O poljskoj maloj brodogradnji smo puno toga napisali, ali uvijek nas iznenadi kada se na tržištu pojavi neko novo ime za koje na prvi pogled možete reći da bi moglo dobro proći na tržištu. Naziv Okiboats 545 Barracuda ne govori puno, ali cijena od 22 tisuće eura za dobro opremljen komforan gliser za šestero s kabinicom i motorom od 100 konja je ponuda vrijedna pažnje.
Jedan od prvih proizvedenih primjeraka je predstavljen na suhom na lanjskom Croatia Boat Showu, a sada smo ga stigli isprobati u akvatoriju Trogira. Mlada poljska tvrtka uz Barracudu u ponudi ima još samo jedan metar kraći gliser i zasad sve što naprave izvezu u Njemačku i susjedne zemlje.
Visoki bokovi
U klasi petmetarskih glisera sve je već odavno izmišljeno i za uspjeh je najbolje pratiti što rade veliki proizvođači. S obzirom na to da je Poljska posljednjih godina centar europske male brodogradnje nije bilo teško u susjedstvu pronaći nadahnuće za novi projekt. Ne zamarajući se nedostatkom originalnosti, graditelji su svu pažnju usmjerili na izvedbu i po onome što smo vidjeli u tome su potpuno uspjeli. Ravna i široka krma, visoki bokovi, zakrivljen pramac i dvobojan trup estetski skladno zaokružuju funkcionalnu unutrašnjost namijenjenu ljetnoj razonodi.
Kada na trupu od nepunih 5,5 metara imate osam mjesta za sjedenje, a registrirani ste za šestero, onda je malo reći da je prostor maksimalno iskorišten. Dvije odlično profilirane okretne fotelje, kao i klupe u pramcu i na krmi, obložene su novim materijalima tvrtke Spradling oznaka Diamant i Silvertex što značajno pridonosi atraktivnosti interijera.
Zahvaljujući bokovima visokima čak 90 centimetara osjećaj sigurnosti je vrlo izražen, pa bočni rukohvati imaju više estetsku funkciju.
Uz nisku i čvrstu ogradu na krmi, po pitanju funkcionalnosti najvažniji je rukohvat (okvir) oko vjetrobrana od pleksiglasa razvučen na bokovima i prema naprijed. Centralno postavljena konzola je dobro odmjerena i ne smeta u prolazu do pramčanog kokpita gdje ima prostora za četvero putnika.
Istim materijalom kao i klupe presvučeni su i nasloni duž pramca pa je sjedenje vrlo udobno. U sredini se može postaviti stolić, a s tri masivna plastična umetka pramčani prostor postaje veliko sunčalište na kojem se zahvaljujući naslonu i ogradi može ugodno ležati i za vrijeme plovidbe.
Suvišne bravice
Volumen ispod klupa je podijeljen u dva dugačka gavuna u koji komotno mogu stati odijelo, peraje i podvodna puška srednje veličine. Veliki gavun se krije i ispod krmene klupe gdje je predviđen smještaj baterija, pumpi, te spremnika vode i goriva.
Jedan od gavuna pod velikom platformom je povezan s velikim prostorom dok je drugi odvojen. Oba poklopca imaju bravu s ključem što je zgodan detalj, ali bez praktične vrijednosti jer taj komadić jeftinog metala neće spriječiti lopova. Na zaobljenim završecima bokova su privezne bitve, a s lijeve strane i sklopive ljestve za izlazak iz mora.
Najveće iznenađenje se krije ispod konzole – trokutni ležaj dužine dva metra koji se sa 115 centimetara širine sužava na 30 cm. Iako je ulazak kroz vrata širine 40 centimetara gimnastički zahtjevan, jednom kad ste ušli unutra možete se pošteno ispružiti.
Visina nad uzglavljem je ugodnih 115 centimetara dok je iznad nogu tijesnih 30 cm. U praksi će ta kabinica biti prostor za kemijski WC i odlaganje stvari, no i dobro rješenje za popodnevni odmor djece. Za to nedostaje još samo prozor što se lako može naknadno ugraditi.
Iako je Okiboats novi igrač na tržištu kvaliteta izrade je iznad očekivanja, pogotovo za ovaj cjenovni razred. Plastika je vrlo dobra, kao i inoks, a sjedala su vrhunska. Sve ostavlja vrlo dobar dojam osim sitnih unutrašnjih vijaka i podložaka na britvelama gdje je zbog zanemarive uštede odabran jeftini čelik koji lako oksidira. Uz to, od svih portela samo ona na krmenom gavunu ima amortizer što je danak brodograditeljskom neiskustvu koji će se nadamo u budućnosti serijski ispraviti.
Štedljivi motor
Za vrijeme testa je na brodu ukrcano četvero ljudi što nas je malo zabrinulo jer je na krmi bio motor od samo 100 konja, no na kraju se to pokazalo kao optimalno rješenje. Do pola gasa je trup trom, no na 3500 okretaja započelo je glisiranje bez značajnijeg podizanja pramca.
Na 4500 okretaja krstarili smo brzinom od 20 čvorova što je za obiteljske potrebe sasvim dovoljna brzina. Po tvorničkim podacima tada je potrošnja 25 litara na sat. Na punom gasu smo stigli do 28 čvorova što gliserski trup podnosi bez problema.
Mali nedostatak snage se osjeti u okretima kad treba prijeći granicu glisiranja, no to dijelom ide na dušu manjem propeleru ugrađenom po želji vlasnika. O dobrom projektu trupa najviše govori podatak da je tijekom zahtjevnog testa manevriranja kokpit ostao potpuno suh.
Testirani brod atraktivne narančaste boje trupa je bogato opremljen, no vrijedi istaknuti kako u dodatnu opremu spada tek nekoliko stvari. Umjetna tikovina za sve podne površine je 850 eura, krmeni tuš s pumpom 350 eura, a čvrsti bimini je hrvatski proizvod vrijedan tisuću eura. Sve ostalo s PDV-om i transportom uključeno je u cijenu od 89,500 eura.
Odabir motora ovisi o željama vlasnika, no ugrađena Honda 100 je za prosječne korisnike sasvim dovoljna iako trup može nositi i 50 konja više što osim cijene podiže brzinu, ali i potrošnju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....