StoryEditorOCM

Global MercyNajveći civilni bolnički brod na svijetu uspješno položio završni test: imat će čak šest operacijskih dvorana i ukupno će moći primiti 950 ljudi

Piše OM
11. svibnja 2021. - 14:04

Stena RoRo vodi projekt izgradnje Global Mercy, najvećeg svjetskog civilnog bolničkog broda. Nakon nekoliko godina gradnje u brodogradilištu Tianjin Xingang na sjeveru Kine, završni test, službeno pomorsko ispitivanje, završeno je s dobrim rezultatima, javlja Marine Insight.

Brodogradilište će završiti brod za isporuku ovog ljeta, a plovilo će potom otploviti do belgijskog Antwerpena na svom prvom putovanju, gdje će se ukrcati dio posade i dodati medicinska oprema. Nakon toga slijedi posjet Rotterdamu, a nakon toga Global Mercy bit će spreman za svoju prvu važnu misiju u zapadnoj Africi.

Stena RoRo gradi Global Mercy u ime međunarodne dobrotvorne organizacije Mercy Ships, koja pruža besplatnu zdravstvenu zaštitu koja poboljšava život ljudi u nekim od najsiromašnijih zemalja svijeta.

Projekt je započeo 2013. godine, a Stena RoRo odgovorna je za dizajn, ugovaranje i izvođenje. Ovaj graditeljski projekt jedinstven je te postavlja specifične zahtjeve kako za dizajn, tako i za unutarnji raspored, ovisno o posebnim potrebama koje zahtijeva bolničko poslovanje. Na brodu se nalaze operacijske dvorane i bolnički odjeli, te sve što je potrebno i za pacijente i za one koji rade na brodu, uključujući škole i predškolske ustanove za djecu volontera.

Ispitivanje na moru, koje je Global Mercy upravo dovršio, znači da se brodski sustavi i funkcije - poput performansi motora i potrošnje goriva, navigacijske i radio opreme, upravljivosti i sigurnosnih sustava - ispituju nekoliko dana na moru.

"Svrha ispitivanja na moru je osigurati da brodski sustavi rade ispravno tijekom rada i da su ispunjeni zahtjevi specifikacija i primjenjivi standardi", kaže Per Westling, izvršna direktorica Stena RoRo.

"Bolničke usluge koje će se pružati na Global Mercy podrazumijevaju povećane zahtjeve za dobrom ventilacijom i minimiziranjem vibracija, na primjer. To je također provjereno i odobrena je po svim točkama."

Global Mercy rezultat je globalnog projekta u kojem sudjeluju brojni podizvođači iz cijelog svijeta. Švedska Stena RoRo vodi projekt, a finski Deltamarin izvodi posao s dizajnom. Francuski brodski posrednik Barry Rogliano Salles (BRS Group) pomogao je u pripremi ugovora i brod se gradi u brodogradilištu Tianjin Xingang na sjeveru Kine.

Plovilo, koje je klasificirano prema Registru Lloyd'sa u Ujedinjenom Kraljevstvu, plovit će pod malteškom zastavom i prometovat će duž afričke obale.

Stena RoRo projekt je temeljila na konceptu putničkih i teretnih brodova za međunarodna putovanja u klasi RoPax.

Global Mercy imat će šest operacijskih dvorana, 200 bolničkih kreveta, laboratorij, kliniku za pacijente, oftalmološku i stomatološku kliniku... Ukupno će moći primiti 950 ljudi, od kojih 641 čini posadu.

"Već nekoliko godina naš se tim sastoji od do 16 članova, smještenih u brodogradilištu Tianjin Xingang", kaže vođa projekta i voditelj lokacije Rikard Olsson, koji je s obitelji u Kini gotovo neprekidno od 2016.

"Tim ima ljude raznih nacionalnosti, a dio posla bio je pomiriti različite kulture. Važan zadatak bio je osigurati da se brod gradi u skladu sa specifikacijama. Za ovo brodogradilište ovo je prvi put da je izgrađena ovakva vrsta broda koja se može usporediti s brodom za krstarenje. Naporno smo radili kako bismo ispunili traženi standard i sve je prošlo vrlo dobro. Jako smo zadovoljni suradnjom s brodogradilištem."

Uz pružanje besplatne medicinske i stomatološke skrbi, Mercy Ships doprinosi izgradnji lokalne zdravstvene infrastrukture obukom lokalnog zdravstvenog osoblja. Zbog toga je Global Mercy opremljen prvoklasnim objektima za obuku, uključujući opremu za trening virtualne stvarnosti i druge simulacije njege i metode za upotrebu u okruženjima s ograničenim resursima.

"Globalna Mercy je poseban projekt čiji smo ponosni što smo dio njega. Mercy Ships radi fantastičan posao i s novim će brodom njihov kapacitet pružanja besplatne medicinske skrbi mnogim izuzetno ranjivim ljudima biti više nego dvostruko veći“, kaže Per Westling, koji je 2017. posjetio sestrinski brod Africa Mercy kad mu je sjedište bilo na Madagaskaru.

Ovog ljeta Global Mercy bit će isporučen iz brodogradilišta. Prvo putovanje bit će do Antwerpena u Belgiji, gdje će se ukrcati neki članovi posade i instalirati zadnju medicinsku opremu, što će potrajati nekoliko mjeseci. Nakon toga bit će dva tjedna u Rotterdamu u Nizozemskoj, gdje će se održati svečanosti predstavljanja broda sponzorima, potencijalnim dobrovoljcima i drugim zainteresiranim stranama.

Prva misija bit će tijekom 2022. godine, kada se očekuje da će Global Mercy posjetiti Dakar u Senegalu. Tada će na brodu biti više od šest stotina volontera iz cijelog svijeta i raznih profesija.

Prema izvješću Lancet Global Surgery 2030, više od 93 posto stanovništva u subsaharskoj Africi nema pristup sigurnoj kirurškoj njezi. Ionako vrlo krhki sustavi medicinske skrbi riskiraju da se pandemija korone dodatno pogorša, a potreba za osnovnom, ali vitalnom skrbi veća je nego ikad u mnogim siromašnim zemljama. Global Mercy učinit će veliku razliku za mnoge ljude u južnoj i zapadnoj Africi, piše Marine Insight.

Osobna karta


Duljina: 174 metra
Širina: 28,6 metara
Gaz: 6,15 metara
Bruto težina: 37.000 tona
Nosivost: 4500 tona
Ukupna površina: 30.000 četvornih metara

23. studeni 2024 11:37