stdClass Object ( [id] => 530256 [title] => 'Nos mi je centar glume!' rezimira Gospar Maro koji Splićane oduševljava svakom ulogom, a što je sve radio u ranoj mladosti neke će bome i šokirati [alias] => 39-nos-mi-je-centar-glume-39-rezimira-gospar-maro-koji-splicane-odusevljava-svakom-ulogom-a-sto-je-sve-radio-u-ranoj-mladosti-neke-ce-bome-i-sokirati [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Urnebesan je mali, aaajme šta je smišan, lud skroz – kažu meni iskusne premijeruše iz splitskog Hrvatskog narodnog kazališta na spomen mladoga glumca koji iz predstave u predstavu, ali i iz svakog susreta i druženja, stvara sliku čovjeka koji će na kostima jednog dana nositi repertoar splitskog teatra.
Točnije, već se dobro uprtio jer naš omiljeni Dubrovčanin, punim imenom i prezimenima Marjan Nejašmić Banić (27), skraćeno i u Gradu općepoznat kao Gospar Maro, u šest je godina izglumio dvadeset i četiri komada, što u splitskom, što u dubrovačkom kazalištu.
Publika mu se, ono baš, raduje, a najviše u komedijama: čim iskoči iz mraka, a to iskakanje je itekako usavršio – geg, faca, nervoza, raguzejski naglasak, napeta brada – počne žamor, svi su spremni zatresti stolice od smijeha. A kad je ozbiljno, puca od ozbiljne zbilje.
I gotovo nikad ne omane; kakva predstava bila da bila, kritika ga ljubi. Pokazuje rijetko čuvstvo za poeziju, formu koja u našem književno tankom društvu pati od teške debulece, pa je rado govori i pjeva, a već nekoliko ljeta kao Dioklecijan oduševljava na podne svakog dana goste Peristila. Ukratko: gdje je smijeha, tu vam je i Mara, koji iznad svega gaji i čudan žar za politiku, sve prati i sve čita. A onda se sprda s najozbiljnijim akterima. Ali pustimo ga konačno da zine.
– Ako igram komediju, naravno da je cilj nasmijati publiku, ne volim riječ zabaviti, ali svodi se i na to. Shvatio sam, a to mogu zahvaliti i dobrim redateljima s kojima sam radio, da je ulazak na scenu, taj trenutak suočavanja s mnogo glava u mraku, vrlo bitan.
Zapamtio sam da je jedan od profesora na Akademiji čak i rekao da je dobar ulazak pedeset posto uloge i držim se toga: ulaziti treba direktno, energično, u glavu i na tom valu jašeš... Naravno da ulasci ovise i o vrsti uloge, žanru, tekstu, u težim dramama svakako su suptilniji, nisu tako nagli kao u komedijama.

Smijeh?

– Smijeh je sve. Od svih emocija koje glumci tehnikama mogu postići, poput bijesa, panike, plača, žalosti, svađe i svega ostalog, izazvati smijeh kod publike nekako je najveći rizik, vrlo pepav mehanizam. Ako izvališ nešto što bi trebalo biti smiješno, a one glave te gledaju bez ikakve reakcije, nije baš ugodno. Jedino kod komedije imaš izravni feedback iz publike, zato je i najteža.

Bojiš li se da bi te mogle odnijeti, obilježiti uloge u komedijama?

– E pa s tim su se problemom susretali i veliki, iskusni glumci koje je jedna takva uloga obilježila u karijeri jer je ljudima komedija jednostavno najbliža srcu. Sigurno se ne bih htio opredijeliti, volim ozbiljne uloge, volim sve uloge. Hoću sada i jedno i drugo, pa što život donese.

Kad ti je proradio glumački gen?

– Navodno na priredbi zadnjeg dana vrtića. Glumio sam nekog međeda i sve mame su rekle mojoj majci: On će ti bit glumac!

Ali puno godina kasnije još nisi bio na tom putu?

– Upisao sam srednju građevinsku, nisam imao previše bodova za gimnaziju jer sam u osnovnoj bio malo puno "povodljiv", što bi se reklo. Nekako u prvom, drugom srednje shvatio sam da ta škola nije baš za mene. A stalno sam nešto imitirao, pa su me prijatelji već nagovarali. Okuražilo me i saznanje da je Fabijan Šovagović završio građevinsku, i mislio sam, vidiš ti kad se on mogo tako dić... Tako sam nakon građevinske otišao na prijemni u Zagreb i – nisam prošao.

