Prvi sportaš u liniji poljskog proizvođača Sea Life nazvan Atlantic 720 Day Cruiser označava prekretnicu u ponudi toga malog brodogradilišta jer s njime ide uz bok proizvođača poput Quicksilvera, Sea Raya i Jeanneaua. Ta zvučna plovila grade se doslovno u susjedstvu tako da je prijenos informacija i znanja među radnicima nemoguće izbjeći.
Za nekoć malu privatnu radionicu iz Augustowa na sjeveroistoku Poljske, sa stotinu zaposlenih, nova klasa je veliki izazov i stoga u svakom detalju nastoje biti na zavidnoj visini. No, troškovi rada i materijala su za sve proizvođače slični i tko želi uložiti više radnih sati u detalje morat će istaknuti i višu cijenu.
Zbog toga Atlantic s motorom i cijenom od 50 tisuća eura ne spada u jeftina plovila, no vrlo učinkovito dokazuje zašto su Poljaci cijenjeni u svijetu brodogradnje.
Mala vratašca
Atlantic je doduše i ranije imao kvalitetnu plastiku i inoks, ali Day Cruiser je otišao korak dalje od očekivanja u klasi od sedam metara. Sad već uobičajeno velike krmene platforme (55x55 cm) sa sklopivim ljestvama u razini tikovine, obližnjim rukohvatom i tušem čine funkcionalnu cjelinu.
Zbog smanjenih dimenzija motornog zdenca središnji poklopac se mora pomaknuti u slučaju podizanja motora, no i u tom slučaju može se gaziti na ugrađene poklopce spremnika ispod kojih je i otvor za gorivo.
U kokpit se ulazi s desne strane kroz teško primjetna vratašca. Zbog visine od svega 13 cm, taj estetski detalj bi mogao izazvati više problema nego koristi, pa bi ga trebalo znatno povećati ili maknuti. Modularni tlocrt kokpita otkriva nekoliko različitih varijanti korištenja prostora s mjestom za svih osam putnika.
Nasloni prednjih klupa se mogu jednostavno preklopiti pa se na sidru svi putnici mogu okupiti oko sklopivog stola u sredini.
Kad se stol rastavi i složi u podnicu iznad aluminijskog spremnika goriva, na sredini se mogu umetnuti jastuci za impresivno sunčalište dužine 257 centimetara, širine od 86 do 155 cm.
Za ljubitelje đita vrijedi spomenuti kako se sve stijenke oko biminija mogu zatvoriti ceradama i u razvučenom kokpitu napraviti vrlo ugodna spavaonica, bolja čak i od prostora u kabini.
Kuhinja ispod sjedala
Materijal dvobojnih presvlaka u smeđim tonovima je Silvertex, poznat po otpornosti i brzom sušenju. Lijepo se slaže s odličnom tikovinom dostupnom samo uz doplatu, no ukupan dojam bez nje bi bio znatno lošiji. Drvo vas prati sve od krmene platforme i kokpita preko stepenica do sidrenog prostora.
Odabir crne kontraštampe kokpita na papiru se tu nikako ne uklapa, ali u stvarnosti ne izgleda loše iako je za održavanje potrebno više pažnje. Zbog te je boje lako previdjeti policu i kadicu u lijevom uglu ispod vjetrobrana. Na nekim je plovilima na tom mjestu umivaonik, no Poljaci su kuhinjski blok postavili praktičnije, na sredini kokpita.
Podizanjem jastuka suvozačkog sjedala otvara se umivaonik dimenzija 20x30 cm sa slavinom i prostorom za plinsko kuhalo, u ovom slučaju prijenosno. Iako se čini malo prenisko dobro je skriveno od vjetra i uz čvrsti amortizer dodatno zaštićeno čeličnom pločom. Obujam skiperskog sjedala iskorišten je za ugradnju vodoravnog Isothermova hladnjaka od 36 litara, na dohvat ruke svim putnicima.
Za prolazak prema pramcu na sredini su dvije stepenice i otvor u vjetrobranu od 54 cm, dok je ulaz u kabinu 5 cm uži.
Visina kabine je u skladu s očekivanjima za sportski oblikovan brod, od 65 do 70 cm iznad ležaja, te 118 cm na ulazu – dovoljno za presvući se ili sjesti na zahodsku školjku, kliznim vodilicama skrivenu ispod podnice kokpita.
To pametno rješenje, na tržištu prisutno posljednjih godina, odlična je alternativa za školjku ispod ležaja jer se ovako smještena može naknadno zatvoriti ceradom ili vratašcima.
Ušteda na težini
Dugački svjetlosni otvori na trupu i stropni prozor (40x40 cm) podižu atraktivnost kabine s ležajem dimenzija 210x203 cm (sa središnjim umetkom). Kao suprotnost crno-smeđem kokpitu, presvlake i bočni nasloni u kabini su izvedeni u sivim tonovima. Za noćne sate na raspolaganju su dvije LED svjetiljke, a za višak stvari tri spremnika ispod podnice kreveta.
Pogled na unutrašnju strukturu otkriva nešto drugačiji koncept orebrenja zaslužan za uštedu na težini pa tako ovaj model ima 1380 kilograma što je 300 manje nego Suncruiser sličnih gabarita. To se prilično osjeti na poletnosti jer ugrađenih 200 "konja" nije ni blizu dopuštene maksimalne snage od 300 KS.
Ni očekivanja stoga nisu bila prevelika, no pokazalo se kako je to dovoljno za sportski doživljaj za timunom i potrošnju od litre po milji u brzinskom rasponu od 20 do 30 čvorova. Na punom gasu smo postigli brzinu od 41 čvora, no više od svega nas je ugodno iznenadila reakcija na gas, rezultat usklađene propele, trupa i visine montaže.
Iz mjesta do glisiranja stiže za manje od tri sekunde i u oba smjera se okreće gotovo u mjestu bez hvatanja zraka. Uz dobro pozicioniranu ručicu gasa, udoban kožni volan i oslonac za noge zabava je zajamčena.