StoryEditorOCM

moćan i dostupanTestirali smo Atlantic 630 Sun Cruiser: ubrzava ujednačeno i dosta uvjerljivo, već u šestoj sekundi dosegne 20 čvorova

Piše Damir Višić
29. siječnja 2019. - 14:12

Poljski proizvođač Atlantic Marine je za sezonu 2019. pripremio novi model, Atlantic 630 Sun Cruiser, koji nam je za ovaj test ponuđen odmah nakon porinuća i obavljenih prvih probnih vožnji. Brodica je izgledom gotovo jednaka svome pola metra kraćem prethodniku, modelu Atlantic 690 Sun Cruiser. Pramac joj nije onako visok, ali je koncepcija ista.

Velika portela

Ukrcaj preko pramca kroz široki prolaz među razmaknutim pramčanim ogradama je komotan, a nosač sidra uglavljen unutar upuštenog kanala i nimalo ne smeta. Velika portela na vrhu pramca otvara dovoljno dubok lančanik koji po sredini ima čvrsti nosač za ugradnju niskog vertikalnog sidrenog vinča.

Naravno, kada je zatvorena u razini je velike, slobodne i potpuno ravne pramčane palube. ​Mrtva banda je podignuta nekoliko centimetara, taman toliko da se ovdje mogu uglaviti jastuci velikog ležaja za sunčanje, neznatno kraćeg nego na ranijem većem modelu.

image
Pramčano sunčalište i klizna vrata kabine
Božidar Vukičević/Cropix

Širina brodice od dva i pol metra ostala je ista, pa je i komfor u kokpitu ostao otprilike jednak. Izdignuti dio kabine s ulazom i komandnim pultom, zaštićen niskim vjetrobranskim staklom, ovdje je također pomaknut malo udesno, tako da su dvije skale za silazak s pramca u kokpit dovoljno široke.

Širinom cijeloga krmenog zrcala veliko je sjedalo, dovoljno komotno za tri odrasle osobe, a prostor ispod sjedala iskorišten za gavun u kojem su visoko podignute ukrute podvodnog dijela trupa zgodno poslužile i kao pregrade za odvajanje opreme.

Krmeni prolaz

Lijeva strana krmenog sjedala nema naslon, već je ostavljen prolaz prema motoru i krmenim platformama. Volumen izdignutih podesta uz zdenac motora iskorišteni su za gavune koji se lako mogu opremiti da budu i bazeni za živu ješku.

Slobodni prostori uz krmeno sjedalo i u stijenkama kokpita malo su uvučeni i s prednje strane dijelom zatvoreni pleksiglasom, te tako iskorišteni za praktične pretince.

Zakrivljena klizna stijenka izrađena od zatamnjenog pleksiglasa otvara široki ulaz u kabinu. Kako su pramac i kokpit tek neznatno kraći negoli na većem modelu, ta se razlika od pola metra najviše odrazila u prostoru unutar kabine.

Više nema odvojenog odjeljka za WC školjku i s druge strane bloka za ugradnju manje kuhinje, pa je cijeli preostali prostor jedna velika postelja, jednakih dimenzija kao i na većem modelu.

image
U kabini se začas napravi veliki dupli ležaj

 
Božidar Vukičević/Cropix

Cijeli interijer izrađen je u kontraštampi, a podizanjem središnjeg umetka na razinu stola dobiju se komotna sjedala, odnosno dva odvojena i dovoljno komotna ležaja. Naravno, prostor ispod sjedala iskorišten je za gavune.

image
Ispod ležaja su spremišta
Božidar Vukičević/Cropix

S unutarnje strane stijenke komandnog pulta razvučene su i klipsama za stijenku pričvršćene dvije zavjese od čvrstog platna. Kada se uklone, otvori se dovoljno širok pristup svim električnim kontaktima i komandama na ploči.

