Program pogodnosti omogućuje kupcima HEP Opskrbe da osim opskrbe energijom provedu mjere za poboljšanje energetske učinkovitosti. Program pogodnosti namijenjen je kupcima HEP Opskrbe kategorije poduzetništvo koji ne koriste javnu uslugu.
Tržište električne energije brzo se mijenja, kako zbog cijena energije na globalnom tržištu i novih EU Direktiva (New Electricity market Regulation and Electricity market Directive), tako i zbog sve kompleksnijih zahtjeva kupaca. Donedavno je kupcima bila najvažnija sigurna opskrba energijom uz prihvatljive cijene. Raste svijest kupaca o nužnosti ostvarenja energetske učinkovitosti, pa tako i potražnja za dodatnim energetskim uslugama.
Važan je aspekt i rast zahtjeva koji se odnose na objedinjenu energetsku uslugu, koja uključuje opskrbu različitim energentima te usluge iz područja gospodarenja energijom. Ovakav je trend izvjestan i sveprisutan, a tržišni pokazatelji ukazuju na to da će porast potražnje za objedinjenom energetskom uslugom generirati jačanje konkurencije u energetskom sektoru. Energija kao usluga ("energy-as-a-service") jedan je od najčešće spominjanih izraza kad je u pitanju budući poslovni model energetskih tvrtki. Ovaj model, uz isporuku energije, pretpostavlja pružanje cjelovitih energetskih usluga kupcima, a zasniva se na dodanoj vrijednosti i koristima za kupca.
U poslovnom modelu "Energija kao usluga" kontinuirano povjerenje kupca od vitalne je važnosti. HEP-ovi kupci upravo zbog izrazite sigurnosti opskrbe energijom imaju zacijelo veća očekivanja i u pogledu energetskih usluga po HEP-ovu modelu. Iako već ima brojne referencije u pružanju energetskih usluga, kao što su projekti energetske učinkovitosti koji je HEP-ESCO realizirao u Hrvatskoj, HEP razvija nove usluge za svoje kupce kako bi izišli ususret njihovim dugoročnim potrebama. Istovremeno, HEP povećava digitalne mogućnosti kako bi se omogućio nadzor, analiza i upravljanje potrošnjom energije na daljinu i u realnom vremenu.
Jedan od načina na koji HEP prati trendove je provedba Programa pogodnosti za kupce po principu one-stop-shop, koji objedinjuje opskrbu električnom energijom i više energetskih usluga na jednome mjestu. Kroz Program pogodnosti nude se paketi energetskih usluga u području gospodarenja energijom i raznim prilagođenim mjerama za poboljšanje energetske učinkovitosti. Kupcima je na raspolaganju jedan od dva paketa usluga za vrijeme trajanja ugovora o opskrbi električnom energijom: Paket 1 – Sustavno gospodarenje energijom i priprema za ESCO projekt, te Paket 2 – Edukacijske usluge. Kupac, sukladno svojim potrebama i zahtjevima poslovanja, može izabrati jednu ili više energetskih usluga kako bi na optimalan način zadovoljio svoje potrebe za racionalizacijom potrošnje energije te uskladio svoje poslovanje sa zakonskim propisima iz područja energetske učinkovitosti i zaštite okoliša.
HEP-Opskrba u suradnji s HEP-ESCO-om svojim kupcima iz kategorije poduzetništva kroz Paket 1 Programa pogodnosti omogućuje sustavno praćenje dinamike potrošnje energenata i vode, odnosno omogućava korisniku uvid u potrošnju, analizu i planiranje potrošnje, pravodobno reagiranje na uočene nepravilnosti (npr. prevelika potrošnja), ostvarivanje ušteda uz minimalne investicijske zahvate te optimizaciju potrošnje energenata i vode. Ova energetska usluga uključuje: utvrđivanje potreba korisnika (što mjeriti i kako), uspostavu sustava daljinskog očitanja ("Ključ u ruke"), korištenje sustava ESCO Monitor® te praćenje i analizu potrošnje električne energije. U Paketu 1 uključena je i priprema za ESCO projekt – usluga savjetovanja o potencijalu provedbe projekta energetske učinkovitosti i obnovljivih izvora energije po ESCO modelu, što uključuje izlazak na teren i sastanak s kupcem.
Edukacijom (Paket 2) i uključivanjem zaposlenika u aktivnosti gospodarenja energijom te podizanjem svijesti o energetskoj učinkovitosti unutar tvrtke kupca želi se podići svijest kako male promjene ponašanja na razini pojedinca mogu učiniti velike promjene na razini organizacije. Također, Paket 2 uključuje i "Tečaj za energetske menadžere", namijenjen osobama odgovornima za energetiku, kao i osobama odgovornima za upravljanje objektima u privatnom i javnom sektoru.
Ako se organizacija fokusira isključivo na promjenu tehnologije, puni potencijal za poboljšanje energetske učinkovitosti neće biti iskorišten. Optimalno i obuhvatno poboljšanje energetske učinkovitosti oslanja se i na investicijske i neinvesticijske mjere. Neinvesticijske mjere uključuju prije svega promjenu ponašanja, koja nije moguća bez edukacije.
Smanjenje ovisnosti o uvozu, razvoj energetike prema europskoj Energetskoj uniji, suradnja među državama članicama, energetska učinkovitost, dekarbonizacija energetskog sektora, istraživanje i pilotiranje novih tehnologija – samo su neki od ciljeva Europske unije, ali i Hrvatske elektroprivrede, koja intenzivno radi na projektima energetske učinkovitosti i razvija projekte obnovljivih izvora energije. HEP na taj način evoluira iz proizvođača i opskrbljivača energijom u dobavljača održivih energetskih rješenja i novih energetskih usluga.