StoryEditorOCM
Film & TVCINEMARK NA ZFF-u

‘Divlji dijamant‘: Nebrušeni dragulj

Piše Marko Njegić
13. studenog 2024. - 19:57

“Influencerica” je 2020. bila jedno od najvećih otkrića sa ZFF-a. Četiri godine kasnije, poljski film je dobio potencijalnog sljedbenika u francuskom “Divljem dijamantu” (“Diamant brut”/”Wild Diamond”). Namjerno izraz “sljedbenika” jer oba filma, izvorno ponikla sa canneskog festivala, govore o mladim influencericama očajnički željnima masivne društveno-mrežne sljedbe.

U prvospomenutom filmu, dugometražnom redateljskom drugijencu Magnusa von Horna, bila je to fitness influencerica, razapeta između stvarnog i mrežnog svijeta. “Divlji dijamant”, prvijenac Agathe Riedinger, vrti se oko mlađe “wannabe” influencerice, 19-godišnje Liane (Malou Khebizi), koja je u još većem raskoraku između zbilje i instant-zvjezdane uobrazilije od njezine poljske prethodnice. Riedinger režijski pretapa realnost i reality show.

FILM: Diamant brut; drama; Francuska, 2024. REŽIJA: Agathe Riedinger ULOGE: Malou Khebizi, Idir Azougli OCJENA: *** ½

Naime, Liane bi mogla biti protagonistica socijalno-realističke drame braće Dardenne da su se Jean-Pierre i Luc odlučili snimiti film na ovu temu, oslonjen na korisnicu Instagrama, Tik Toka itd.

Liane živi u Fréjusu na jugu Francuske s majkom (Andréa Bescond) koja ju je prije nekog vremena dala u dom, te mlađom sestrom (Ashley Romano) ugledanom u njezin imidž. Napadnog, gotovo vulgarnog izgleda, sa silikonskim grudima, napumpanim usnama, umecima za kosu, umjetnim noktima i lažnim trepavicama, Liane prodaje ukradene artikle i njima plaća tjelesne korekcije, da bude što atraktivnija po današnjim mjerilima atraktivnosti za svoje tisuće pratitelja, a iako izgleda hiperseksualizirano ironično je da se još nije poseksala.

Priliku za influenserski uspon dobiva nakon što pošalje video producentima reality showa “Otok čuda” i bude pozvana za audiciju. Scena audicije prilično je nelagodna, snimljena u statičnom kadru: Liane je skinuta u donje rublje i odgovara na pitanje agentice kojoj samo čujemo glas dok provjerava na što je ona sve spremna u showu.

“Ne želimo dobrice u emisiji. Tvoja slava ovisi samo o tebi”, ističe agentica kakav se imidž traži. “Napravit ću pomutnju”, jamči Liane, odlučna postati “opaka cura”, “francuska Kim Kardashian”, te napustiti okolinu, toliko da odbija udvaranje zločestog dečka zlatnog srca koji zarađuje na utrkama (Idir Azougli), uvjerena da će biti izabrana u show, premda vrijeme prolazi bez poziva.

Kritika trivijalizirane (i opasne) prirode toksičnih društvenih mreža te pogrešnih vrijednosti današnje mladeži zamjetna je u filmu pršteće energije i stilizacije, režiranom kao da je kičava “Barbie” provučena kroz tiktokerski “bad taste” filter, uz nazočnost estetike festivalskog art realizma, pa i dašak nadrealnog i dvosmislenog.

Evidentno je da se Riedinger ugleda na “Akvarij” i “Kako se poseksati”, stilski okupirajući zlatnu sredinu između izričaja Andree Arnold i Molly Manning. “Wild Diamond” nije u najvišem rangu “Fish Tank” i “How To Have Sex”, ali ukazuje da se od redateljice može očekivati nešto ispoliranije u budućnosti i ima dojmljivu glumicu, debitanticu koja nosi cijeli film i nalazi se takoreći u svakom kadru, na tragu Adele Exarchopoulos u “Adelinom životu”. Nebrušeni dragulj. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. studeni 2024 17:24