StoryEditorOCM

novi zakonKineski brodovi koji ‘nestaju‘ dodatni su problem u globalnom lancu opskrbe

Piše OM
25. studenog 2021. - 13:17

Brodovi u kineskim vodama nestaju iz sustava za praćenje plovila, stvarajući tako dodatne probleme u globalnom opskrbnom lancu. Za to bi mogla biti kriva rastuća izolacija Kine od ostatka svijeta, zajedno sa sve većim nepovjerenjem u strani utjecaj.

Analitičari kažu da su počeli primjećivati ​​pad u prometu brodova krajem listopada, u vrijeme dok se Kina pripremala za donošenje zakona koji reguliraju privatnost podataka, piše CNN.

Tvrtke koje se bave dostavom podataka obično mogu pratiti brodove diljem svijeta jer su opremljeni sustavom za automatsku identifikaciju ili AIS primopredajnikom.

Ovaj sustav omogućuje brodovima slanje informacija - kao što su položaj, brzina, kurs i ime - postajama koje se nalaze duž obale koristeći visokofrekventni radio. Ako je brod izvan dometa tih stanica, informacije se mogu razmjenjivati ​​putem satelita.

Ali to se ne događa u drugom po veličini svjetskom gospodarstvu, ključnom igraču u globalnoj trgovini. U posljednja tri tjedna, broj brodova koji šalju signale iz zemlje pao je za gotovo 90%, prema podacima globalnog pružatelja podataka o pomorstvu VesselsValue.

Kinesko ministarstvo vanjskih poslova izjavilo je za CNN Business da AIS stanice duž kineske obale koje su legalno izgrađene u skladu s međunarodnim ugovorima "nisu zatvorene" i "rade normalno". Javno dostupne AIS platforme također rade normalno, dodaje se.

Ured za informiranje Državnog vijeća, koji djeluje kao ured za tisak za vladu Kine, nije odgovorio na zahtjev CNN-a za komentar o tome zašto brodari gube pristup podacima.

Analitičari smatraju da su pronašli krivca: kineski zakon o zaštiti osobnih podataka, koji je stupio na snagu 1. studenog. On zahtijeva da tvrtke koje obrađuju podatke dobiju odobrenje kineske vlade prije nego što dopuste da osobni podaci napuste kinesko tlo. To pravilo odražava strah Pekinga da bi takvi podaci mogli završiti u rukama stranih vlada.

- Zakon ne spominje izlazne podatke, ali kineski davatelji podataka možda uskraćuju informacije iz predostrožnosti - kaže Anastassis Touros, voditelj AIS mrežnog tima u Marine Trafficu, glavnom pružatelju informacija za praćenje brodova.

- Kad god imate novi zakon, imamo vremenski period u kojem svi moraju provjeriti jesu li stvari u redu - rekao je Touros.

CIJELI ČLANAK CNN-A PROČITAJTE OVDJE

22. studeni 2024 03:53