Rad na baušteli

A zarađivao si rano?

– Od kraja osnovne škole. Pa ipak je to Dubrovnik, posla svuda ako želiš: teglio sam kufere, punio minibarove po sobama, radio na plažama, poslije i u ronilačkim centrima. Onda sam nosio kufere onim gobavim i cotavim Holanđanima što idu u Igalo na terapiju. Radio sam i u dva ronilačka centra. Nakon trećeg srednje, imao sam građevinsku praksu i tu definitivno shvatio da to nije za mene.

Teško ti je pao pad na prijemnom?

– U tim godinama ne znaš gdje ti je glava, a gdje guzica. Samo se sjećam da su mi doma rekli: Ili radi ili studiraj, vucibatina nećeš bit! Onda sam bio mjesec dana u arhitektonskom birou pa tri mjeseca na gradilištu kao građevinski tehničar. A to ti je priča...

Daj!

– Zamisli mene s osamnaest godina kao šefa grupi manovala iz Bosne koji rade već dvadeset godina na građevini. Što da ti pričam. Radi se od sedam do pet u Moluntu, trideset kilometara od Dubrovnika. Postavljaju se dalekovodi. Kombi nas kupi u šet i petnaest, ja u kombinezonu s tregerima, na nogama ha-te-ka cipele s onom kuglom naprijed. Onda kupimo moju četu, a pretežno su bili iz Rame, Donjeg Vakufa, Kiseljaka i tako. Čestiti, siromašni ljudi.
Stajemo u dućan na Grudi gdje se kupuje marenda, cigari, piva, sok za cijeli dan. Kako sam bio mlad, s to nešto para pustio bih se od kraja: daj livanjski sir, kulen, čokoladice. A moji dragi fizikalci samo kruh, sa sobom bi nosili pite, malo slanine i luka od kuće.
Na gradilištu se pije kava s plinskog štednjaka, struje nema, živiš u kontejneru, voda je iz hidranta, studena za poludit i ideš po lokacijama kopat rupe. I oni mene zovu "šefe". A ja ne razumijem ništa... U pet nula-nula popodne dolazi kombi i vozi te doma. I tako svaki dan. Bile su i fešte, najčešće subotom, radio se roštilj.
Onda bi u onom dućanu na Grudi uzimali meso. Ja bi odma onako naivno naručivao ćevape, kobasice, svinjski ombolo, a jedan moj iz Vakufa me gleda začuđen i kaže: "Šefe, bolan, pa nećemo ombola..." "Zašto?" "Pa skupo je, šefe... Kolko carsko?" Kaže ona 25,99. A on: "Šefe, carsko ko biftek. Pet kila carskog!" E tako sam ja u toj šumi, uz carsko i čokoladice, shvatio smisao života: jel bolje bit dvije ure na sceni nego cijeli dan u šumi?! Počeo sam se spremati za novi prijemni u Zagrebu, a završio na prijemnom u Splitu. Spremao me Frane Perišin, prošao sam, muči, dobro je, bolje nego na cesti u Moluntu...

A razlika u parama?

– E baš mala, možda i nikakva. Al' je toplo.

Nisu te štedjeli u Splitu?

– Dvadeset i tri premijere u dva kazališta, a mlad čovjek! Nakon Akademije u Splitu bio sam zaposlen u dubrovačkom Kazalištu Marina Držića nekoliko mjeseci, jer sam se bojao da ću stati, a za glumca je to vrlo loše. Bilo mi je lijepo, a onda me zvao intendant Goran Golovko da se vratim u Split. Razmislio sam i došao, ipak sam dotad već radio desetak predstava tu, imam prijatelje i kolege, zapravo sam ko doma. A stvarno, ne mogu se žaliti, radim glavne i srednje uloge, to je vrlo dobro za nekoga tko je tri godine u ansamblu.

Teško zaboravljam

Na glasu si kao veliki radnik?

– A ne znam, oko nekih uloga se namučiš više ili manje. Pamtim brzo, zaboravljam teško.

Ajde reci, koliko možeš uloga unatrag zapamtiti?

