Diljem regije pa tako i u Hrvatskoj popularni pjevač i skladatelj Željko Joksimović posljednjih je godina prihode svoje tvrtke povećao za čak 14.400 puta, a njegova supruga puna je unosnih poslova sa srpskim tvrtkama. Kako piše nova.rs, u njihovom poslovnom portfelju nalaze se i usluge raznim državnim tvrtkama – od “Srbijavoza” do “Telekoma”.
Marketinška agencija "Majo public", u vlasništvu Jovane Joksimović i Manje Grčić, dobila je tako, u roku od dva tjedna, dva posla od državne tvrtke "Srbija voz". Poslovi koji se odnose na odnose na marketing i kreiranje sadržaja na društvenim mrežama vrijedni su više od 60.000 eura, pisao je jučer portal Nova.rs.
"Majo public" bila je jedina agencija koja je dostavila ponudu, koja je iznosila s porezom oko 30.600 eura.
Drugi ugovor dodijeljen je Mayo Publicu dva tjedna kasnije. Tim ugovorom "Srbija voz" im je dodijelio posao održavanja društvenih mreža i kreiranja sadržaja. Vrijednost radova je ista - 3.585.600 dinara, odnosno 30.600 eura s PDV-om. Osim njih, ponudu je dostavila i Agencija za odnose s javnošću, marketing i TV produkciju "First media group", u vlasništvu Olivere Jovićević, koja je bila povoljnija oko 21.500 eura s PDV-om.
Kako stoji u službenoj dokumentaciji, ponuda Olivere Jovićević je odbijena jer nije ispunjavala sve uvjete. Njezina tvrtka, primjerice, u prethodne dvije godine nije vodila društvene mreže za najmanje dvije tvrtke koje se bave temama iz područja prometa, nema barem četiri vanjska komunikacijska projekta iz područja putničkog prometa, nema iskustva u komunikaciji na društvenim mrežama u prethodne tri godine.
Osim sa "Srbijavozom", godpođa Joksimović potpisala je ugovore i s drugim državnim tvrtkama. Joksimović i Grcić su tijekom prošle godine potpisale još jedan ugovor o pružanju PR usluga s ovom tvrtkom, vrijedan 30.000 eura, kao i s državnim Diposom, tvrtkom koja iznajmljuje nekretnine u vlasništvu Srbije, vrijedan svega oko 300 eura manje.
“Majo public” je s Diposom sklopila ugovor godinu dana ranije, 2022. godine, a za oko 25.000 eura dobila je posao PR usluga. Iste godine ova je tvrtka za Dipos organizirala korporativni događaj za koji je plaćena 14.300 eura.
Kako stoji na službenim stranicama ove marketinške agencije, njezini su klijenti bile brojne državne tvrtke. To su i Auto-moto savez Srbije, AMS osiguranje, eUprava, Prirodnjački muzej, Telekom...
Željkovo širenje utjecaja
Jovana Joksimović, glavna i odgovorna urednica novinske agencije Tanjug i voditeljica na K1 televiziji, i Manja Grcić, direktorica TV K1, pokrenule su tvrtku koja se bavi komunikacijama i odnosima s javnošću "Majo public" 2019. godine.
Otprilike u to vrijeme Jovanin suprug i uspješni kantautor Željko Joksimović odlučio je proširiti svoj utjecaj, piše nova.rs.
U prosincu 2020. objavljeno je da će Joksimović, odnosno privatna tvrtka Minacord media, koja je u njegovom vlasništvu, kao i onomi Manje Grčić, kupiti novinsku agenciju Tanjug.
Iz Uprave za imovinu tada je rečeno da nije riječ o prodaji te novinske agencije, već da je tvrtka "Tačno", u vlasništvu Minacord medije i RTV Pančevo, stekla pravo korištenja imovinskih prava Tanjuga. Iz konkurentskih novinskih agencija su naveli da će država ovim manevrom riješiti dva problema - vlasništvo nad Tanjugom i kritike iz Europske unije zbog nedovršenog procesa privatizacije medija.
Tanjug nije prodan, već je njegova imovinska prava, inače u vlasništvu države, kupila privatna tvrtka, što dalje znači da je pravo na Tanjug od tog trenutka pripalo poduzeću "Tačno d.o.o." u vlasništvu Minacord Media Željka Joksimovića i Manje Grčić i "RTV Pančevo".
Tako je, primjerice, Minacord Media vlasnik triju kabelskih TV kanala u Telekomovom kabelskom sustavu, među kojima je TV K1 (kao i Kazbuka i TV Doktor), a manjinski vlasnik RTV Pančevo je "kruševački Berlusconi" Radoica Milosavljević, koji je postao poznat po kupnji nekoliko lokalnih medija u procesu njihove privatizacije, dok se istodobno povezivao sa Srpskom naprednom strankom.
Minacord media je, inače, u dvije godine značajno povećala svoje prihode, piše nova.rs. Jednostavnom pretragom dvogodišnjih prihoda tvrtke "Minacord media", na temelju podataka dostupnih javnosti, jasno je da je ova tvrtka u 2019. imala početni prihod nešto veći od 500 eura. Sljedeće godine prihod je povećan na preko četiri milijuna eura, dok je 2021. prihod iznosio čak 7,2 milijuna eura.
Prema podacima na web stranici Company Wall, ukupni prihod ove tvrtke u 2023. godini iznosi oko 7,3 milijuna eura.
Kako je pisano u srpnju 2019., Joksimovićev ukupni financijski kapital za pokretanje tri televizije iznosio je 100 dinara. Status tvrtke, odnosno pravni oblik je društvo s ograničenom odgovornošću, što dalje znači da bi, ukoliko bi Željko propao posao i ne bi plaćao porez, država imala problem s naplatom.
Govoreći o svojim ambicijama da postane konkurentan na medijskom tržištu, Joksimović je u intervjuu za Novosti 2019. godine govorio:
"Ne želim ništa loše reći o konkurenciji, to nikada neću učiniti jer cijenim sve koji rade taj posao, ali isto tako znam da ako ne stvoriš prostor za ono u što vjeruješ, nitko neće učiniti za vas.
I vjerujem da nije moguće stvoriti sustav stvarnih vrijednosti, bez također pravih informacija. I da moja djeca, naša djeca, trebaju imati pred sobom zdrave, jasne, kvalitetne uzore, kao što smatram da je zdravlje stvar obrazovanja, a obrazovanje pitanje zdravlja. I što je najvažnije, vjerujem da, svi zajedno, mogu to ljudima ponuditi" - rekao je tada, između ostalog, Joksimović.
Joksimović i njegova supruga su u kratkom vremenu kroz svoju tvrtku i vlasništvo nad televizijama postali medijski moguli. Tanjug je u lipnju 2022. godine pokrenuo vlastitu televiziju koja je, kao i drugi Telekomovi projekti, nastala pod sloganom "medijskog pluralizma".
Kako je list Danas pisao u svibnju 2022., njihov stvarni cilj bio je promicanje "isprane" provladine slike stvarnosti.
Željko Joksimović je 2021. bio angažiran i na hit filmu "Toma", kao producent i skladatelj glazbe, dok je iza ove priče o poznatom boemu Tomu Zdravkoviću stajala njegova produkcijska kuća Minacord Production.
Na ovom filmu radila je i Željkova supruga Jovana. Kako? Marketinška agencija "Majo Public", koju vode Jovana Joksimović i Manja Grcić "osmislila je strategiju i vodila društvene mreže filma ‘Toma‘", navodi nova.rs.