Prvi od ukupno šest trajekata za koje je firma Morsko dobro iz Budve dobilo zeleno svjetlo Vlade za hitnu kupovinu ili iznajmljivanje, brod “Prizna”, stigao je prije nekoliko dana u Boku kotorsku, no još uvijek ne može zaploviti na liniji Kamenari – Lepetane za koju je i namjenjen, piše Boka news.
Problem su preveliki gabariti trajekta. Širina trajektnog usjeka na obali je 7,5 metara, a širina rampe trajekta Prizna je osam metara, tako da rampa uopće ne može ući u postojeći usjek.
Druga sporna stavka je dužina trajektnog uzgona od vodene linije do kote horizontalnog poravnanja sa magistralom, koja je 4,6 ili 4,7 metara, koliko su dužine rampe trajekata Pomorskog saobraćaja, dok je na ovom trajektu dužina rampe 7,5 metara.
I to nije sve: visina trajekta od vodene do palubne linije koja iznosi nepunih 80 centimetara, dok je ta visina kod trajekata Pomorskog saobraćaja od 1,8 do 1,9 metara na kamenarskoj strani, gdje brodovi pristaju pramcem, a na lepetanskoj strani, gdje pristaju krmom, visina je 1,2 metra.
Crnogorski mediji komentiraju kako je trajekt kupljen brzopleto, bez prethodne procjene u smislu upotrebljivosti u postojećim okolnostima operativne obale.
U ovakvoj situaciji jedino rješenje bi bila rekonstrukcija postojećeg pristaništa ili izgradnja novog prilagođenog za novi trajekt, što bi podrazumijevalo rušenje obale, a to bi bio prilično zahtjevan i složen postupak u smislu dobijanja građevinske dozvole, raznih studija, procjena, suglasnosti, elaborata, biologije mora i slično.
Inače, Morsko dobro trajekt Priznu, star 53 godine, je platilo 252 tisuća eura.