– Pa sigurno pet-šest, evo da ne lažem, idemo od ove zadnje premijere "Čovik, zvir i kripost", onda "Aziz", "Nosorog", "Neprijatelj naroda", "Šest lica traži autora", "Švedska šibica", to je dubrovačka. Jel šest? Jes šest, reko sam ti, mogu uvijek pet-šest zapamtit. Prazna glava, pa valjda stane svašta.

Kako to da si režirao?

– Riječ je o predstavi "Circulus vitiosus", koju je napisao prijatelj i kolega Bojan Brajčić i neskromno sam mislio da mogu to dobro postaviti. Predložio sam Dubrovniku, ravnatelj je prihvatio i na kraju je ispalo dobro i kod publike i kod kritike. A to mi je škola nezaboravna.
Igrao sam sve premijere na velikoj sceni i novu predstavu u isto vrijeme u Splitu i kroz dva mjeseca barem sam deset puta vozio gore-dolje. Sad vidim u čemu je razlika; redatelj kad dođe na probu, mora znati odgovore na sva pitanja, a glumac na jedno-dva. A gdje su stil, žanr, pokret, svjetlo, ton, onoga boli glava, oće doć – neće doć, pa telefoni kad je premijera, kad su plakati, kako će proć. A još su bili izbori, pa smo jedva našli štampariju za plakate.

Što ti fali u poslu?

– Osim para, a njih nikad dosta, fale mi velike predstave, veliki naslovi. Onda gostovanja. Dosad smo bili u Zagrebu, Karlovcu, Brijunima, Brčkom, Hvaru, Gospiću. Bilo bi lijepo da radimo koprodukcije, da gostujemo, pa da u Zagrebu vide ono što se radi u Splitu, i obrnuto. Onda da više surađuju kazališta u Dalmaciji, to bi bilo sjajno.

A znam i što ti još fali: nikako do uloge na dubrovačkom jeziku!

– E, dobro bi to bilo. Inače se dubrovački autori u zadnje vrijeme ne postavljaju previše, ne znam zašto. Ali napokon sam dočekao i to: Nenni Delmestre, redateljica predstave "Čovik, zvir i kripost", predložila je da ulogu Kapetana Orade prevedemo sa splitskog dijalekta na dubrovački.

Politika i kazalište

I toliko si se uživio da je krv lila po pozornici?

– Jest. Rekli su mi nakon generalne, kad je davno Boris Dvornik igrao Kapetana, kako su čaše letjele po publici. Onda sam i ja – a što ne bih – udario po stolu onako luđački i kako sam imao prsten, rasjekao sam ruku, bilo je krvi po prvom redu, po Dei, odletio je perun dolje! Ma neka je. Predstava je puna, dobro je sve.

Pratiš izbor intendanta u Splitu?

– Kako ne, tužno mi je to. Politika se toliko miješa u kazalište da to ide u apsurd, a u isto vrijeme ne želi pomoći u dugogodišnjim dugovima koji nas guše. Stvari se u Splitu zadnjih mjeseci pomiču nabolje, ali kultura nikako da dođe na red.

Ali vraćaš političarima kroz ismijavanja, onako za prijatelje. Ima li nekih koji te baš posebno nadahnjuju?

– Bježim od tih imitacija, ali društvo traži pa se, eto, smijemo. Kako ne, recimo Milan Bandić mi je vječna inspiracija, taj govor, te njegove priče, način snalaženja kad ga stisnu, kako vrti, kako muti, pa držanje... Bandić je vanzemaljac!

Poeziju?

– Volim, čitao sam na promocijama knjige Momčila Popadića i te su pjesme sjajne, još bolje kad se govore one njegove pjesme koje su uglazbljene pa ih svi znaju. Čitao sam i Arsena Dedića, u publici je bio Matija, to mi je bilo drago. Dosta glumaca bježi od poezije, ne privlači ih. To su guste emocije zbijene u par stihova koji se rimuju ili ne rimuju. Čitanje poezije jako je dobra vježba i moj intimni užitak.

Emocije te peru?

– Inače sam emotivac, a užasno mi je stalo do kazališta, do predstave, do ljudi, do dobrog posla. Odbijam se štedjeti. Imam svoju rutinu prije predstave, pijem kavu, pušim, a onda nastojim dati sve. Ići do kraja i to svaki put, ako nešto foliraš na sceni, onda si u krivom zanatu. A onda, možemo se lagati, ali svakom je glumcu draže kad je teatar pun nego kad ti se glas rebati po praznim ložama. A puno će biti samo ako je dobro.

