirati s poduzetnicima pri donošenju legislative", zaključuje se u priopćenju HGK.
 

22. studeni 2024 02:24