StoryEditor
Auto motoSUZUKI IGNIS HYBRID

Testirali smo: ‘blagi‘ hibrid i pogon 4x4 dobitna je formula

21. travnja 2021. - 19:44
Vojko Bašić/Cropix

Suzukijev urbani SUV iz A-segmenta Ignis, dužine svega 3,70 metara, nudi sve što je potrebno za jednu obitelj uz odlična vozna svojstva. Za karakterističan izgled crossovera zaslužna je i visina vozila udaljena od tla, koja iznosi povećih 18,8 centimetara. Osim toga, izvrsno je prilagođen našim cestama s mogućnošću silaska s asfalta, pogotovo u verziji s pogonom na sva četiri kotača (AllGrip), kao što je bio slučaj kod testnog modela. Razmjerno visok položaj sjedenja povećava vidljivost i osjećaj sigurnosti.

Dobro složeno podvozje, ali i solidna širina, uz pogon na sve kotače, bez obzira na SUV-ovski podignutu podnicu, garantiraju sigurnu vožnju, s kojom ipak ne treba pretjerivati u zavojima. Ignis je kao stvoren za one kojima baš treba malen, ali vrlo funkcionalan auto s pogonom 4x4. Oduševljava kompaktnošću i čvrstoćom izvedbe. Svakim detaljem pokazuje visoku, japansku kvalitetu izvedbe, te je uz Vitaru i SX4 S-Cross jedan od značajnijih Suzukijevih igrača na tržištu.

Bez obzira na to što Ignis dolazi isključivo s 1,2-litrenim atmosferskim DualJet benzincem, koji je prigušen s 90 KS na 83 KS, prednost je ovog motora "blagi" hibridni sustav. Testni Ignis bio je opremljen tzv. blagim, 12-voltnim hibridnim sustavom – SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), koji značajno povećava učinkovitost i pruža ugodniju vožnju. SHVS se sastoji od laganog, kompaktnog ISG (Integrated Starter Generator) generatora koji ima funkciju pomaganja benzinskom motoru kad mu je snaga najpotrebnija, a to su ubrzanja i pretjecanja.

Pritiskom na papučicu gasa oslobađa se dodatnih 50 Nm okretnog momenta, koji su više nego dovoljni za izvanredne događaje. Njegove visoko učinkovite, ali još snažnije litij-ionske baterije, čiji je kapacitet povećan s tri na 10 Ah, s izvanrednim performansama punjenja i isporuke energije, lagane su i pune se tijekom vožnje te ničim ne umanjuju dinamiku vožnje, nego je čak dodatno poboljšavaju.

Performanse 1,2-litrenog benzinca s "blagim" hibridom su odlične jer uz 83 "konja" ovaj motor raspolaže okretnim momentom od 107 Nm već pri 2800 "điri". S obzirom na masu od svega 860 kilograma, ali i dimenzije, Ignis je izuzetno startan, živahan te nadasve okretan.

Motor je uparen s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem čiji su prijenosi odlično proračunati i precizni. Za ubrzanje do "stotke" potrebno mu je 12,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 165 km/h. Prosječna mu je potrošnja, prema tvorničkim podacima, 4,1 l/100 km. S obzirom na nisku potrošnju, spremnik kapaciteta 32 litre sasvim mu je dovoljan za izvrsnu autonomiju.

Sa srednjim paketom GL+ AC te pogonom na sve kotače Ignis košta 15.810 eura, a s metalik bojom kao dodatnom opremom 16.120 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski, 12V

Obujam: 1242 ccm

Snaga: 83 KS pri 6000/min

Okretni moment: 107 Nm pri 2800/min

Mjenjač: ručni, pet brzina

Pogon: na sve kotače

Dimenzije: 3700 x 1690 x 1595 mm

Međuosovinski razmak: 2435 mm

Prtljažnik: 204/1056 l

Ubrzanje: 12,8 s

Najveća brzina: 165 km/h

Potrošnja: 4,1/4,2/4,4 l/100 km

Cijena: testni model 15.810 eura, s doplatama 16.120 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. svibanj 2021 12:43