Priča se da učiš pjevati?

– Krenuo bih na satove pjevanja, malo nabildati glas, jer imam u planu cabaret možda nagodinu. Našao sam jednu gospođu koja će me učiti, ali nemoj to još spominjati, ko zna što će bit od tog cabareta.

Nagovaraju te da poravnaš nos?

– Jesi lud? Pa nos mi je centar glume!

 


Dubrovnik kao scena

– Dubrovnik je najveća otvorena scena, s dugom turističkom tradicijom stvorio je i specifičan način života. S početkom lipnja počinje kazin; ljudi trče, ne spavaju, netko važan dolazi, neprekidno se nešto naručuje, peče, pere, nosi, ima stola, nema stola, gosti čekaju satima da bi ušli u grad, stižu kruzeri, snima se "Igra prijestolja", onda "Robin Hood", pa "Star Wars", papige po Stradunu, sladoledi po podu, pijani Englezi, pijani Australci, svi po podu, ne gase se auta ni gliseri... Tutnjava ne staje ni danju ni noću. Nešto slično dolazi i u Split, ali ovdje se tek uči, još je Divlji zapad, a u Dubrovniku se već sve zna: ko, đe, kako i zašto. Od te gužve možeš se samo skrit u Lučijevoj kafanici i to je sve. Gledaj i smij se – smije se Maro.


Dioklecijan kao zvijezda

– Kako je biti car, svakog dana na pet minuta?
– Ko rock-zvijezda, samo što kraće traje. Izađeš na Peristil, a turisti afanaju, urlaju, zvižde, plješću, ne kuže ništa, samo vade mobitele i snimaju. Ne znaju ni di su, ni šta su, gledaju bradonju u vešti koji priča latinski i motaje im, oko njega vojnici i zgodna cura. Đe ćeš bolje, neka ljudi uživaju.

 

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => SVE SU REKLE: BIT ĆE GLUMAC! [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2018-02-07 22:29:24 [created_by] => 3108 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2018-02-07 23:47:36 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2018-02-07 22:33:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 4670 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2018\/02\/07\/Nedjelja\/9508669.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/02\/07\/Nedjelja\/9508627.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/02\/07\/Nedjelja\/9508626.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/02\/07\/Nedjelja\/9508625.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/02\/07\/Nedjelja\/9508624.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/02\/07\/Nedjelja\/9508623.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/02\/07\/Nedjelja\/9508621.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["","","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1350"},{"size0":"1920x1281"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1281"},{"size0":"1920x1211"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 14879513 Threads: 1 Questions: 3138663746 Slow queries: 6995089 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 234744748 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 55 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/39-nos-mi-je-centar-glume-39-rezimira-gospar-maro-koji-splicane-odusevljava-svakom-ulogom-a-sto-je-sve-radio-u-ranoj-mladosti-neke-ce-bome-i-sokirati-530256 [printLink] => /kultura/39-nos-mi-je-centar-glume-39-rezimira-gospar-maro-koji-splicane-odusevljava-svakom-ulogom-a-sto-je-sve-radio-u-ranoj-mladosti-neke-ce-bome-i-sokirati-530256?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 423651 [name] => Marjan Nejašmić Banić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => marjan-nejasmic-banic [link] => /tag/marjan-nejasmic-banic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => SVE SU REKLE: BIT ĆE GLUMAC! [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => 'Nos mi je centar glume!' rezimira Gospar Maro koji Splićane oduševljava svakom ulogom, a što je sve radio u ranoj mladosti neke će bome i šokirati [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3108 [name] => Damir Šarac [username] => damir-arac [email] => damir-arac@sd.hr [password] => $2y$10$MLK2luxDWc5NQUmWpH19M.UFRDXAOZrwSK.0rp8ZbJS/5E1p8azKW [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/damir-sarac-3108 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1626 [gender] => m [description] => [image] => 1626.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1626.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/02/07/Nedjelja/9508669.jpg [galleryCount] => 7 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/02/07/Nedjelja/9508669.jpg [title] => ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/02/07/Nedjelja/9508627.jpg [title] => ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/02/07/Nedjelja/9508626.jpg [title] => ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/02/07/Nedjelja/9508625.jpg [title] => ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/02/07/Nedjelja/9508624.jpg [title] => ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/02/07/Nedjelja/9508623.jpg [title] => ) [6] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/02/07/Nedjelja/9508621.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}

