StoryEditorOCM

STIGAO TREĆI IGRAČPomoć na moru: povratkom Sea Towa Jadran postaje još sigurniji s 40 spasiteljskih baza, bržom i kvalitetnijom uslugom

Piše Gordan Jelavić
23. ožujka 2018. - 10:17

Znate li koliko košta tegljenje na moru? Na stranici tvrtke Emergensea naveden je podatak da povlačenje broda dužine 12 metara do njihove deset milja udaljene baze procjenjuju na 1505 eura. Svojim članovima koji plate 50 eura godišnje to će naplatiti s 30 posto popusta, a uz punu članarinu od 100 do 220 eura ta će usluga biti besplatna.

Matematički vrlo uvjerljiv način regrutiranja novih sljedbenika utemeljen je na realnim potrebama na terenu. Naime, prema dostupnim podacima, druga služba za pomoć na moru Sea Help je protekle sezone imala preko 700 intervencija što je pokazatelj učestalosti havarija i pomorskih nesreća. Sea Help osnovan 2005. (godinu prije Emergensea) ne otkriva koliko članova imaju u Hrvatskoj, ali na razini Europe imaju respektabilnih deset tisuća članova.

Povratak Amerikanaca

Uz zapažen rad tih dviju kompanija čini se kako nema previše mjesta za trećeg igrača na tržištu, no od ovoga ljeta pomoć na moru pružat će i Sea Tow. Ta kompanija osnovana 1986. godine u SAD-u, prva je počela s pomaganjem na Jadranu, ali je proteklih godina nestala sa svih radara. Preuzimanjem europskog dijela kompanije od inertnih njemačkih vlasnika, Kaštelanin Zvonko Vrbatović, odlučio je dati novi zamah poznatom brendu.

image
Sea Tow vratio se na tržište

Kako je po struci električar i direktor tvrtke Tesla marine, Vrbatović je u cijelu priču odlučio uključiti svoje kolege servisere u petnaest baza duž Jadrana koji bi, osim usluge tegljenja u nevolji, bili spremni na licu mjesta otkloniti i zahtjevnije kvarove, što bi korisnicima na odmoru moglo puno značiti. Prvo predstavljanje javnosti bilo je na sajmu u Tullnu gdje je ta novost predstavljena osiguranicima Yacht Poola, uz veliki interes okupljenih.

Mobilna radionica

- Meni je zapravo ponuđeno da budem menadžer za Hrvatsku, ali se na kraju ispostavilo da će biti učinkovitije ako preuzmem kompaniju. Tržište je zasićeno i sada ostaje unaprijediti uslugu i ponuditi je tržištu. Razvili smo koncept mobilne radionice s osobama osposobljenima za rješavanje mehaničkih i elektroničkih kvarova. Sve će biti organizirano preko jedinstvenog pozivnog centra u Kaštel Gomilici i korisnicima će biti odmah jasno koliko će ih intervencija koštati.

Napravili smo tri oblika članarine s naglaskom na privatne vlasnike i trajanje od 14 dana. Taj paket za đitu će domaćim nautičarima biti zanimljiv jer realno malo tko u komadu može imati više od dva tjedna godišnjeg odmora, naveo je Vrbatović.

Špica sezone

Za vlasnike plovila do sedam metara to će zadovoljstvo koštati 60 eura. Inače, godišnje članstvo za brod te dužine iznosi 95 eura i osigurava besplatnu intervenciju u obliku tegljenja ili popravka na licu mjesta. Za nečlanove vrijedi poseban cjenik sastavljen po uzoru na postojeće na tržištu, dakle 180 eura za dolazak plovila unutar tri milje od baze, po 27 eura za dodatnu milju udaljenosti, te tegljenje po cijeni od 10 eura po metru i milji.

Posebno zanimljiv je cjenik stručnog popravka od 60 eura za pola sata. To se na prvi pogled možda čini mnogo, ali za rad na udaljenoj morskoj lokaciji pojedini su meštri znali naplaćivati pravo bogatstvo, pogotovo u špici sezone kad im je mobitel užaren od poziva. Činjenica jest da najveći broj intervencija spasitelji imaju u trenucima lošijih vremenskih prilika, pa na pomoć treba pričekati. Emergensea recimo jamči dolazak u roku dva sata, a najčešće unutar sat.

Udaljenost od baze

Uspoređujući ponudu svih triju kompanija, postoje razlike u cjenicima i sitnim slovima pojedinih ugovora, no nameće se zaključak kako je vrlo važan parametar kod izbora udaljenost vašeg područja plovidbe od njihove baze. Naravno, u obzir dolaze i drugi elementi poput prethodnih iskustava vaših poznanika, no presudan faktor je ipak suradnja s osiguravateljskim kućama. Naime, u paketu s kasko policom osiguranja plovila, pod određenim uvjetima možete dobiti besplatno članstvo, pa zapravo odabirom najpovoljnije premije posredno odlučujete i tko će biti vaš partner na moru.

Kako smo naveli, Sea Towu je to Yacht Pool, Sea Helpu Allianz i Generali, a Emergensea dolazi uz police Premium Yacht Insurancea Đeka Šurije i Wiener osiguranja. U igri su i druge pogodnosti poput broja besplatnih intervencija, popusta u nekim trgovinama, savjetodavnih službi, praktičnih mobilnih aplikacija i drugih stvari navedenih u njihovim reklamnim brošurama i na internetskim stranicama. U konačnici, kojeg god partnera izabrali nećete pogriješiti jer ćete sigurno imati ugodniji boravak na moru i mirnije spavati kad znate da će vam u slučaju nevolje na telefonski poziv moćni gumenjak uvijek priskočiti u pomoć.

BESPLATNA POMOĆ LUČKE KAPETANIJE

Ne treba smetnuti s uma da u slučaju pogibelji pomažu i državni službenici s brodovima Lučke kapetanije. Sredinom ožujka su kod Splita u razmaku od samo 24 sata zabilježene dvije havarije pogonskog stroja jedrilica dužine 15 metara. Uz koordinaciju Nacionalne središnjice za traganje i spašavanje u Rijeci, prva je jedrilica zastave Ujedinjenog kraljevstva s dva člana posade upućena na komercijalnu službu spašavanja jer su na moru vladali povoljni vremenski uvjeti.

No već sutradan je zbog kvara na motoru druge jedrilice pod zastavom SAD-a troje ljudi do Splita doteglio brod Lučke kapetanije Split. Razlog njihova angažmana je što je u trenutku poziva u pomoć u 20.30 sati u Splitskom kanalu more bilo valovito i puhao je južni vjetar od 50 km/h.

Zanimljiv je i slučaj njemačke posade motorne brodice od 5,20 metara koja je 2015. godine kod Vira ostala bez pogona. Nakon poziva u pomoć u 17,30 sati službenici Središnjice su ih uputili na komercijalne službe, ali ponuđena cijena im je bila previsoka pa su odlučili sami doveslati do obale.

Kako im to do mraka nije pošlo za rukom, a bura je jačala, u konačnici su im u pomoć isplovili djelatnici Lučke kapetanije Zadar i u 23 sata ih doteglili na sigurno.

23. studeni 2024 07:46