Virtualni posjeti liječničku i video pregledi, virtualna stvarnost, računalstvo u oblaku, sportska tehnologija, televizori rezolucije 8K i 5G neki su od izraženijih trendova u sektoru tehnologije, medija i telekomunikacija za 2021. na čiji rast dodatno utječe i globalna pandemija, objavio je Deloitte.
Deloitte je te trendove za 2021. objavio u 20. izdanju "Predviđanja u sektoru tehnologije, medija i telekomunikacija", u kojem predstavlja kako ti globalni trendovi mogu utjecati na poduzeća i potrošače diljem svijeta, kao i da je dio tih trendova rezultat gospodarskih i društvenih učinaka globalne pandemije, izvijestili su u ponedjeljak iz Deloittea Hrvatska.
Po ocjeni direktora u toj konzultantskoj kući Krune Škrinjara, globalna je pandemija prouzročila "dosad nezapamćeno ubrzanje razvoja tehnologije i s time povezanu korjenitu promjenu načina na koji živimo i radimo".
"Veliki niz poduzetničkih i potrošačkih tehnologija – od mreže 5G, preko računalstva na oblaku, pa sve do virtualne stvarnosti - i dalje će osiguravati prilike za globalni poslovni ekosustav", smatra Škrinjar.
Virtualni posjeti liječniku i telemedicina
Od najvažnijih trendova iz Deloittea spominju porast video i virtualnih te tehnologija u oblaku te sport, ali i porast virtualnih posjeta liječniku.
Prema tim predviđanjima, u 2021. godini će se više od 400 milijuna posjeta liječniku diljem svijeta održati virtualno.
Deloitte, naime, predviđa da će postotak virtualnih liječničkih videopregleda u ovoj godini porasti za pet posto diljem svijeta, što je porast u odnosu na procijenjeni jedan posto za 2019. godinu.
Čak je i jednoznamenkasti rast važan: samo u 2019. godini u 36 država OECD-a zabilježeno je 8,5 milijardi liječničkih pregleda, ukupne vrijednosti otprilike 500 milijardi američkih dolara, ističu iz Deloittea.
Općenito, telemedicinu označavaju jednom od jačih posljedica pandemije, koja je omogućila uklanjanje zakonodavnih prepreka za videopreglede, ali i potaknuta spremnost i pacijenata i liječnika za takav oblik rada.
Slušalice za virtualnu stvarnost
Osim medicine, i zaposleni u obrazovanju te poduzetnici u pandemiji sve više za poslovanje i komunikaciju koriste virtualnu stvarnost, što dovodi do rasta tržišta i prodaje slušalica za virtualnu stvarnost.
Ti će prihodi s obzirom na kupnje korporacija i obrazovnih institucija, ali i učitelja i učenika, porasti sto posto u 2021. u odnosu na 2019. godinu, predviđa Deloitte, uu očekivanje da će to tržište rasti i nakon pandemije zbog raznih koristi, poput nižih troškova, veće sigurnosti i boljeg usvajanje znanja.
Računalstvo u oblaku i na rubu
U 2021. odnosno do 2025. se očekuje i rast tržišta i prihoda od računalstva u oblaku (cloud) za više od 30 posto, pri čemu iz Deloittea napominju kako je to tržište već u 2020. raslo brže nego u 2019. zbog povećanja potražnje u pandemiji odnosno potpunih zatvaranja i poslovnog okruženja koje podrazumijeva rad na daljinu.
Poduzetnici su u cloudu vidjeli i priliku za uštede, agilnost i inoviranje, ali i u računalstva na rubu (on te edge), za koje Deloitte predviđa da će u 2021. godini globalno ostvariti 12 milijardi dolara, s prosječnom godišnjom stopom rasta od oko 35 posto.
To je, kako dodaju, uglavnom rezultat rada telekomunikacijskih društava i širenja 5G mreža te jako velikih pružatelja usluga računalstva u oblaku.
Napominju pritom i kako je računalstvo na rubu - kombinacija napredne bežične povezivosti, kompaktne procesorske snage i umjetne inteligencije blizu uređaja koji iskorištavaju i proizvode podatke - već zaintrigiralo neke od najvećih društava za tehnologiju i komunikacije na svijetu.
Ženski sport i hiperkvantificirani sportaš
Deloitteovi stručnjaci za 2021. predviđaju i porast sportskih tehnologija, posebice povećanu monetizacija ženskog sporta i uporabu digitalne tehnologije za stvaranje hiperkvantificiranog sportaša.
"Vrijednost ženskog sporta kreće se prema ostvarenju više od milijardu dolara u idućim godinama, uz mogućnosti pridobivanja znatne televizijske publike i jačanja vrijednosti za sponzore, što je već dokazano i u proteklom desetljeću", ističu iz Deloittea, iz kojeg očekuju i da će se ženski sport poimati, promicati i komercijalizirati na nove načine.
U sportu ističu i još jedan trend promjene - prikupljanje i analizu podataka o sportašima, koji se sve češće pribavljaju u stvarnom vremenu te je moguće mjeriti pokazatelje unutar i izvan tijela, na temelju kojih nastaju stotine mjernih podataka za donošenje odluka. To znači da se 'rađa' i digitalni ili tzv. hiperkvantificirani sportaš, kao i da će do kraja 2021. brojne profesionalne sportske lige uspostaviti nove politike u pogledu prikupljanja, uporabe i komercijalizacije podataka o igračima.