Globalni kontejnerski prijevoz još se nije stabilizirao, izvijestio je njemački ekonomski institut IfW, upozorivši da bi neravnoteža mogla izazvati poremećaje u nabavnim lancima i potaknuti rast cijena.
Njemački institut prati dolazak i odlazak brodova u 500 luka i prati kretanje brodova u 100 pomorskih regija.
"Zapanjuje podatak da je obujam prijevoza tereta u Crvenom moru, pokazatelj europsko-azijske trgovine, već nekoliko tjedana više od 10 posto ispod očekivane razine", istaknuo je istraživač IfW-a Vincent Stamer.
Tako dugotrajan i značajan pad nije zabilježen još od prvog vala koronavirusa, naglasio je Stamer.
"I dalje primjećujemo zapanjujuću neravnotežu u međunarodnom transportu", konstatira, dodajući da će se to vjerojatno odraziti na opskrbnim lancima i potaknuti rast cijena.
IfW je također utvrdio da je gužva u glavnim kineskim lukama malo popustila dok je u američkima ponovo sve veća.
Prijevoznici pak ističu da su čepovi u lukama na jugu Kine veći problem od sedmodnevnog zastoja u Sueskom kanalu u ožujku zbog zaglavljenog kontejnerskog broda Ever Given.
Probleme u Kini izazvalo je širenje koronavirusa među lučkim radnicima u Yantianu, što je pokrenulo lančanu reakciju i izazvalo zastoje i u drugim lukama, tumači agencija dpa.