Sve snažniji izvanbrodski motori omogućili su projektantima da za njih prilagode i brodove duže od deset metara što je do prije koju godinu bilo nezamislivo. Još kad na krmi ima mjesta za uparivanje moćnih šestaka, onda mogućnostima nema kraja.
Jeanneau Merry Fisher, kao sinonim za mali obiteljski gliser s kabinom, u najvećoj je verziji oznake 10.95 otišao vrlo daleko od svojih korijena.
Vanjski pogon ga stavlja u isti koš s malim brodicama, no po stilu i komforu prije bi se mogao svrstati u neku višu kategoriju cruisera. Glavna karakteristika je mogućnost odabira tri odvojene kabine, što je za brojnije obitelji dragocjen podatak. Tko želi, može iskoristiti i stol u širokoj blagovaonici, što za odrasle i djecu donosi ukupno osam spavaćih mjesta.
Uz smještajni kapacitet, druga velika kvaliteta broda je iznenađujuća brzina od 38 čvorova, što je za 6-7 tona težak brod u punoj spremi vrlo dobar rezultat. Uz brzinu je još zanimljiviji odličan osjećaj za volanom kao na manjim modelima jer je trup dobro balansiran i mami na stiskanje ručice gasa. Iako težak interijer nije utjecao na stabilnost, kod pretjerivanja se ipak čuje zvuk škripanja namještaja kao podsjetnik na veliku unutrašnju masu.
Panoramski pogled
Najviše dopuštenih 600 konja na krmi dobro se nosi sa svim izazovima i u umjerenoj plovidbi neće izazvati potres u kućnom budžetu. Dva spremnika od po 400 litara trebala bi biti dovoljna za đitu od 200 milja, iako svako dodavanje gasa smanjuje doseg.
Na punom gasu trenutna potrošnja je iznosila visokih 205 litara na sat. Buka motora je na 6000 okretaja također visoka, pa je svakako korisno zatvoriti trokrilna klizna vrata. Uz dobru zvučnu izolaciju, unutrašnjost krase velike i zatamnjene staklene površine za lijep ugođaj.
Zbog krmenih kabina, podnica je u salonu povišena te se pruža neometan panoramski pogled uokolo. Dotok zraka osiguravaju krovni i bočni otvori, te skiperska klizna vrata – sigurnosno i funkcionalno najdragocjeniji detalj na brodu. S uvijek slobodnim pristupom širokom bočnom prolazu, odnosno pramcu i krmi, puno je lakše obaviti sve manevre i pristajanja.
Sportski profilirana skiperska fotelja u skladu je s atraktivno oblikovanim kokpitom i ukupna ergonomija je na visokoj razini. Ručice motora s elektronskim prijenosom su povišene i uklapaju se s crnim instrumentima i volanom. Na konzolu su ugrađeni palica pramčanog potisnika i flapsovi koje za vrijeme testa nismo imali potrebu podešavati.
Zaliha momenta
Ne gledajući podatke o trenutnoj potrošnji, s najvećim Merry Fisherom se može sportski ploviti i pritom lijepo zabaviti. Jednostavno upravljanje i impresivna snaga su dobra kombinacija, iako je za ulazak u režim glisiranja potrebno dobro stisnuti gas.
Da bi se masa izdignula na gliserskom trupu potrebno je motore zavrtjeti na 3500 okretaja, no već na 4000 brzina se ustali na 23 čvora i optimalnoj potrošnji od četiri litre po prijeđenoj milji. Zaliha okretnog momenta omogućava čak i oštre okrete u krug, pod uvjetom da se ne izlazi iz faze glisiranja.
Teoretski, na krmu bi se mogli postaviti i nešto slabiji motori od 250 ili 225 konja (obvezno šest cilindara), no s više putnika i algi na trupu to bi moglo pokvariti prikazanu agilnost i prouzročiti veću potrošnju. Sve u svemu, veliki Jeanneau se pokazao vrlo okretnim i lako upravljivim plovilom.
Kao moderan kruzer s tri odvojene kabine i četvrtim ležajem u širokom salonu, nudi komfor jedrilice te će time privući velik broj kupaca. Visinu između 185 i 190 centimetara na ulazu u sve tri kabine i u kupaonici malo tko može ponuditi na trupu od deset metara.
Prostrani salon s dugačkim kuhinjskim blokom i dodatnim pretincima na visini, te veliki stol s udobnim naslonjačima stvoreni su za ugodan život na brodu.
Dvije stepenice niže je potpalublje podijeljeno na četiri cjeline. Prednja kabina odvojena kliznim vratima na bokovima ima prozore dimenzija 150x25 cm i s kreveta se pruža lijep pogled na pučinu. Ovalni ležaj dimenzija 185x150 cm može se rastegnuti do dva metra dužine.
Stvari se mogu spremiti u veliki bunker ispod kreveta ili šest visećih spremnika iznad prozora. Sve je precizno tapecirano i elegantno ukrašeno LED svjetlećim trakama za ugodan noćni boravak.
Tri prostrane kabine
Toaletni prostor s izdvojenim dijelom za tuš ima atraktivno rješenje sa stropnim svjetlosnim otvorom. Moderan okrugli umivaonik, drvene obloge i dva bočna otvora ostavljaju vrlo dobar dojam.
Kabina u lijevom boku s ležajem 195x130 cm može primiti dvoje ljudi. Nad većim dijelom visina stropa je 70 cm, a na samom ulazu 190, što uz bočni prozor, policu i ormarić pruža dovoljan komfor.
Treća kabina s ležajem od 195x100 cm može poslužiti za dvoje djece, na dnu ima najniži strop od 45 cm, u većem dijelu 80 cm, te 190 na ulazu. Ormarić za odjeću je također odmah na ulazu, a veliki prozor na boku dijelom se može otvoriti.
Uz prostranu unutrašnjost, Merry Fishera krasi i funkcionalni vanjski prostor. Pramčani dio velike površine s debelim jastucima stvoren je za izležavanje i sunčanje. Slagalica od pet jastuka može se prilagođavati korisnicima, skidati sa središnjeg dijela gdje su prozori ili podizati pod kutom s praktičnom podlogom za sjedenje.
Uz rupe za boce i čaše vrijedi spomenuti i visoku ogradu za dobar osjećaj sigurnosti. Uz lijevi priručni prolaz uz kabinu, desni je vrlo širok i na testnom primjerku presvučen tikovinom. Pažnju privlače praktična vratašca na boku, za lakši izlazak s visokog broda. Ukrasna pregrada od inoksa ima funkciju vrata prema krmenoj platformi, gdje je uz ukopane ljestve dodan i rukohvat.
S obzirom na to da za podizanje motora treba po klizačima pomaknuti krmenu klupu do druge platforme je obično teško pristupiti, no francuski inženjeri su tom problemu doskočili otvaranjem naslona u lijevom uglu.
Dodatna oprema
U udobnom kokpitu oko sklopivog stola ima mjesta za šest osoba i za vrijeme plovidbe prostor je dobro zaštićen od vjetra. Krovni spojler čak služi i kao sjenilo, no za potpunu zaštitu od sunca preporučljiva je ugradnja tende. Lista dodatne opreme za ovakav brod je vrlo dugačka i u top varijanti uz tikovinu, kuhinjske i elektroničke igračke može imati generator i klimatizacijski uređaj, što podiže cijenu na više od 200 tisuća eura.
Za utjehu, spomenimo kako je tvornička cijena osnovne verzije ovog prostranog broda bez poreza i motora 97 tisuća eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....