Litijske baterije u posljednje vrijeme sve češće i na manjim plovilima zamjenjuju olovne, budući da su tehnološki sve naprednije, a i cijena im je danas znatno niža nego prije nekoliko godina. Zapravo, dugoročno su već jeftinija opcija. Olovnim baterijama jako šteti redovito duboko pražnjenje veće od 50 posto, što je na brodu uobičajeno, te im smanjuje broj ciklusa. Litijska se baterija, pak, može redovito prazniti do 90 posto bez ikakvih problema, a da zbog toga ne trpi broj ciklusa. Stoga litijska baterija od 100 Ah obično može zamijeniti olovnu od 200 Ah.
Ovo osobito vrijedi za kvalitetne litijske baterije kakve su njemačke LIONTRON® LiFePO4. Za razliku od olovnih baterija, koje nakon najviše 800 ciklusa punjenja gube značajan kapacitet, ova LiFePO4 baterija odrađuje 3000 ciklusa bez ikakvih problema, te nudi dobre performanse za sljedećih 7000 ciklusa.
To znači da litijska baterija LIONTRON® traje najmanje koliko i tri olovne, čak i kad se intenzivno koristi. Što se tiče težine, tipična olovna baterija od 100 Ah teži oko 32 kg, a litijska istog kapaciteta samo 14,5 kg. Uz sve to, baterije LIONTRON® LiFePO4 imaju sustav za upravljanje baterijom (BMS) te bluetooth modul, koji omogućuje stalno praćenje stanja baterije i svih njezinih funkcija na mobitelu. Trogirska tvrtka Maća zastupa i prodaje cijelu gamu baterija LIONTRON®, kapaciteta od 10,5 Ah do 200 Ah, a za primjer izdvajamo model od 100 Ah, čija je cijena 1222,70 eura. M. Š.