Praktični pretinci

Dok smo se pripremali za isplovljenje dalo se primijetiti kako su kaštanjole možda ipak male. Dovoljno su velike za debljinu konopa kojom se brodica privezuje, ali ne i za debljinu sidrenih konopa kojima su opremljene marine.

Prostor kormilara je dosta komotan, a komandna ploča izuzetno pregledna. Istina, na ovoj brodici, osim brojača okretaja i indikatora nivoa goriva u tanku, drugih instrumenata nema, ali prostora za ugradnju dodatnih instrumenata, pa i velikog ekrana plotera, ima dovoljno.

image
Upravljački pult je praktičan i pregledan
Božidar Vukičević/Cropix

Osim toga, ispod timuna i uz ručicu komandi motora ostalo je još prostora koji je iskorišten za dodatne manje pretince koji su kormilaru na dohvatu. Kormilarevo sjedalo, kao i ono do njega, dovoljno su odmaknuta od kabine i imaju sklopiva sjedala pa su jednako udobna i za sjedenje i kao oslonac dok ste na nogama.

Isplovljavajući na minimumu od 600 okretaja lagano klizi površinom brzinom 2,5 čvora. Dodavanjem gasa brzina raste proporcionalno sve do 2500 okretaja kada postiže približno 10 čvorova, a nakon toga zaglisira i taj porast je znatno veći. S maksimalnih 6000 okretaja postigli smo 43,7 čvorova.

Osjećaj sigurnosti

Ujednačeno i dosta uvjerljivo i ubrzava. U šestoj sekundi već doseže 20, u dvanaestoj i 35 čvorova, a maksimalnu brzinu za nešto manje od pola minute. Ove brzine ukazuju instrumenti, ali osjećaj sigurnosti za timunom je toliki da izgleda kao da plovi barem za trećinu manjim brzinama. Ipak, malu neugodu stvara škripa hvatišta biminija koje bi trebalo nekako bolje riješiti.

U plovidbi na valove nasjeda bez poskakivanja, ali svaki se val čuje. Testirana brodica je bila prazna, a s dodatnih nekoliko stotina kilograma težine ovo će se izbjeći.

U punom okretu pri većim brzinama blago se nagne, dosta je stabilan, krma mu ujednačeno proklizava, a radijus okreta stalno se smanjuje. Otvori za drenažu kokpita postavljeni su na bokovima i dok je ovako nagnut, nešto se mora prelije i moči kokpit, pa bi bilo dobro da ima nekakvu jednostavnu izvedbu nepovratnog ventila.

U oštroj plovidbi krmom krmena platforma zaroni i podiže more prema krmenom zrcalu, ali nasloni sjedala su dovoljno visoki da se ništa ne prelije niti moči kokpit.

Atlantic 630 Sun Cruiser predviđen je za motore do 200 konjskih snaga, a brodica koju smo testirali nosila je Hondu 150. Nakon ovoga testa mišljenja sam kako bi jednako dobar dojam ostvario i s nešto slabijim motorom.

image
Honda 150 snagom potpuno zadovoljava
Božidar Vukičević/Cropix

OSOBNA KARTA

Dužina preko svega............................................ 6,55 m
Dužina trupa....................................................... 5,80 m
Širina preko svega.............................................. 2,50 m
Širina trupa.......................................................... 2,47 m
Težina..................................................................1100 kg
Nosivost............................................................... 870 kg
Broj osoba.................................................................7
Tank goriva............................................................ 120 l
Motor................................................................. ​Honda 150
Motor max........................................................... 200 KS
Kategorija................................................................ C
Proizvođač..................................................... Atlantic Marine, Poljska
Distributer........................................................ Vodice brodovi, Srima
Cijena s PDV-om.............................................. 34.900 eura

KONAČNA OCJENA

PLUS
- jednostavan i komotan
- lak za održavanje
- manevarske sposobnosti

MINUS
- male kaštanjole
- otvori za drenažu
- fali težine na valu
- hvatišta biminija

25. studeni 2024 23:41