Urnebesan je mali, aaajme šta je smišan, lud skroz – kažu meni iskusne premijeruše iz splitskog Hrvatskog narodnog kazališta na spomen mladoga glumca koji iz predstave u predstavu, ali i iz svakog susreta i druženja, stvara sliku čovjeka koji će na kostima jednog dana nositi repertoar splitskog teatra.
Točnije, već se dobro uprtio jer naš omiljeni Dubrovčanin, punim imenom i prezimenima Marjan Nejašmić Banić (27), skraćeno i u Gradu općepoznat kao Gospar Maro, u šest je godina izglumio dvadeset i četiri komada, što u splitskom, što u dubrovačkom kazalištu.
Publika mu se, ono baš, raduje, a najviše u komedijama: čim iskoči iz mraka, a to iskakanje je itekako usavršio – geg, faca, nervoza, raguzejski naglasak, napeta brada – počne žamor, svi su spremni zatresti stolice od smijeha. A kad je ozbiljno, puca od ozbiljne zbilje.
I gotovo nikad ne omane; kakva predstava bila da bila, kritika ga ljubi. Pokazuje rijetko čuvstvo za poeziju, formu koja u našem književno tankom društvu pati od teške debulece, pa je rado govori i pjeva, a već nekoliko ljeta kao Dioklecijan oduševljava na podne svakog dana goste Peristila. Ukratko: gdje je smijeha, tu vam je i Mara, koji iznad svega gaji i čudan žar za politiku, sve prati i sve čita. A onda se sprda s najozbiljnijim akterima. Ali pustimo ga konačno da zine.
– Ako igram komediju, naravno da je cilj nasmijati publiku, ne volim riječ zabaviti, ali svodi se i na to. Shvatio sam, a to mogu zahvaliti i dobrim redateljima s kojima sam radio, da je ulazak na scenu, taj trenutak suočavanja s mnogo glava u mraku, vrlo bitan.
Zapamtio sam da je jedan od profesora na Akademiji čak i rekao da je dobar ulazak pedeset posto uloge i držim se toga: ulaziti treba direktno, energično, u glavu i na tom valu jašeš... Naravno da ulasci ovise i o vrsti uloge, žanru, tekstu, u težim dramama svakako su suptilniji, nisu tako nagli kao u komedijama.

Smijeh?

– Smijeh je sve. Od svih emocija koje glumci tehnikama mogu postići, poput bijesa, panike, plača, žalosti, svađe i svega ostalog, izazvati smijeh kod publike nekako je najveći rizik, vrlo pepav mehanizam. Ako izvališ nešto što bi trebalo biti smiješno, a one glave te gledaju bez ikakve reakcije, nije baš ugodno. Jedino kod komedije imaš izravni feedback iz publike, zato je i najteža.

Bojiš li se da bi te mogle odnijeti, obilježiti uloge u komedijama?

– E pa s tim su se problemom susretali i veliki, iskusni glumci koje je jedna takva uloga obilježila u karijeri jer je ljudima komedija jednostavno najbliža srcu. Sigurno se ne bih htio opredijeliti, volim ozbiljne uloge, volim sve uloge. Hoću sada i jedno i drugo, pa što život donese.

Kad ti je proradio glumački gen?

– Navodno na priredbi zadnjeg dana vrtića. Glumio sam nekog međeda i sve mame su rekle mojoj majci: On će ti bit glumac!

Ali puno godina kasnije još nisi bio na tom putu?

– Upisao sam srednju građevinsku, nisam imao previše bodova za gimnaziju jer sam u osnovnoj bio malo puno "povodljiv", što bi se reklo. Nekako u prvom, drugom srednje shvatio sam da ta škola nije baš za mene. A stalno sam nešto imitirao, pa su me prijatelji već nagovarali. Okuražilo me i saznanje da je Fabijan Šovagović završio građevinsku, i mislio sam, vidiš ti kad se on mogo tako dić... Tako sam nakon građevinske otišao na prijemni u Zagreb i – nisam prošao.

Rad na baušteli

A zarađivao si rano?

