Jedrilice dužine između devet i deset metara pokazale su se optimalnima za obiteljsko krstarenje Jadranom. Valjda je to razlog da je ovakvih plovila više u privatnom vlasništvu negoli u charter flotama.
Većina se poslova oko jedara i manevriranja može obaviti ručno uz minimalno korištenje vinča, a brzine koje postižu pod jedrima često su više nego zadovoljavajuće. Osim toga, kod pristajanja ili isplovljenja, odguravanje, povlačenje ili pridržavanje rukama ovdje ima i smisla i efekta.
Krmena kabina
Uglavnom uz pramčanu kabinu imaju i jednu pod krmom, ne baš skučen salon, dovoljno veliku kuhinju i odvojenu kabinu WC-a, koja i nije uvijek tako tijesna kako to zna biti na većini manjih plovila. Sve to ima i Hanse 315, ali uz primjenu nekoliko detalja odlično osmišljeno, a svaki takav detalj na ovolikom plovilu može biti značajniji i od veće važnosti nego na većem.
Pramčana pregrada pomaknuta je do ruba postelje, pa kada se u sredinu uglavi za to predviđen umetak, cijela je ova kabina jedan veliki dupli ležaj s priručnim ormarom u kutu. Naravno, vrata kabine otvaraju se prema salonu, a ako slučajno negdje zapnu, iz kabine se kroz veliku bokaportu lako može izići na palubu.
Tako je to na ovoj testiranoj jedrilici, a u opciji ležajevi mogu biti kraći, pa je to kabina za djecu, ili s nakošenom širokom posteljom biti komotna kabina za jednu odraslu osobu.
U standardnoj verziji nudi se s otvorenom pramčanom pregradom i tada je prostor pramčane kabine i fizički objedinjen s prostorom salona, a skidanjem središnjeg umetka prednja su sjedala povezana sa sjedalima u salonu.
Središnji dio salona zauzima stol sa sklopivim krilima, desno je sjedeća garnitura s komotnim sjedalom, ali dvadesetak centimetara kraćim sjedalom, a kao pomoćni ležaj može ga koristiti samo neko dijete.
Lijevo je sjedalo dovoljno široko i za ležaj odrasle osobe, a s krmene strane nije ograničeno stijenkom, već je ispod navigacijskog stola oslobođen prostor za noge.
Nivo poda
Drugi takav detalj je nivo poda kabine pred ulazom. Za desetak je centimetara niži od poda oko salonskog stola. Sve to izvedeno je u kontraštampi interijera s poprečnim ojačanjima unutar kojih su uglavljene pajole. Prednje su uvidane i s dva otvora za dodatne prostore zalihama pića, a stražnje se slobodno mogu podignuti.
Osim što se ovako dobivenom visinom povećao dojam prostornosti, za tih desetak centimetara povisila se i radna površina kuhinje, što je u brodskim uvjetima, a naročito na jedrilicama, dosta praktičnije. Ovdje je u nivou kvake na vratima krmene kabine, na razini iznad struka.
Osim što je povišena, ugrađena L kuhinja je površinom i volumenom slična onima koje se ugrađuju na desetak stopa dužim jedrilicama. Istu karakteristiku ima i toaletna kabina. Uz komotan prostor uz umivaonik i WC školjku, prostor za tuširanje također je primjeren.
Ovo je postignuto jednostavnim rješenjem. Uzet je dio prostora ionako još uvijek velikog i dubokoga gavuna u kokpitu. Dio toga gavuna ustupljen je i krmenoj kabini s poprečno postavljenom velikom duplom posteljom, pa je i ona pristojnih dimenzija.
Standardno opremljen Hanse 315 ima ugrađen motor od 12 konjskih snaga, a ovaj koji smo koristili za test imao je Volvo Pentu D1-20 od 18 konjskih snaga.
Brzina mu raste proporcionalno s brojem okretaja, na 3000 okretaja plovi brzinom od 6,8 čvorova. Ubrzava dosta ujednačeno, a brzinu od 6 čvorova postigne za petnaestak sekundi.
