StoryEditor
Auto motoseat leon

‘Golf’ južnjačke krvi s cijenom od 148.615 kn: najprodavaniji model dobio je novo ruho i modernu tehnologiju

Piše Zdravko Juričko
16. svibnja 2020. - 20:35
Seat

Najnovija, četvrta generacija Seat Leona, ili slikovitije rečeno “Golfa” južnjačke krvi, stigla je na hrvatsko tržište, i to s početnom cijenom od 148.615 kuna, koliko treba izdvojiti za osnovni model s 1,0-litrenim TSI turbobenzincem od 110 KS i paketom opreme Style.

Najprodavaniji Seatov model dobio je novo ruho i modernu tehnologiju, a postavljen je na dobro poznatu MQB Evo platformu Volkswagenova koncerna. U prethodna tri generacijska izdanja španjolski Golf prodan je u više od 2,2 milijuna primjeraka.

Verzija novog Leona s pet vrata dobila je nove, veće dimenzije, što se najbolje osjeti u unutrašnjosti vozila. Tako je Leon IV. produžen za 86 milimetara pa je sada dug 4368 mm, širina mu je smanjena za 16 mm (1800 mm), dok je niži samo 3 milimetra (1456 mm). Zato je međuosovinski razmak povećan za punih 50 milimetara te sada iznosi 2686 milimetara, što je znatno više nego kod prethodnika. Na taj način najviše će profitirati putnici na stražnjim sjedalima, koji su dobili dodatni prostor za koljena.

Karavanska izvedba Leona – Sportstourer sada je dužine 4642 milimetra, što je čak 93 milimetra više nego kod prethodnika. Širina mu iznosi 1800 mm i to je 16 mm manje u odnosu na prethodnika, kao i kod verzije s pet vrata, dok je niži 3 milimetra i sada mu visina iznosi 1448 mm. Prtljažnik u verziji s pet vrata ima kapacitet od 380 litara, dok karavanska verzija ima 620 litara prtljažnog prostora, 30 litara više nego prije.

U unutrašnjosti se dogodila prava mala revolucija, a interijer je više-manje preslika novog Golfa. Ispred vozača je digitalni kokpit sa zaslonom od 10,25 inča, dok središnjim dijelom dominira 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir, uz napomenu kako i osnovna izvedba dobiva središnji zaslon od 8 inča. Infotainment sustav dobio je novo sučelje, za koje su zaslužni programeri i dizajneri iz novog Seatova digitalnog laboratorija. Zanimljiv je detalj i 3-zonska automatska klima, uz koju će svi moći podešavati postavke prema vlastitom nahođenju.

Četvrta generacija modela Leon odlikuje se bogatom ponudom naprednih pogonskih sustava. Dostupne su opcije za benzin (TSI), dizel (TDI), djelomični hibridni pogon (eTSI), plug-in hibridni pogon (eHybrid) te komprimirani zemni plin (TGI).

Za početak prodaje na hrvatskom tržištu ponuda motora španjolskog “Golfa”, koji je “rođen” u tvornici Martorell u blizini Barcelone, bit će donekle ograničena. Osnovni turbobenzinac (TSI) 1,0-litreni je motor od 110 KS, dok je iznad njega snažniji 1,5-litreni TSI agregat s dvije izlazne snage od 130 i 150 KS. Oba motora uparena su s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem.

Novitet je 1,5-litreni mHEV mild hibrid od 150 KS s 48-voltnim električnim sustavom za dodatnu efikasnost koji dolazi u kombinaciji s automatskim 7-stupanjskim DSG mjenjačem s dvije spojke. U ponudi je trenutno 2,0-litreni turbodizelaš (TDI) s dvije izlazne snage, sa 115 i 150 KS, s tim da je slabiji uparen s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, a snažniji sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem.

S prediktivnom automatskom regulacijom razmaka, sustavom Emergency Assist, sustavom Travel Assist te sustavima Side Assist i Exit Assist, nova generacija Leona objedinjuje neke od najnaprednijih sustava potpora za vozača kako bi se ponudila optimalna zaštita u svim scenarijima vožnje, zbog čega je potpuno novi Leon najsigurnije vozilo koje je Seat ikad proizveo. Novi Leon dolazi s tri paketa opreme: Style, Xcellence i FR.

Cijene modela s pet vrata

Cijene novog Leona startaju od 148.615 kuna za inačicu s 1,0-litrenim turbobenzincem od 110 KS i paketom opreme Style. Najskuplji Leon s ovom opremom je 2.0 TDI od 150 KS i košta 184.352 kune.

Španjolski “Golf” s paketima Xcellence i FR ima gotovo identične cijene, tako da model s turbobenzincem od 110 KS košta 176.240 kuna u obje verzije. Najskuplja verzija s 2.0 TDI agregatom dostiže iznos od 212.690 kuna za Xcellence paket, odnosno 212.698 kuna za FR verziju.

#AUTO-MOTO#SEAT LEON

Izdvojeno

25. svibanj 2020 03:18