– Od kraja osnovne škole. Pa ipak je to Dubrovnik, posla svuda ako želiš: teglio sam kufere, punio minibarove po sobama, radio na plažama, poslije i u ronilačkim centrima. Onda sam nosio kufere onim gobavim i cotavim Holanđanima što idu u Igalo na terapiju. Radio sam i u dva ronilačka centra. Nakon trećeg srednje, imao sam građevinsku praksu i tu definitivno shvatio da to nije za mene.

Teško ti je pao pad na prijemnom?

– U tim godinama ne znaš gdje ti je glava, a gdje guzica. Samo se sjećam da su mi doma rekli: Ili radi ili studiraj, vucibatina nećeš bit! Onda sam bio mjesec dana u arhitektonskom birou pa tri mjeseca na gradilištu kao građevinski tehničar. A to ti je priča...

Daj!

– Zamisli mene s osamnaest godina kao šefa grupi manovala iz Bosne koji rade već dvadeset godina na građevini. Što da ti pričam. Radi se od sedam do pet u Moluntu, trideset kilometara od Dubrovnika. Postavljaju se dalekovodi. Kombi nas kupi u šet i petnaest, ja u kombinezonu s tregerima, na nogama ha-te-ka cipele s onom kuglom naprijed. Onda kupimo moju četu, a pretežno su bili iz Rame, Donjeg Vakufa, Kiseljaka i tako. Čestiti, siromašni ljudi.
Stajemo u dućan na Grudi gdje se kupuje marenda, cigari, piva, sok za cijeli dan. Kako sam bio mlad, s to nešto para pustio bih se od kraja: daj livanjski sir, kulen, čokoladice. A moji dragi fizikalci samo kruh, sa sobom bi nosili pite, malo slanine i luka od kuće.
Na gradilištu se pije kava s plinskog štednjaka, struje nema, živiš u kontejneru, voda je iz hidranta, studena za poludit i ideš po lokacijama kopat rupe. I oni mene zovu "šefe". A ja ne razumijem ništa... U pet nula-nula popodne dolazi kombi i vozi te doma. I tako svaki dan. Bile su i fešte, najčešće subotom, radio se roštilj.
Onda bi u onom dućanu na Grudi uzimali meso. Ja bi odma onako naivno naručivao ćevape, kobasice, svinjski ombolo, a jedan moj iz Vakufa me gleda začuđen i kaže: "Šefe, bolan, pa nećemo ombola..." "Zašto?" "Pa skupo je, šefe... Kolko carsko?" Kaže ona 25,99. A on: "Šefe, carsko ko biftek. Pet kila carskog!" E tako sam ja u toj šumi, uz carsko i čokoladice, shvatio smisao života: jel bolje bit dvije ure na sceni nego cijeli dan u šumi?! Počeo sam se spremati za novi prijemni u Zagrebu, a završio na prijemnom u Splitu. Spremao me Frane Perišin, prošao sam, muči, dobro je, bolje nego na cesti u Moluntu...

A razlika u parama?

– E baš mala, možda i nikakva. Al' je toplo.

Nisu te štedjeli u Splitu?

– Dvadeset i tri premijere u dva kazališta, a mlad čovjek! Nakon Akademije u Splitu bio sam zaposlen u dubrovačkom Kazalištu Marina Držića nekoliko mjeseci, jer sam se bojao da ću stati, a za glumca je to vrlo loše. Bilo mi je lijepo, a onda me zvao intendant Goran Golovko da se vratim u Split. Razmislio sam i došao, ipak sam dotad već radio desetak predstava tu, imam prijatelje i kolege, zapravo sam ko doma. A stvarno, ne mogu se žaliti, radim glavne i srednje uloge, to je vrlo dobro za nekoga tko je tri godine u ansamblu.

Teško zaboravljam

Na glasu si kao veliki radnik?

– A ne znam, oko nekih uloga se namučiš više ili manje. Pamtim brzo, zaboravljam teško.

Ajde reci, koliko možeš uloga unatrag zapamtiti?

– Pa sigurno pet-šest, evo da ne lažem, idemo od ove zadnje premijere "Čovik, zvir i kripost", onda "Aziz", "Nosorog", "Neprijatelj naroda", "Šest lica traži autora", "Švedska šibica", to je dubrovačka. Jel šest? Jes šest, reko sam ti, mogu uvijek pet-šest zapamtit. Prazna glava, pa valjda stane svašta.