Krmeno zrcalo
Kako i ostali noviji modeli jedrilica Hanse, tako i ovaj ima široko krmeno zrcalo koje se može otvoriti i spustiti kao krmenu platformu, tek desetak centimetara nižu od poda kokpita. Na širokoj krmi testirane jedrilice ugrađena su dva kola timuna, a prolaz između njih je dosta širok.
Tako je prostor kormilara odvojen od kokpita, ali je komunikacija s prednjim dijelom jednostavna iako je fiksno hvatište škote jedra postavljeno po sredini. Prostor za ugradnju šine škote jedra postoji pred konzolama kola timuna, međutim, ovdje i ne bi bio baš praktičan i konopi bi lako zapinjali za kola timuna.
Na jedrilici s argolom, kakva se nudi u standardnoj verziji, šina škote je iznad argole, a na vezu, za potrebe nesmetanog prolaza prema krmi, predviđeno je da se jednostavno podigne i prisloni uz rub kokpita. Ovako škota jedra ima prijenos s heriklemom i lako je dostupna i od strane kormilara i iz kokpita. Svi ostali konopi za trimanje i upravljanje jedrima sprovedeni su na vinčeve uz ulaz u kabinu.
Pred kormilarom je s obje strane predviđeno još po jedno mjesto za dodatni par vinčeva, tako da škotama može upravljati sam. Na testnoj jedrilici ih nije bilo, ali se lako da shvatiti koliko je ovo pogodno na jedrilici s argolom i bracama špinakera sprovedenim do ovih vinčeva. Kompletni krmeni dio kokpita slobodan je samo za one koji rade sa špinakerom.
Drveno gazište
Lande bočnih pripona izbačene su na bokove, a kako nema ni šine škota floka, prolazi bokovima su potpuno slobodni. Dodatni osjećaj sigurnosti pruža i široka i prst podignuta mrtva banda izlivena iz kalupa palube. Hvatište pramčanog štraja također je izvan palube, na samom vrhu pramca, a vrh pramčane ograde otvoren, tako da ni roler floka bitno ne smeta prolazu preko pramca.
Sigurnijem ukrcaju pridonosi dovoljno široko drveno gazište pričvršćeno uz nosač sidra pred pramcem. Komotan je i prostor lančanika, toliko da je u njemu ugrađen i vertikalni sidreni vinč, dovoljno odmaknut od prostora za lanac.
Koliki je i koliko praktičan gavun u kokpitu najbolje se dalo vidjeti prilikom isplovljenja. Svi bokobrani, veliki, a bilo ih je osam, te privezni konopi stali su bez potrebe ikakva guranja i slaganja. Ovdje je i nosač gornjeg dijela ulazne portele, donji se spusti u za njega predviđen prostor, a smješten je uz samu stijenku gavuna tako da je na dohvatu ruke, a nimalo ne smeta.
Od jedara smo na raspolaganju imali samo glavno jedro i roll-flok, škotom sproveden na poprečnu šinu sa klizačem za autovirante. Praktično za jednostavne manevre, ali je u neposrednoj blizini iskrivljena cijev kroz koju su kabeli iz jarbola sprovedeni kroz kabinu.
Lagani lebić
Lako je zamisliti kako popuštena škota floka ili brace špinakera kod mijenjanja uzdi mogu za nju zapinjati. Za vrijeme testa puhao je lagani lebić snage do tri bofora. Sa 7 čvorova vjetra ovim smo jedrima oštro u vjetar postizali brzinu od 4 čvora, a svakim dodatnim čvorom vjetra brzina plovidbe je rasla za dodatnih pola čvora.
Ovolikim jedriljem i nismo očekivali više, ali nas je ugodno iznenadio kut u odnosu na stvarni smjer vjetra, 40 – 43 stupnja. Šteta što na raspolaganju nismo imali još neko veće prednje jedro za jedrenje popuštenim škotama jer pretpostavljam kako bi tada i ukupan dojam bi potpuniji.
Bez obzira na to, ovaj je model učinio jedan iskorak kod iskoristivosti prostora na jedrilicama ovih dimenzija.