StoryEditorOCM
Auto motoSVJETSKA PREMIJERA

Tavascan je prvi električni SUV coupé marke Cupra, model koji će se na prometnicama naći sljedeće godine

8. lipnja 2023. - 11:00

Vrhunac događanja Exponential Impulse u Berlinu bila je svjetska premijera Cupre Tavascan, prvog potpuno električnog SUV coupéa te marke i njihova drugog potpuno električnog modela nakon urbanog modela Cupra Born. Tavascan utjelovljuje Cuprinu elektrificiranu viziju i ostaje vjeran konceptnom automobilu iz 2019., dokazujući da Tavascan nije odgovor na promjene, već vozilo koje ih stvara.

Tavascan je prvi model u novoj eri za marku, a nije samo njihov prvi potpuno električni SUV coupé, već i poticaj za Cuprin novi dizajnerski jezik, koji će biti prisutan na budućim elektrificiranim automobilima u liniji. Dizajniran i razvijen u Barceloni, Tavascan će se proizvoditi u tvornici Volkswagen grupe Anhui u Kini, vrhunskom inovacijskom središtu za e-mobilnost, a bit će lansiran 2024., s godišnjim ciljem od više od 70.000 prodanih automobila. Tavascan se pridružuje modelima Born i šest plug-in hibridnih varijanti: Leon, Leon Sportstourer i Formentor, od kojih je svaki dostupan s dvije plug-in hibridne verzije. Nakon Tavascana, koji stiže na tržište 2024., ubrzo će uslijediti model Terramar, također 2024., i UrbanRebel, urbani električni automobil marke, 2025.

Tavascan izvana, što se tiče dizajna, donosi atletske i sportske proporcije. Prednji dio predstavlja novu generaciju automobila zastrašujućeg i tajanstvenog izgleda s bogatim detaljima. Središnja točka je prednja strana, na kojoj se nalaze odmah prepoznatljiva matrična LED svjetla s tri trokuta u obliku oka. Cupra Lighting Concept čini potpuno električni SUV coupé odmah prepoznatljivim. Izgled je poboljšan osvijetljenim logotipom Cupra – jednim od prvih modela serijske proizvodnje koji je osvijetlio svoj logo u Europi – koji ponosno krasi poklopac motora sa svojim dubokim skulpturalnim površinama.

Ovo je susret digitalnog i taktilnog dizajna, pri čemu Tavascan koristi savršenu kombinaciju najnovije tehnologije i revolucionarnog stila. Njegov plutajući središnji infotainment zaslon od 15 inča nalazi se kao fokus digitalnog pristupa Tavascana, proširen prema vozaču. Također integrira novo dizajnirano i razvijeno sučelje za čovjeka i stroj (HMI), čineći infotainment sustav još optimiziranijim i intuitivnijim. Rasvjeta igra značajnu ulogu u stvaranju unutarnjeg ugođaja. LED tehnologija koristi se u cijeloj kabini, uključujući ploče prednjih i stražnjih vrata, za dodavanje emocionalnog ambijentalnog svjetla kako bi se naglasili lebdeći elementi interijera, kao što su elegantna nadzorna ploča i skulpturalna središnja konzola.

Sigurnost i praktičnost zauzimaju središnje mjesto, s nizom naprednih sustava pomoći u vožnji. Nova verzija Connected Travel Assista poboljšava performanse sustava putem podataka primljenih iz Clouda, posebno na slabo označenim cestama. Dostupna je i automatizirana promjena trake, što je korak naprijed u smislu udobnosti pri vožnji autocestama. Cupra Tavascan također uključuje napredne funkcije parkiranja, uključujući daljinsku pomoć pri parkiranju (RPA).

Izgrađen je na MEB arhitekturi električnih vozila Volkswagen grupe, a dostupne su dvije opcije izlazne snage. Na vrhu ponude je verzija VZ od 250 kW (340 KS), sa snagom koja se prenosi na asfalt pomoću sustava pogona na sve kotače koji integrira električni motor na prednjoj i stražnjoj osovini za vrhunsko iskustvo vožnje.

Njegov raspored s dvostrukim motorom (stražnji motor: 210 kW; prednji motor: 80 kW) koristi se za pružanje još veće dinamike, sposoban poslati do 30 posto snage vozila na prednje kotače kada je potrebna veća trakcija. Još impresivnije s obzirom na snagu vozila od 250 kW (340 KS), s okretnim momentom od 545 Nm (stražnji motor), odnosno 134 Nm (prednji motor). Sustav pogona na sve kotače koristi trajno sinkroni motor s maksimalnom brzinom od preko 13.000 okr./min., integriran iznad stražnje osovine ispred središta kotača. Kao potpuno električno vozilo nema potrebe za mehaničkom vezom, poput tradicionalne pogonske osovine, spojke ili diferencijala, između dviju osovina, što sustav čini brzim i učinkovitim.

Postoji i varijanta s pogonom na stražnje kotače koja isporučuje 210 kW (286 KS) s električnim motorom smještenim na stražnjoj osovini. Učinkovitost svih vozila usklađena je s baterijskom tehnologijom, s dovoljnom količinom energije za prijeđenih oko 550 kilometara s jednim punjenjem zahvaljujući baterijskom paketu neto kapaciteta od 77 kWh. Tavascan može dodati dodatnih 100 kilometara dometa za samo 7 minuta, a kad baterija padne na samo 10 posto, može se napuniti do 80 posto za nešto manje od pola sata korištenjem DC punjača od najmanje 135 kW.

Cupra Tavascan dugačak je 4644 mm, širok 1861 mm, visok 1597 mm i ima međuosovinski razmak od 2766 mm. Cupra kaže da njegove dimenzije balansiraju potrebu za voznim karakteristikama sa zahtjevima svakodnevne uporabe, ali u obliku koji povećava poželjnost.

image

Cupra Tavascan prvi potpuno električni model brenda

Cupra
image

Cupra Tavascan prvi potpuno električni model brenda

Cupra
image

Cupra Tavascan prvi potpuno električni model brenda

Cupra
image

Cupra Tavascan prvi potpuno električni model brenda

Cupra
image

Cupra Tavascan prvi potpuno električni model brenda

Cupra
image

Cupra Tavascan prvi potpuno električni model brenda

Cupra
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. travanj 2024 01:42