Kako to da si režirao?

– Riječ je o predstavi "Circulus vitiosus", koju je napisao prijatelj i kolega Bojan Brajčić i neskromno sam mislio da mogu to dobro postaviti. Predložio sam Dubrovniku, ravnatelj je prihvatio i na kraju je ispalo dobro i kod publike i kod kritike. A to mi je škola nezaboravna.
Igrao sam sve premijere na velikoj sceni i novu predstavu u isto vrijeme u Splitu i kroz dva mjeseca barem sam deset puta vozio gore-dolje. Sad vidim u čemu je razlika; redatelj kad dođe na probu, mora znati odgovore na sva pitanja, a glumac na jedno-dva. A gdje su stil, žanr, pokret, svjetlo, ton, onoga boli glava, oće doć – neće doć, pa telefoni kad je premijera, kad su plakati, kako će proć. A još su bili izbori, pa smo jedva našli štampariju za plakate.

Što ti fali u poslu?

– Osim para, a njih nikad dosta, fale mi velike predstave, veliki naslovi. Onda gostovanja. Dosad smo bili u Zagrebu, Karlovcu, Brijunima, Brčkom, Hvaru, Gospiću. Bilo bi lijepo da radimo koprodukcije, da gostujemo, pa da u Zagrebu vide ono što se radi u Splitu, i obrnuto. Onda da više surađuju kazališta u Dalmaciji, to bi bilo sjajno.

A znam i što ti još fali: nikako do uloge na dubrovačkom jeziku!

– E, dobro bi to bilo. Inače se dubrovački autori u zadnje vrijeme ne postavljaju previše, ne znam zašto. Ali napokon sam dočekao i to: Nenni Delmestre, redateljica predstave "Čovik, zvir i kripost", predložila je da ulogu Kapetana Orade prevedemo sa splitskog dijalekta na dubrovački.

Politika i kazalište

I toliko si se uživio da je krv lila po pozornici?

– Jest. Rekli su mi nakon generalne, kad je davno Boris Dvornik igrao Kapetana, kako su čaše letjele po publici. Onda sam i ja – a što ne bih – udario po stolu onako luđački i kako sam imao prsten, rasjekao sam ruku, bilo je krvi po prvom redu, po Dei, odletio je perun dolje! Ma neka je. Predstava je puna, dobro je sve.

Pratiš izbor intendanta u Splitu?

– Kako ne, tužno mi je to. Politika se toliko miješa u kazalište da to ide u apsurd, a u isto vrijeme ne želi pomoći u dugogodišnjim dugovima koji nas guše. Stvari se u Splitu zadnjih mjeseci pomiču nabolje, ali kultura nikako da dođe na red.

Ali vraćaš političarima kroz ismijavanja, onako za prijatelje. Ima li nekih koji te baš posebno nadahnjuju?

– Bježim od tih imitacija, ali društvo traži pa se, eto, smijemo. Kako ne, recimo Milan Bandić mi je vječna inspiracija, taj govor, te njegove priče, način snalaženja kad ga stisnu, kako vrti, kako muti, pa držanje... Bandić je vanzemaljac!

Poeziju?

– Volim, čitao sam na promocijama knjige Momčila Popadića i te su pjesme sjajne, još bolje kad se govore one njegove pjesme koje su uglazbljene pa ih svi znaju. Čitao sam i Arsena Dedića, u publici je bio Matija, to mi je bilo drago. Dosta glumaca bježi od poezije, ne privlači ih. To su guste emocije zbijene u par stihova koji se rimuju ili ne rimuju. Čitanje poezije jako je dobra vježba i moj intimni užitak.

Emocije te peru?

– Inače sam emotivac, a užasno mi je stalo do kazališta, do predstave, do ljudi, do dobrog posla. Odbijam se štedjeti. Imam svoju rutinu prije predstave, pijem kavu, pušim, a onda nastojim dati sve. Ići do kraja i to svaki put, ako nešto foliraš na sceni, onda si u krivom zanatu. A onda, možemo se lagati, ali svakom je glumcu draže kad je teatar pun nego kad ti se glas rebati po praznim ložama. A puno će biti samo ako je dobro.

Priča se da učiš pjevati?

