StoryEditorOCM

nautički šušurReportaža s Rijeka Boat Showa: sajam je okupio šaroliku flotu, dvije premijere plijenile su pažnju

Piše Ivica Mikuličić
27. rujna 2021. - 13:58

Zadnjeg vikenda rujna održan je Rijeka Boat Show, kojem je od ove godine pridružen i atraktivni Festival mora i pomorske tradicije Fiumare s prekrasnim obnovljenim tradicijskim plovilima. Ona su ponosno stala uz bok novim predstavljenim brodicama, čija se cijena kretala od nekoliko desetaka tisuća kuna pa do 800.000 eura, koliko je stajala luksuzna jahta pod jedrima.

Organizatori su se pohvalili da je sajam ove godine prostorno povećan, a unatoč tomu svi su izložbeni štandovi rasprodani. Stoga se razmišlja o proširenju na još neki lučki gat ili čak na novu lokaciju.

Budući da bi uskoro trebala početi gradnja najveće i najluksuznije hrvatske marine u sklopu riječke luke, nadaju se da bi u budućnosti sajam prešao i na te prostore te postao nešto posve drugo i novo za hrvatsku nautičku stvarnost, dignutu na novu razinu zahvaljujući i poznatim svjetskim imenima koja su ušla u priču o novoj marini.

Dvije premijere

Veliku pažnju posjetitelja ovogodišnjeg sajma privukla je hrvatska premijera šestmetarskog plovila zvučnog imena Panamera PY 60. Nije to poznati Porscheov adut s kojim dijeli ime, ali jest lijep šestmetarski gumenjak prepoznatljivih talijanskih linija. Djeluje moćno, ponuđen je s motorom Mercury 40/70 po sajamskoj cijeni od 27.000 eura + PDV.

image
Napuljski frajer - Panamera PY 60
Cropix

Zastupnici iz tvrtke Panamera Yachts Adriatic tvrde da ima odlične maritimne sposobnosti, nedavno potvrđene na testiranju kod Napulja na velikim valovima koje je izvrsno tukao. S lakoćom se kroz njih probija, a čak i po ekstremnim uvjetima i brzinama s maksimalnim motorom od 150 konja krmeni dio ostane suh. Težak je 970 kilograma, a predviđen je i za otvoreno more. Ima serijski tuš, a može mu se ugraditi i toalet.

Oprema s kojom je ponuđen izgleda vrlo lijepo, no predstavnici ističu da se može ugraditi još dosta toga i obogatiti brod ovisno o željama kupaca. Namijenjen je za obiteljska uživanja i cjelodnevna izležavanja na suncu te ugodnu i brzu plovidbu. Može biti i tender na jahtama, a povoljan je izbor i za rentanje - tvrde trgovci.

Druga premijera koja je plijenila pažnju bio je Ranierijev Cayman 28.0 Executive Trofeo, dug 8,60, a širok 3,20 m. Težak je 2000 kg, a maksimalno može primiti 20 osoba.

Verzija prikazana na sajmu opremljena je s dva motora po 250 KS, što se smatra optimalnim za tu dužinu i težinu. Moguće je na njega ugraditi i dva motora od 350 KS. Na sajmu je umjesto za 104 ponuđen za 89 tisuća eura bez PDV-a (i bez motora).

Namijenjen je prije svega onima koji žele otvoreni gumenjak s malom kabinom. Na njemu se može boraviti i nekoliko dana jer ima ležaj za dvije osobe, ali i mini kuhinji i toalet. Na sajmu ga je ponudila tvrtka Moto Nautika.

image
Cayman je za igrače dubljega džepa
Cropix

​Gama penti

Plovilo Arba nautike, znakovita imana Zen, privlačilo je svojim neobičnim izgledom, jer sliči na malu splav za morsko uživanje, pokretanu elektromotorom. Ima hladnjak, tuš, radio i tapecirane ležajeve, a kompozitna tikovina daje mu luksuzni štih. Sa svih strana su tende, pa najviše sliči na luksuzne kocke s baldahinima na boljim hotelskim plažama.

Plovilo je dugo samo 2,5 metara i ne treba mu registracija, a pogone ga elektro ili benzinski motori od 5 KW. Cijena osnovnog modela je 57.000 kuna - pa tko hoće uživati, neka izvoli.

Mali domaći kalafati u plastici ponudili su na sajmu još nekoliko modela: Nautička milja svoj poznati Fortis, tvrtka Conormax Mediteran 19, ​Barracuda model 590, Arba svoj model 500, Marine Hidro Inženjering gumenjak Dumi MH 560​... Uglavnom su to plovila od pedeset do stotinjak tisuća kuna pa su se mnogi posjetitelji prosječnog džepa vrtjeli oko njih.

Veliki interes izazivali su i predstavljeni motori za plovila pa se tako dosta posjetitelja okupljalo oko štanda tvrtke Motonavis, koja je izložila gamu penti Suzuki od 2,5 do 40 konjskih snaga, iako ističu da u ponudi imaju i motore od 350 KS. Cijene izloženih modela kretale su se od 5700 do četrdesetak tisuća kuna. Prezentirali su i praktični poliuretanski čamac Whally te gumenjake Zodiac i Suzumar.

Naravno, uz plovila i motore na sajmu je bio niz štandova s nautičkom i ribolovnom opremom, a predstavljene su službe koje prate nautiku - od osiguravatelja, do onih koje se bave spašavanjem na moru.

OBNOVLJENA PLOVEĆA BAŠTINA


Festival mora i pomorske tradicije Fiumare ove je godine pridružen sajmu nautike i dao mu je novu dimenziju. Predstavio je plovila naše baštine obnovljena uz financijsku pomoć EU-a kroz programe Mala barka, Mala Barka 2 i Arca Adriatica. Obnovljeno je 16 prekrasnih tradicijskih plovila koja su postala ploveći muzeji naše pomorske baštine, posebice Kvarnera. Sada krase rive i prava su turistička atrakcija u Mošćeničkoj Dragi, Lovranu, Iki, Ičićima, Opatiji, Rijeci, Selcu Malinskoj u Krku te Nerezinama i Lošinju.

Akcija obnove imala je velik odjek pa su se neki građani i sami odlučili na obnavljanje svojih starih plovila, tako da su regate na kojim se predstavljaju tradicijska plovila sve brojnije.

Među izloženim plovilima pažnju je privlačilo najveće - lošinjski jedrenjak Nerezinac. Radi se o jedrenjaku tipa Loger s kraja 19. stoljeća, koji je sada kao ploveći muzej najčešće stacioniran na Rivi lošinjskih kapetana, ispred poznatog Muzeja Apoksiomena u Malom Lošinju. No, često odlazi i na atraktivne promocijske plovidbe.

Zapravo se radi o nekadašnjem drvenom motornom brodu Dražica koji je propadao, da bi ga u posljednji čas uzeli u program obnove pomorske baštine i pretvorili u respektabilan spomenik tradicije na ponos gradu koji ga čuva i koji je sudjelovao u obnovi. Njegov postav sastoji se od dijela na rivi ispred broda, prostora i uređaja na palubi, te zanimljive digitalne prezentacije u bivšim štivama koja govori o prošlosti broda i pomorstva.

image
Drvene barke bude emocije
Cropix
20. studeni 2024 12:01