Danas je u uredu Sindikata pomoraca Hrvatske (SPH) u Dubrovniku održana press konferencija koju su predvodili Romano Perić, ITF koordinator iz Dubrovnika i Vana Bosto, voditeljica ureda Split. Tema je bila akcija čiji je cilj smanjiti broj podstandardnih brodova na Mediteranu, odnosno brodova koji ugrožavaju pomorce i okoliš i koja je pokrenuta na inicijativu SPH, a provode je ITF inspektori.
“Mediterranean – Sea of Convenience” naziv je kampanje koju su pokrenuli Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) i pridruženi sindikati.
Najveći dio tih podstandardnih brodova prometuje Sredozemljem, stoga je pokrenuta ova kampanja. Tako će ITF inspektori u svim zemljama na Sredozemlju kroz sljedećih osam tjedana vršiti temeljite inspekcije na svim brodovima koji viju zastave Cook Islands, Palau, Sierra Leone i Togo. Riječ je o zastavama koje trenutno imaju najveći broj registriranih podstandardnih brodova.
Naime, uvjeti života i rada na brodovima pod navedenim zastavama, u prosjeku starijima od 40 godina, su ispod svih standarda. Plaće tih pomoraca ne prelaze 500 dolara, a pri isplati plaća se potpisuju otiskom prsta. Uvjeti u kojima borave na brodu su gotovo neljudski, nemaju dovoljno hrane, ona nije propisno skladištena, nema je dovoljno, higijenski uvjeti su užasni. Isto tako, sami brodovi dodatno predstavljaju opasnost za zdravlje i sigurnost pomoraca te posebno za okoliš i mora kojim plove, kazuju iz Sindikata pomoraca Hrvatske, gdje su novinarima pustili i kratku prezentaciju na ovu temu.
Zastava pogodnosti (Flag of Convenience – FOC) je zastava države manje stroge zakonske regulative, što brodovlasnicima omogućava registraciju brodova koji ne ispunjavaju sve uobičajene uvjete za plovidbu, a time i financijsku uštedu. Nabrojene zemlje, odnosno “zastave pogodnosti”, prihvaćaju novac brodovlasnika i omogućuju plovidbu podstandardnih brodova, od kojih mnogi ne bi uopće trebali ploviti.
U samo tri godine, na brodovima koji viju jednu od navedenih zastava pogodnosti Cook Islands, Palau, Sierra Leone i Togo zabilježeno je više od 30 slučajeva abandonmenta s mnogim posadama koje su ostale bez plaće, hrane, vode ili načina da dođu kući; 5.500.000 američkih dolara neisplaćenih plaća, koje je ITF u ime posade morao naplatiti od brodovlasnika ovih zastava i više od 5.000 sigurnosnih ili ekoloških nedostataka te zadržavanja od strane vlasti.
ITF inspektorat u Hrvatskoj ima tri inspektora koji će kampanju provoditi u hrvatskim lukama, a za uspješno provođenje kampanje od ključne je važnosti suradnja s lučkim kapetanijama te Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....