– Krenuo bih na satove pjevanja, malo nabildati glas, jer imam u planu cabaret možda nagodinu. Našao sam jednu gospođu koja će me učiti, ali nemoj to još spominjati, ko zna što će bit od tog cabareta.

Nagovaraju te da poravnaš nos?

– Jesi lud? Pa nos mi je centar glume!

 


Dubrovnik kao scena

– Dubrovnik je najveća otvorena scena, s dugom turističkom tradicijom stvorio je i specifičan način života. S početkom lipnja počinje kazin; ljudi trče, ne spavaju, netko važan dolazi, neprekidno se nešto naručuje, peče, pere, nosi, ima stola, nema stola, gosti čekaju satima da bi ušli u grad, stižu kruzeri, snima se "Igra prijestolja", onda "Robin Hood", pa "Star Wars", papige po Stradunu, sladoledi po podu, pijani Englezi, pijani Australci, svi po podu, ne gase se auta ni gliseri... Tutnjava ne staje ni danju ni noću. Nešto slično dolazi i u Split, ali ovdje se tek uči, još je Divlji zapad, a u Dubrovniku se već sve zna: ko, đe, kako i zašto. Od te gužve možeš se samo skrit u Lučijevoj kafanici i to je sve. Gledaj i smij se – smije se Maro.


Dioklecijan kao zvijezda

– Kako je biti car, svakog dana na pet minuta?
– Ko rock-zvijezda, samo što kraće traje. Izađeš na Peristil, a turisti afanaju, urlaju, zvižde, plješću, ne kuže ništa, samo vade mobitele i snimaju. Ne znaju ni di su, ni šta su, gledaju bradonju u vešti koji priča latinski i motaje im, oko njega vojnici i zgodna cura. Đe ćeš bolje, neka ljudi uživaju.

 

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>







[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/39-nos-mi-je-centar-glume-39-rezimira-gospar-maro-koji-splicane-odusevljava-svakom-ulogom-a-sto-je-sve-radio-u-ranoj-mladosti-neke-ce-bome-i-sokirati-530256 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=214a5ce15e8c84cde6b6e655b12ffc619da1f7c2 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=%26%23039%3BNos+mi+je+centar+glume%21%26%23039%3B+rezimira+Gospar+Maro+koji+Spli%C4%87ane+odu%C5%A1evljava+svakom+ulogom%2C+a+%C5%A1to+je+sve+radio+u+ranoj+mladosti+neke+%C4%87e+bome+i+%C5%A1okirati&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2F39-nos-mi-je-centar-glume-39-rezimira-gospar-maro-koji-splicane-odusevljava-svakom-ulogom-a-sto-je-sve-radio-u-ranoj-mladosti-neke-ce-bome-i-sokirati-530256 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2F39-nos-mi-je-centar-glume-39-rezimira-gospar-maro-koji-splicane-odusevljava-svakom-ulogom-a-sto-je-sve-radio-u-ranoj-mladosti-neke-ce-bome-i-sokirati-530256 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => SVE SU REKLE: BIT ĆE GLUMAC! [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaSVE SU REKLE: BIT ĆE GLUMAC!

'Nos mi je centar glume!' rezimira Gospar Maro koji Splićane oduševljava svakom ulogom, a što je sve radio u ranoj mladosti neke će bome i šokirati

7. veljače 2018. - 23:33

Urnebesan je mali, aaajme šta je smišan, lud skroz – kažu meni iskusne premijeruše iz splitskog Hrvatskog narodnog kazališta na spomen mladoga glumca koji iz predstave u predstavu, ali i iz svakog susreta i druženja, stvara sliku čovjeka koji će na kostima jednog dana nositi repertoar splitskog teatra.
Točnije, već se dobro uprtio jer naš omiljeni Dubrovčanin, punim imenom i prezimenima Marjan Nejašmić Banić (27), skraćeno i u Gradu općepoznat kao Gospar Maro, u šest je godina izglumio dvadeset i četiri komada, što u splitskom, što u dubrovačkom kazalištu.
Publika mu se, ono baš, raduje, a najviše u komedijama: čim iskoči iz mraka, a to iskakanje je itekako usavršio – geg, faca, nervoza, raguzejski naglasak, napeta brada – počne žamor, svi su spremni...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. svibanj 2024 16:22